دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱۸
۱۳۹
نقدی بر واکنش سیدحسن خمینی به عدم احراز صلاحیتش؛

سیدحسن آقا! شما هم یکی از آن 400 نفر نامزد/ پدرتان در آزمون شرکت کرد

محبت مردم به امام خمینی(ره) مجوزی برای دور زدن قانون؟
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۵۰
کد مطلب: 471026
حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی در واکنش به عدم احراز صلاحیت خود در شورای نگهبان، اعلام کرد که به خواست مردم و بزرگان حوزه به عدم احراز صلاحیتش اعتراض خواهد کرد.
سیدحسن آقا! شما هم یکی از آن 400 نفر نامزد/ پدرتان در آزمون شرکت کرد
گروه سیاست جهان نيوز ـ آیا محبت مردم به امام خمینی(ره) مجوزی برای دور زدن قانون از سوی فرزند یادگار امام و توقع تبعیض می‌شود؟!

وب سایت الف با طرح این پرسش نوشت: حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی در واکنش به عدم احراز صلاحیت خود در شورای نگهبان، اعلام کرد که به خواست مردم و بزرگان حوزه به عدم احراز صلاحیتش اعتراض خواهد کرد. او در این بیانیه حضور در انتخابات خبرگان را برحسب وظیفه و بنا به دغدغه‌شان نسبت به آینده انقلاب و نظام اسلامی عنوان کرده است. آیا با احساس تکلیف لازم نیست به مقدمات آن نیز تن داده و مسیر قانونی آن طی شود؟ شرکت در آزمون علمی خبرگان چه منافاتی با انجام این وظیفه داشت؟

وی اقبال مردم به خود را نشانه محبوبیت و مقبولیت امام عظیم‌الشان دانسته است. آیا مرحوم امام - رضون‌الله علیه - اجازه می‌دادند این محبوبیت و مقبولیت امتیازی برای منسوبین ایشان در رسیدن به مناصب خطیر نظام اسلامی باشد؟ آیا این نسبت تبصره‌ای بر قانون احراز صلاحیت کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان است؟ در حالی که فرزند و یادگار فقید امام خمینی قدس سره مرحوم حاج‌سیداحمد آقا برای شرکت در انتخابات دومین دوره مجلس خبرگان به روایت مرحوم آیت‌الله محمدی‌گیلانی مورد ارزیابی علمی قرار گرفتند و پس از تأیید صلاحیت علمی خود را در معرض انتخاب مردم قرار دادند.


الف می‌افزاید: قطعا سیدحسن خمینی احراز ملّا بودن را برای خود قائل نیستند و آن را طبق قانون برای انتخابات خبرگان در حوزه صلاحیت و اختیارات فقهای شورای نگهبان می‌دانند؛ بنابراین شخص ایشان نمی‌توانند به صرف سابقه کوتاه تدریس خارج صلاحیت علمی خود را مسلم بدانند. چنانکه برخی از مدرسین مطرح و صاحب تالیف بدون تکلف خود را در معرض آزمون قرار داده و منتظر نتایج آن ماندند.

چرا برخی آزمون علمی را محدود‌کننده حق خود قلمداد می‌کنند؟ در واقع آزمون راهی است تا داوطلبان بتوانند صلاحیت علمی خود را فارغ از شخصیت حقیقی و حقوقی خود به اثبات برسانند تا احراز صلاحیت علمی آنان محدود به بررسی و تشخیص فردی فقهای شورای نگهبان نباشد. لذا داوطلبانی که بتوانند در آزمون کتبی و مصاحبه علمی توانایی اجتهادی خود را نزد اساتید حوزه اثبات نمایند، صلاحیت علمی آنان توسط فقهای شورای نگهبان مورد بررسی مجدد قرار نمی‌گیرد. از سوی دیگر داوطلبانی که در آزمون شرکت نکنند، سرنوشت صلاحیت علمی خود را به تشخیص اعضای فقیه شورا و کسب حدنصاب آراء موافق می‌سپارند. با توجه به اینکه در این صورت، احراز مراتب علمی امری وجدانی برای فقهای شوراست، با طی مراحل قانونی، دیگر حجتی برای داوطلبان باقی نمی‌ماند، مگر آنکه خود را فراتر از قضاوت مراجع قانونی بپندارند.

نویسنده ادامه می‌دهد: در ادعای شهادت مراجع و بزرگان نسبت به صلاحیت علمی ایشان، مستند موثق و معتبری ارائه نشده و آنچه به نقل از مراجع معظم تقلید- حفظهم‌الله- منتشر شده گویای شهادت این اعاظم بر اجتهاد ایشان نیست، بلکه بر مراتب فضل علمی ایشان دلالت دارد. علاوه بر این اخبار منتشر شده با عنوان فرمایشات مراجع به نقل از شاگردان ایشان، بدون تایید رسمی مفاد و محتوای آن از سوی مراجع عظام نمی‌تواند مستند قانونی برای فقهای شورای نگهبان باشد. در این خصوص تنها شهادت یکی از اساتید معظم حوزه مبنی بر احراز مرتبه‌ای از اجتهاد با مهر شخصی ایشان در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است که ایشان نیز در زمره هم‌ترازان برخی اعضای شورای نگهبان به شمار می‌آیند و با احترام به نظر این بزرگوار اعضای شورای نگهبان می‌توانند نظری معارض با نظر ایشان داشته باشند.

لازم به ذکر است، در حالی که قریب به 400 نفر راه‌ آزمون کتبی را برای اثبات صلاحیت علمی خود برگزیدند، برخی نیز طریق ارائه رساله علمی در فرصت موسع و یا اتکا به آراء  اعضای شورای نگهبان را در احراز علمی انتخاب نمودند. در این دو صورت تأیید صلاحیت علمی نیازمند نظر مثبت حداقل سه عضو شورای نگهبان بوده است. در نتیجه بررسی‌ها طبعا برخی رساله‌های ارائه شده فاقد تراز علمی لازم تشخیص داده شده و یا افرادی واجد حد نصاب برای احراز صلاحیت علمی نشده‌اند.

فقهای شورای نگهبان در اظهارات ایشان در عداد شاگردان مراجع حاضر انگاشته شده‌اند، در حالی که بعضا از شاگردان مرحوم امام خمینی -قدس سره- بوده و از اوان تاسیس شورای نگهبان با حکم ایشان عضو این شورا بوده‌اند. برخی فقهای شورا نیز صاحب کرسی تدریس فقه و اصول بوده و جزء اساتید معظمی هستند که قوام حوزه‌های علمیه به آنهاست و کتب برخی مرجع دروس خارج حوزه‌های علمیه است. لذا ادعای شاگردی بسیاری از فقهای شورای نگهبان نزد علمای اعلام معاصر اگر به قصد کاستن از مقام علمی و قانونی آنها صورت گرفته باشد نارواست.

