چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

عملیاتی‌که‌خواب‌احیای‌عثمانی را‌پریشان‌کرد

دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب: 472708
استاندار حلب سوریه با تاکید بر اینکه عملیات ارتش سوریه و نیروهای مقاومت رویای اردوغان برای احیای امپراطوری عثمانی و الحاق حلب به خاک ترکیه را بر باد داد، تاکید کرد: کمک‌های انسانی به 2 شهرک نبل و الزهراء ادامه دارد.
به گزارش جهان، «محمد مروان علبی» استاندار حلب در گفت‌وگو با فارس، درباره وضعیت ارائه کمک‌های بشردوستانه به نبل و الزهراء اظهار داشت: مقامات حلب همه تلاش خود را برای تامین مایحتاج معیشتی مردم نبل و الزهراء در پی آزادی آنها از محاصره تروریست‌ها به کار بسته است.

وی تاکید کرد: دومین کاروان حامل کمک‌های امدادی طی سه روز گذشته از آزادی نبل و الزهراء با همکاری بین استانداری حلب و سازمان هلال احمر سوریه به این 2 منطقه رسیده است.

استاندار حلب افزود: کمک‌هایی که دیروز (شنبه) به دست مردم نبل و الزهراء رسیده شامل 60 هزار لیتر فرآورده‌های سوختی، 47 تن آرد و پنج هزار سبد غذایی بوده که همه این کمک‌ها از جانب دولت سوریه به مردم این دو شهرک تقدیم شده است.

علبی گفت: در نخستین روز از شکست حصر نبل و الزهراء یک تیم پزشکی برای ارائه درمان‌های فوری به آنهایی که بر اثر حملات خمپاره‌ای بی‌وقفه تروریست‌ها در طول مدت محاصره این دو شهرک زخمی شده یا آسیب دیده بودند، وارد این دو شهر شدند.

وی ادامه داد: همه مجروحان و بیمارانی که حالشان وخیم بود به بیمارستان دانشگاه حلب منتقل شده و در بخشی که برای استقبال از محروحان و بیماران نبل و الزهراء اختصاص داده شده بود، بستری و از سوی تیم‌های پزشکی مجربی تحت درمان هستند.

استاندار حلب تصریح کرد: در روز نخست شکست حصر نبل و الزهراء نیز محموله‌ای شامل 60 لیتر سوخت و هزار استوانه گاز به صورت مجانی در اختیار این دو منطقه قرار داده شد، همچنین 47 تن آرد هم برای پخت نان به نانوایی‌های این مناطق تحویل داده شد.

علبی در خصوص تحولات میدانی در استان حلب نیز اظهار داشت: ارتش سوریه هم اکنون در مسیر رسیدن به نزدیکی مرز با ترکیه به دنبال سیطره بر منطقه «تل رفعت» است و با چنین گام‌های سریع ارتش سوریه و نیروهای مقاومت، نقشه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه برای ایجاد منطقه حائل در شمال حلب و تشکیل امپراطوری بزرگ عثمانی با الحاق این منطقه به خاک ترکیه ناکام ماند، چون اردوغان فراموش کرده بود که سوریه مردان بزرگی برای دفاع از خاک کشورشان دارد.

وی با کم اهمیت خواندن گزارش‌های رسانه‌‌ها درباره احتمال مداخله زمینی ترکیه و عربستان در سوریه گفت: 2 نظام ترکیه و عربستان، جرات حماقتی بیش‌تر از به راه انداختن هیاهوی رسانه‌ای ندارند و تاکید می‌کنیم آنهایی که قصد حمله به سوریه را داشته باشند، اجسادشان به کشورشان بازخواهد گشت.

علبی با تاکید بر اینکه شکست حصر نبل و الزهراء صرفا یک دستاورد نظامی نیست بلکه از اهمیت راهبردی بالایی برخوردار است، گفت: این اتفاق، همه معادلات میدانی در شمال سوریه را متحول خواهد ساخت کما اینکه یک دستاورد سیاسی بزرگ برای دولت سوریه و کشورهای متحد آنها در مقابله با خصومت بی وقفه دشمنان سوریه است.

استاندار حلب گفت: اهمیت این دستاورد را به طور مستقیم درک کردیم، هنگامی که با شکست حصر نبل و الزهراء مخالفان خارج نشین طرفدار ریاض ژنو 3 را ترک کرند، بنابراین میدان نبرد همچنان تعیین کننده و جدا کننده حق از باطل است.

به گزارش فارس، وضعیت محاصره مناطق نبل و الزهراء با محاصره دیگر مناطق سوریه متفاوت بود، جمعیت 70 هزار نفری این مناطق در نتیجه محاصره از سوی گروه‌های مسلح تروریستی طی نزدیک به چهار سال در شرایط سخت با مرگ دست و پنجه نرم می‌کردند.

بخش بهداشتی بیشترین خسارت‌ها را در مناطق نبل و الزهراء متحمل شده و کسانی که بر اثر حملات با خمپاره‌ها و موشک‌ها جان نباختند، به علت کمبود دارو جان خود را از دست دادند.

شهرک‌های نبل و الزهرا روز پنجشنبه توسط ارتش و نیروهای مردمی سوریه پس از 4 سال محاصره آزاد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *