جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
سن نخستین تجربه تریاک 18،هروئین 19 و کراک 21 سال

توزیع گسترده مواد مخدر در زندان ها

شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۰۷:۰۴
کد مطلب: 47352
توزیع گسترده مواد مخدر در زندان ها
یک گزارش پژوهشی نشان می دهد که سن اولین تجربه مصرف تریاک 18 سال و هروئین 19 سال و کراک 21 سال است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی جهان بر اساس پژوهشی که مرکز تحقیقات سوء مصرف و وابستگی مواد داریوش روی زندانیان دچار سوء مصرف مواد مخدر زندان اوین ،قزلحصار و زندان رجایی شهر انجام داده است مشخص شد که 50 درصد این افراد طی 12 ماه قبل از دستگیری از سرنگ مشترک استفاده
یک گزارش پژوهشی نشان می دهد که سن اولین تجربه مصرف تریاک 18 سال و هروئین 19 سال و کراک 21 سال است.
کرده اند و 32 درصد با افراد غیر همنجنس رابطه نا مشروع داشته اند. 

دکتر ایرج اسماعیلی مجری این طرح پژوهشی که در سال 87 منتشر شد با بررسی 250 نفر که 77 درصد آنها مرد و 22 درصد زن هستند به این نتیجه رسید. 

از دیگر نتایج این پژوهش این است که 34 درصد زندانیان گفته اند که در زندان بیشتر هروئین مصرف می کنند .33 درصد هم شیشه و کراک مصرف داشتند و 30 درصد تریاک و 20 درصد هم حشیش. 

به عقیده این زندانیان مواد مخدری که در زندان بیشتر در دسترس است به ترتیب هروئین، تریاک ،کراک و شیشه حشیش و داروهای روان گردان است. 

37 درصد زندانیان گفته اند
37 درصد زندانیان گفته اند که به خاطر تهیه مخارج روزمره در زندان مجبور به توزیع مواد مخدر در زندان شده اند و 23 درصد هم پاسخ داده اند که به خاطر نیاز مالی خانواده مجبور به توزیع و یا فروش مواد مخدر در زندان هستند
که به خاطر تهیه مخارج روزمره در زندان مجبور به توزیع مواد مخدر در زندان شده اند و 23 درصد هم پاسخ داده اند که به خاطر نیاز مالی خانواده مجبور به توزیع و یا فروش مواد مخدر در زندان هستند و 40 درصد هم برای تامین مواد مصرفی خود مجبور به فروش یا توزیع مواد مخدر در زندان هستند. 

همچنین 17 درصد گفته اند گاهی در زندان اتفاق افتاده است که مواد مخدر را با سرنگ مشترک تزریق می کنند. 

در بخش دیگری از یافته های این پژوهش آمده است که 60 درصد این فراد بی سواد ، 33 درصد آنها ماهیانه حقوق زیر 100 هزار تومان و 24 درصد بین 100 تا 200 هزار تومان و 15 درصد حقوق بالای 200 تا 300 هزار تومان داشته اند و بقیه بالاتر بوده اند. 

یافته های این پژوهش نشان می دهد که بیش از 70 درصد آنها گاهی افکار خود کشی به سرشان زده و 33 درصد یکبار اقدام به خودکشی کرده اندو 23 درصد بیش از یکبار دست به خودکشی زده اند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *