سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۳
۸

جدی شدن حضور جنگنده سوخو ۳۰در اسکادران ارتش ایران؟!

چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۴۸
کد مطلب: 473128
وزیر دفاع از مذاکره با کشور روسیه برای خرید جنگنده پیشرفته سوخو۳۰ خبر داد و گفت: حتی تعداد جنگنده‌های سوخو۳۰ که قرار است خریداری کنیم هم مشخص شده است.
جدی شدن حضور جنگنده سوخو ۳۰در اسکادران ارتش ایران؟!
به گزارش جهان، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح سه‌شنبه‌شب طی سخنانی در گفتگوی ویژه خبری در پاسخ به سؤالی درباره خرید جنگنده از روسیه گفت: در رابطه با خرید جنگنده از روسیه با توجه به نیاز نیروی هوایی ارتش با روس‌ها صحبت‌هایی شده است و در حال حرکت به‌سمت انعقاد قرارداد با روس‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه جنگنده مورد نظر وزارت دفاع و نیروی هوایی ارتش سوخو30 است، تأکید کرد: تعداد جنگنده‌های سوخو30 که قصد خرید از روس‌ها داریم مشخص شده ولی فعلاً تعداد این جنگنده‌ها را اعلام نمی‌کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین در ادامه ضمن تکذیب اخبار منتشره درباره خرید جنگنده جی10 از کشور چین، اظهار داشت: بنده خودم هم این جنگنده را دیده‌ام ولی قرار نیست این جنگنده چینی را خریداری کنیم.

سردار دهقان خاطرنشان کرد: یک تانک پیشرفته را ــ که اگر بهتر و پیشرفته‌تر از تانک T90 روسیه نباشد در همان سطح است ــ تولید کرده‌ایم که فعلاً نامش را کرار گذاشته‌ایم ولی ممکن است در آینده نام آن تغییر کند که این تانک هم در آینده رونمایی خواهد شد.

وی در رابطه با آخرین وضعیت خرید سامانه موشکی اس300 و همچنین تولید سامانه موشکی باور373 اظهار داشت: طبق قرارداد سامانه موشکی اس300 در 2 بخش تحویل ایران خواهد شد که بخش اول آن آماده شده و باید به فکر نحوه انتقالش به کشور باشیم. این بخش در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی تحویل گرفته می‌شود. بخش دوم سامانه موشکی اس300 نیز در سال جاری میلادی تحویل گرفته می‌شود.

وزیر دفاع افزود: در رابطه با سامانه موشکی باور373 هم باید بگویم که این سامانه بخش‌های مختلفش آماده شده و ان‌شاءالله اولین نمونه از آن تا پایان سال 95 رونمایی خواهد شد. این سامانه مجهز به بروزترین فن‌آوری دنیا خواهد بود و تماماً ایرانی است.

سردار دهقان همچنین از طراحی و تولید موشک عماد2 در آینده خبر داد و گفت: مدل جدید این موشک بالستیک در آینده با دقت اصابت به هدف بیشتر طراحی و تولید خواهد شد. البته همان موشک عماد1 هم تولید انبوه می‌شود.
منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بجای این جنگنده ی از رده خارج، باید PAKFA یا SU 34 بخرند.
Iran, Islamic Republic of
میشه کارشناس نظامی نشید سپاه ایران بهتر می دونه دنبال چیه و چه کار کنه اصلا باید نیاز را دید نه اینکه چی پیشرفته تره
فکر کردی روس ها همین راحتی اخرین مدل هاشون رو به ما میفروشند !
قراره تا سال 2022 حدود 22 دستگاه پاکفا (سوخو 50) تحویل ایران بشه چون ایران تو طرح و توسعه و ساخت این جنگنده داره مشارکت میکنه و پول خرج کرده و سفارش خواهد گرفت
United States
كمتر از ٣٠٠ فروند نباشه چون عربها بيشتر از اين دارند هر كدام ،
Iran, Islamic Republic of
این جنگنده در هند فاجعه بار بدوه...کلی ایراد داره...چرا باید جنگنده ای خرید که هندی ها به دنبال تعویض آن هستند...سوخو 35 بهترین گزینه است...سوخو 30 از رده خارج است و تا زمان تحویل دیگر به هیچ دردی نمی خورد
Ireland
این جنگنده زمان بین تیک آف معادل یک دقیقه داره که فاجعه هستش. چرا واقعا یک عده متوجه نیستن که در دنیای امروز این جنگنده اسباب بازی و از رده خارج هست؟
این روسیه هست که به ما نیاز داره! اینقدر نگویید روسیه جنگنده های پیشرفته اش را به ما نمیدهد، خیلی بیخود میکند، باید از خدایش باشد. بفهمید خواهشا!
dark
United States
آخه شما که میخرین بیشترین رفیق بشین با روسیه پیشرفته ترین ها رو بخرین
ببینید اف 14 بعد از 40 سال هنوزم عالیه. اون زمان بهترین بوده