سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰
۱

لازمه جنبش دانشجویی از دید ده نمکی

سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب: 471654
کارگردان سینما و تلویزیون گفت: جنبش دانشجویی باید نگاه استراتژیک داشته باشد. عزت ملی تنها سیاسی نیست و باید در حوزه های فرهنگی و عدالت هم کار شود.
لازمه جنبش دانشجویی از دید ده نمکی
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری دانشجو، همایش «گفتمان عزت ملی» به همت اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با حضور بیش از 500 دانشگاه سراسر کشور در مجتمع آدینه افتتاح و تا پایان هفته ادامه دارد.

مسعود ده نمکی ،کارگردان سینما و تلویزیون در این برنامه گفت: حقیقتا چشم همه به تشکل‌های دانشجویی است. باید بتوانیم به عنوان چشمان ناظر انقلاب ادای وظیفه کنیم.

وی تصریح کرد: ساخت فیلم کاری طاقت فرساست و در جبهه انقلاب کار کم است اما حرف‌ها زیاد است، این یعنی این که ما منتقد زیاد داریم و همه بچه حزب اللهی‌ها دست به قلم و آماده نقد کردن هستند و اما آن چیزی که کم هست تولید یک اثر هست که بتواند با آثار بیان مقابل انقلاب برابری کند.

ده نمکی با بیان اینکه باید جبهه‌ای کار کنیم اما جبهه‌ای عمل کردن در این عرصه تنها سخنرانی کافی نیست اظهار داشت: متاسفانه در جبهه ما برای دفاع از یک اثر فکر می‌کنند که باید تنها با سازنده آن مصاحبه کنند در واقع باید تحلیل محتوا کرده و لایه‌های زیرین فیلم و آثار را باز کنیم این عملکرد همان هم پوشانی است.

وی ادامه داد: جبهه مقابل هیچ گاه خودزنی نمی‌کند و ما باید عزت خودمان را حفظ کنیم شما شاهدید که در سال‌های گذشته فیلم های سخیفی سفارشی ساخته شده اما آن ها هیچ وقت خودشان را نقد نمی‌کنند و از ان طرف بعضی چهره هایشان که به سفارش نظام فیلم می‌سازند حتی اگر تا دیروز به آن استاد می‌کنند ولی چون یک رگه ای دارد که به نظام لطف می کند آن فرد را نابود می‌کنند.

کارگردان سینما با بیان اینکه وظیفه شما این است که به عنوان جنبش دانشجویی فکر چگونگی تولید اندیشه را کنید خاطر نشان کرد: شما موظفید آسیب شناسی شرایط را انجام داده نه اینکه تنها نقد کنید باید محوربندی کنید و درگیر مسائل روز نباشید خیلی باید حساس تر عمل کنید و آینده را پیش بینی کنید. جنبش دانشجویی باید نگاه استراتژیک داشته باشد عزت را امروز چه چیزهایی پایمال می کند؟ عزت ملی تنها سیاسی نیست و باید در حوزه های فرهنگی و عدالت هم کار شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ابوالفضل
Romania
کارمون به جایی کشیده که ایشون بیاد درباره فرهنگ سخنرانی کنه.