يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰
۳
طبیب‌زاده مطرح کرد؛

تحقق اهداف «تاجران برجام» در خرید هواپیما

چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۱۵
کد مطلب: 471890
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: خرید و نوسازی هواپیما برای ناوگان حمل و نقل هوایی کشور از مسائل ضروری است اما به نظر می‌رسد اهداف اقتصادی «تاجران برجام» با خرید هواپیماها محقق شده است.
به گزارش جهان، زهره طبیب‌زاده عضو شورای مرکزی جبهه پایداری و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به لزوم تحقق وعده‌های اقتصادی دولت پس از برجام اظهار داشت: دولت باید برنامه مشخص و عملی خود برای رفع بیکاری و گرانی را حل کند چراکه در این دو سال مرتب گفته‌اند که پس از تحریم مشکل گرانی و بیکاری حل خواهد شد.
 
طبیب‌زاده با اشاره به ورشکست شدن اکثر شرکت‌های صنعتی آن را نشان‌دهنده عمق مشکلات اقتصادی کشور دانست و افزود: توجه به صنایع کوچک به تولید کمک می‌کند در حالی که دولت‌ها متاسفانه بیشتر به صنایع بزرگ توجه می‌کنند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه به نظر می‌رسد وعده‌های اقتصادی دولت برای پس از برجام صرفا با بهره‌برداری انتخاباتی صورت گرفته است تصریح کرد: اثرات لغو تحریم و خروج از رکود و رونق تولید چیزی نیست که بلافاصله بعد از لغو تحریم‌ها انجام شود، از این رو دولت در این زمینه به دنبال بهره‌برداری انتخاباتی بوده است.
 
وی این مسئله را مایه ناامید کردن مردم دانست و با بیان اینکه اثر لغو تحریم‌ها ابتدا بر روی بازار بورس و سرمایه و اطمینان به بازار است گفت: بنابراین پیوند زدن بهبود شرایط اقتصادی مردم با رفع تحریم‌ها فقط باعث ایجاد ناامیدی در مردم می‌شود و تحقق عینی دیگری نیز ندارد لذا دولت باید با مردم صادقانه برخورد می‌کرد.
 
طبیب‌زاده با انتقاد از تاجران برجام ادامه داد: خرید و نوسازی هواپیما برای ناوگان حمل و نقل هوایی کشور از مسائل ضروری است اما نکته حائز اهمیت این است که ما هواپیماهایی را از ایرباس خریداری کرده‌ایم که در 3 سال اخیر نتوانسته بود آنها را به فروش برساند.
 
این فعال اصولگرا یادآور شد: این تعداد خرید از ایرباس که خدمات فنی مهندسی و فرودگاه مورد نیاز آن را نداریم و میزان سوخت این هواپیماها نیز فوق‌العاده زیاد است نسبت به جمعیتی که سفرهای بین‌ قاره‌ای دارند متناسب نیست و به نظر می‌رسد در اولین خرید صرفا نیاز تاجران برجام برآورده شده است.
 
وی تاکید کرد: تاجر برجام به کسانی اطلاق می‌شود که خودشان در خرید قراردادهای این چنینی از عناصر دولتی هستند و خریدهای این گونه برای آنها منافعی دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Germany
جالبه که این آقایان وقتی در دولت قبل ارز دولتی دارو صرف واردات مازراتی و پورشه می شد شکایتی نکردند شاید خودشونم چندتایی وارد کرده باشن!!
چرا راه دور میری فکر میکنی ارز دولتی سر جاش داره خرج میشه همین الان؟ اگه الان این طور نیست چرا پس هم کمبود دارو هم قیمت بالا؟
تو همه دولت ها بوده و خواهد بود تا وقتی ارز یکسان نشه
صبا
Germany
فوق العاده بود..تاجران برجام...