شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

توافق اصلاح‌طلبانه کردهای عراق با دولت

سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۱۹
کد مطلب: 471505
نمایندگان اقلیم کردستان عراق با دولت مرکزی توافق کردند تا در راستای مقابله با بحران در اجرای اصلاحات اقتصادی با یکدیگر همکاری کنند.
به گزارش جهان، فارس به نقل از حریت خبر داد، یک هیئت از اقلیم کردستان عراق، که در حال حاضر با مشکل تأمین نقدینگی روبرو است، با دولت مرکزی این کشور توافق کردند تا اصلاحات اقتصادی در این کشور را اجرایی کنند.

این تصمیم در راستای مقابله با بحران اقتصادی کنونی در عراق است که هم دولت مرکزی و هم اقلیم کردستان این کشور را با آن روبرو هستند، گرفته شد.

هم اقلیم کردستان و هم دولت مرکزی عراق به شدت در زمینه تأمین نیازهای مالی خود به درآمدهای نفتی وابسته هستند که سقوط شدید قیمت نفت در بازار جهانی طی سال گذشته میلادی دو طرف را به شدت در مضیقه قرار داده است.

از سوی دیگر روابط دوطرف طی سالهای اخیر به دلیل اختلافات موجود بر سر تقسیم درآمدهای نفتی، بودجه و همچنین حق صادرات نفت به سردی گراییده است.

در این سفر هیئت کردستان عراق با ریاست نخست وزیر اقلیم کردستان عراق، نیچروان بارزانی، با حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، و برخی مقامات ارشد این کشور دیدار کردند.

طی هفته های گذشته اقلیم کردستان عراق نسبت به احتمال فروپاشی اقتصادی این منطقه هشدار داده است.

هم اقلیم کردستان و هم دولت مرکزی عراق در شرایط کنونی با بحران هزینه‌های بالای مبارزه با داعش نیز روبرو هستند که تبعات ناشی از کاهش درآمدهای نفتی را برای دو طرف دو چندان کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *