يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

بیکاری ۵ میلیون نفر در هنرهای دستی

يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۲۹
کد مطلب: 473903
کاندیدای اصولگرایان تهران با اشاره به بیکاری ۵ میلیون نفر در عرصه هنرهای دستی، گفت: از آثار هنری در چارچوب فرهنگ ایرانی ـ اسلامی حمایت می‌کنیم.
به گزارش جهان به نقل از فارس، لطف‌الله فروزنده از کاندیداهای اصولگرای دهمین دوره از مجلس شورای اسلامی در نشستی که عصر امروز در خبرگزاری فارس برگزار شد، در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس پیرامون توسعه اقتصاد هنر، اظهار داشت: کشور ما دارای فرهنگ‌های متنوع است که هر فرهنگی هم صنایع دستی و هنرهای مخصوص به خود را دارد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال استان سیستان و بلوچستان که یکی از استان‌های مرزی است، استعداد فراوان و ظرفیت بالایی در زمینه‌های مختلف صنایع دستی، فرش، هنرهای دستی با سنگ و صنایع دریایی دارد و می‌تواند به اشتغال کشور کمک کرده و همچنین وارد بازار جهانی شود.

* بیکاری 5 میلیون نفر در صنایع دستی

کاندیدای اصولگرایان تهران در ادامه یادآور شد: یکی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ما بحث صنایع دستی است که ریشه در فرهنگ اصیل ما دارد.

 اما متأسفانه در صنایع دستی 6 میلیون شاغل داشتیم که این رقم به یک میلیون کاهش پیدا کرده است.

وی در خصوص حمایت از صنایع دستی و آثار هنری در کشور، گفت: به چند گونه می‌توان از این هنرها حمایت کرد؛ یکی اینکه اینها را زنجیره کنیم؛ یکی از گرفتاری‌های صنایع کشاورزی و تبدیلی این است که زنجیره نیستند و بدون توجه به بازار تولید می‌شوند و گرفتاری بازار پیدا می‌کند.

فروزنده افزود: دومین راهکار این است که بازارچه‌های مرزی را باید ساماندهی کرد؛ به جای کالاهای خارجی، باید کالاها و دستاوردهای مردم کشور در این بازارچه‌های ارائه شود. مناطق آزاد مرکز واردات کالاهای خارجی است در حالی که می‌توانیم کالاهای تزئینی و هنرهای تجسمی و صنایع دستی‌ کشور را ارائه دهیم.

وی بیان داشت: سومین راهکار آموزش و افزایش مهارت است که باید به صورت جدی  دنبال شود. لذا می‌توان از ظرفیت آموزش عالی و دانشگاه علمی کاربردیاستفاده کرد.

* باید کارآفرینان هنرهای دستی را شناسایی کرد

کاندیدای اصولگرایان تهران اضافه کرد: مسئله بعدی این است که باید کارآفرینان را شناسایی کرده و از ظرفیت آنها استفاده کرد. ضمن اینکه باید ظرفیت‌های بانکی و تسهیلات را برای کارآفرینان و شاغلان فراهم کرد. به نظرم در مناطقی مثل سیستان و بلوچستان به راحتی با یک میلیون تومان می‌توان یک شغلی برای هنرمند فراهم کرد.

* آثار هنری ضد فرهنگ ایرانی ـ اسلامی از خطوط قرمز است

وی در ادامه این نشست درخصوص خطوط قرمز عرصه هنر، گفت: چیزهایی که ضد فرهنگ ایرانی ـ اسلامی باشد، از خطوط قرمز محسوب می‌شود و باید هنر سینما، تئاتر و تجسمی، کتاب و ادبیات در این چارچوب عمل کنند.

فروزنده بیان داشت: امروز دنیا دنبال معنویت و اخلاق است؛ در مسائل هنری باید اخلاق رعایت شود. به عنوان مثال در سینما آثاری با محتوای عشق‌های مثلثی تولید می‌کنند، این مسئله به بنیان خانواده آسیب می‌زند؛ اینکه بی‌بند و باری را ترویج می‌دهند، غلط است و هیچ جامعه عاقلی این مسئله را نمی‌پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌هایی که باید پیگیری شود، این است که لذا از آثار سینما، تئاتر و کتاب‌هایی که در چارچوب فرهنگ ایرانی ـ اسلامی است، حمایت کنیم.

کاندیدای اصولگرایان تهران اظهار کرد: امروز علت احساس عزت ملت ایران، حضور ملت در 22 بهمن و صحنه‌های مختلف و این امنیت بی‌نظیر، برگرفته از فرهنگ ایرانی ـ اسلامی است؛ اگر این فرهنگ آسیب ببیند، مطمئن باشید که وحدت، انسجام و عزت کشور هم آسیب می‌بیند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *