جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

واکنش بارزانی با مخالفت اروپا با همه‌پرسی

چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب: 471796
رئیس منطقه کردستان عراق بی‌توجه به مخالفت‌های اتحادیه اروپا، بار دیگر بر ضرورت برگزاری همه‌پرسی برای استقلال کردها تاکید کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، با آنکه اتحادیه اروپا به «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق اعلام کرده که در شرایط کنونی با برگزاری همه‌پرسی درباره استقلال این منطقه مخالف است، وی بار دیگر اعلام کرد که زمان آن فرا رسیده که ملت کُرد، سرنوشت خود را با همه‌پرسی تعیین کند.

وی افزود: برگزاری همه‌پرسی، ضرورتا به معنای اعلام تشکیل کشور کُردی نیست.

بارزانی طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در خبرگزاری «آناتولی» ترکیه منتشر شد، اعلام کرد: این همه‌پرسی خواست و نظر ملت کرد در تعیین سرنوشتشان را مشخص خواهد کرد و به رهبران کُرد اجازه می‌دهند که این خواست و تمایل مردمشان را در زمان و شرایط مناسب عملی کنند.

رئیس منطقه کردستان عراق گفت: برگزاری همه‌پرسی و مشخص کردن سرنوشت در روندی مسالمت‌آمیز و در شرایطی مناسب برای برقراری صلح و ثبات در منطقه و باز‌پس‌گیری حقوق صاحبان حق، انجام خواهد شد و به دور از هرگونه خشونت و از طریق توافق و گفت‌وگو انجام خواهد شد. این همه‌پرسی برای هیچ طرفی تهدید نخواهد بود.

وی افزود: منطقه کردستان، با جنگ‌ها و مصیبت‌هایی همراه است که به هیچ وجه ملت کرد نقشی در آن نداشته‌اند بلکه صرفا قربانی‌اند و دیگران موجب این درگیری‌ها و مصائب شده‌اند. انکار حق ملت مظلوم کُرد، توجیه‌پذیر نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *