جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۲

روسیه:دوستان ایرانی کالای ترکیه را راه ندهند

دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۰۷
کد مطلب: 471221
سفیر روسیه در ایران با بیان اینکه ورود هر گونه محصولات ترکیه به روسیه ممنوع است، گفت: ترکیه تلاش کرد با عنوان سبزیجات و میوه‌جات ایرانی کالای خود را به بازار روسیه صادر کند و ما جلوی این کار را گرفتیم.
به گزارش جهان، لوان جاگاریان امروز در حاشیه سفر خود به گیلان در گفت‌وگو با فارس در رشت با اشاره به ظرفیت‌های تجاری این استان، اظهار کرد: در این سفر ملاقات خوبی با استاندار گیلان داشتیم و با استفاده از فرصت مسائل مختلف را مورد بررسی قرار دادیم.
 
وی با بیان اینکه فرصت‌ها و قابلیت‌های گیلان برای همکاری‌های دوجانبه بین این استان و آستراخان روسیه بررسی شد، افزود: گیلان با آستراخان روسیه دارای روابط دیرینه است.
 
سفیر روسیه در ایران از سفر محمدعلی نجفی استاندار گیلان اوایل خرداد ماه سال آینده به آستراخان خبر داد و گفت: این سفر با دعوت استاندار آستراخان صورت گرفته و قرار است نمایشگاه بزرگ کالای ایرانی در این استان روسی افتتاح شود.
 
وی درباره اختصاص خط اعتباری 5 میلیارد دلاری روسیه به ایران، افزود: قرارداد این خط اعتباری در سفر پوتین به ایران امضا شد و می‌تواند نقش کلیدی برای گسترش همکاری‌های دوجانبه داشته باشد.
 
جاگاریان با بیان اینکه استان گیلان به لحاظ جغرافیایی جایگاه مهمی در ساحل دریای خزر دارد، تصریح کرد: تردیدی نیست که هر دو طرف ایرانی و روسی برای افزایش حجم مبادلات کالا تمایل دارند و اختصاص خط اعتباری مذکور می‌تواند کمک مؤثری باشد.
 
سفیر روسیه در ایران وجود آبزیان، تولید انواع سبزیجات و میوه‌جات و... را از ویژگی‌های گیلان عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه رابطه بین روسیه و ترکیه خدشه‌دار شده، تلاش می‌کنیم واردات محصولات کشاورزی خود را از ایران به روسیه افزایش دهیم.
 
وی مواد پروتئینی مانند گوشت و مرغ را از نیاز مهم روسیه دانست و گفت: این موضوع در دستور کار وزیر کشاورزی روسیه قرار دارد و با وزیر جهاد کشاورزی ایران آن را بررسی کردیم و در انتظار افزایش واردات طیور و گوشت گوسفند به روسیه و صادرات گوشت گاو از روسیه به ایران هستیم.
 
جاگاریان به تسهیل در صدور روادید تجار ایران و روسیه اشاره کرد و متذکر شد: برای صدور روادید مشکلی وجود ندارد و در سال میلادی گذشته بیش از 33 هزار گردشگر ایرانی از روسیه بازدید کردند.
 
وی یادآور شد: امسال یک نمایشگاه روسی در تهران برگزار می‌شود و امیدواریم گردشگران ایرانی به روسیه افزایش چشمگیری یابند.
 
این مقام روسی با بیان اینکه در تلاش هستیم گردشگران روسی به ایران و گیلان بیشتر سفر کنند، خاطرنشان کرد: از این به بعد سفر گردشگران روسیه به ترکیه ممنوع شد و این مسئله امکانات وسیعی را برای ما در ایران به وجود می‌آورد و تعداد گردشگران روسیه افزایش پیدا می‌کند.
 
وی با ابراز خوش‌بینی نسبت به راهبردی شدن روابط ایران و روسیه، تصریح کرد: پس از سفر پوتین رئیس جمهور روسیه و ملاقات وی با مقام معظم رهبری به گسترش روابط بین دو کشور خوش‌بین هستیم.
 
جاگاریان با تأکید بر اینکه روسیه به هیچ عنوان محصولات ترکیه را قبول نمی‌کند، یادآور شد: از دوستان ایرانی می‌خواهیم محصولات ترکیه را در خود راه ندهند تا محصولات آنها از این طریق وارد روسیه نشود.
 
وی متذکر شد: ترکیه تلاش کرد با عنوان سبزیجات و میوه‌جات ایرانی کالای خود را به بازار روسیه صادر کند و ما جلوی این کار را گرفتیم و به آنها اجازه چنین اقدام‌هایی را نمی‌دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Canada
نمیشه نمیشه بازم خیط کرد ما رو مثل همیشه....
طالقانی
United States
حالا دیگر بهترین موقعیت و بازار برای ایران باز شده فقط درایت دولت لازم است که کشاورزی در ایران سودمند شود. خودخواهی و منم را کنار بگذارید و بشتابید