یادآور می‌شود سیدحسن خمینی علاوه بر دعوت عمومی از نامزدها جهت شرکت در آزمون کتبی، توسط یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس خبرگان نیز دعوت به حضور در آزمون شده بود اما به نوشته روزنامه شرق با قصد و اطلاع قبلی، از این موضوع امتناع کرد. پس از برگزاری امتحان برخی محافل خاص مدعی شدند وی از ضرورت حضور در آزمون بی‌خبر بوده است.
مرجع : کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
شان علامه حسن خمینی اجل بر آزمون دادن است
این رو کی می خواهید متوجه شوید؟
حمید
حالم بد شد از این اظهار نظر
Iran, Islamic Republic of
آقا حمید گوینده نظر بالایی از خودتونه اگه یکم دقت میکردی میفهمیدی این لحن صحبت کردن مال همفکراتونه که ناشیانه میخواین گردن طرف مقابل بندازید و نتیجه گیری به نفع خودشوبکنن. و مکرو مکرالله والله خیر الماکرین
Iran, Islamic Republic of
کاملا موافقم چون طرفداران نواده خمینی کبیر از لفظ حسن خمینی استفاده نمی کنند و با احترام از ایشان یاد میکنند
Iran, Islamic Republic of
داداش با طنز گفته
سید
شان حسن خمینی از شان امیر مومنان که بالاتر نیست وقتی در محکمه روبروی یک غیر مسلمان مینشیند،به قاضی تذکر میدهد که به هر دو به یک چشم بنگرد و رعایت خلیفه مسلمین و جانشین پیامبر را نکند.شما کی متوجه میشوید که در برابر قانون همه یکسانند؟ من آنم که رستم بود پهلوان....
چه ربطی بهم دارد ؟ وقتی در این کشور برای هر مقامی شأنی خاص رعایت می شود آنگاه نمی بایست برای یادگار خمینی شأنی قائل شد؟ شماها با خود خمینی مشکل دارید
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
از اینکه "امام خمینی" را "خمینی" خطاب می کنید، معلوم می شود چقدر به امام(ره) و آرمانهای او اعتقاد دارید؟
متاسفم برای نوه امام خمینی(ره) که افرادی طرفدارش هستند که اعتقاد و احترامی برای امام قائل نیستند!
دقیقا اینا با خود امام مشکل دارن ولی فعلا روشون نمیشه
البته این موردی که می فرمایید در رابطه با سوگلی های شما نیز باید صادق باشد که در حقیقت نیست و تمام این برنامه های شما یک دهم هم برای رضای خدا نیست بلکه برای کسب قدرت است که اگر اینگونه نبود از همان ابتدا داد سر نمی دادید که چه و چه و این بازی های کودکانه و عوام فریبانه را راه نمی انداختید دقیقا همان خطی را پیگیری می کنید که در ۸۸ برای ان بیچاره خرج نمودید بالاخره از نظر شما باید یکی همیشه حذف شود حالا این سید
محرم
چطور وقتی حرف از نظارت می شود برای عده ای شان و شئون قائل هستید
محرم
لطفا نظر اینجانب را بصورت کامل درج کنید
Norway
مگر شان اجتماعی در این کشور وراثتی است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Germany
حسن اقا کی شدند حضرت اجل کی علامه شدند
از وقتی با بدان بنشستند !
او ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه
قدر قدرتا
Iran, Islamic Republic of
وقتی قرار نیست همه در آزمون شرکت کنند وکسانی هم بدون شرکت در آزمون با اینکه قبلا عضو خبرگان نبودند تایید صلاحیت میشوند در اینجا لازم میشود برای کاندیداها دعوت خصوصی برای امتحان بشود و دیگر دعوت عمومی معنی ندارد. در ضمن اگر تعدادی بدون امتحان و در حالیکه عضو خبرگان نبودند تایید میشوند چرا سید حسن که مورد تایید مراجع و علما میباشد تایید نشود.
آسدحسین
مطلب بالا رو بخون دوباره
چرا تیتر رو میخونی میای نظر میدی؟
من
اون مراجعی که شما و سید حسن خمینی ازش نام میبرید

تکذیبیه فرستادند
ولی خدا را شکر از بالا همه خوابید
Iran, Islamic Republic of
سید حسن تایید میشود و با رای اول تهران به همه دنیا ثابت خواهد شد خمینی و خاندانش در دل مردم تا ابد جای دارند
احمدی نژاد هم با رای اول رییس شد و به همه دنیا ثابت شد....منتها چی ثابت شد ....
عجب؟!!!!!!!!!!
فکر کنم مجلس جدید باید دنبال بانیان آن امر و 800 میلیارد دلار گمشده باشد
الان چ ربطی داشت ؟!!!
اولا خمینی نه ! " امام خمینی"
ثانیا یکی از مهمترین علتهایی که امام عزیز محبوب مردم بود این بود که خود را تافته جدابافته از مردم نمی دانست.
Iran, Islamic Republic of
امام خميني اصلا دنبال القاب نبود و ميفرمودند به من خدمتگزار بگويند بهتر است كه بگوين رهبر و اين فرق امام با ديگر رهبران جهان است
امام دنبال القاب نبود. ما که باید شعور داشته باشیم.
علي
Iran, Islamic Republic of
الكي ميگه
فکر کنم به کنایه گفت....
یامین
اصلا شان ایشان بالاتر از اینه که یه عده مردم عوام و قشر ضعیف جامعه و طرفداران انقلاب به ایشون رای بدن. ایشون باید یه راست بره تو مجلس خبرگان. خلاصه شانشون بالاست دیگه ما متوجه نمیشیم اونایی که متوجه میشن تشخیص دادن ایشون شانش بالاست!!!
وقتی که تو و امثال تو متوجه شوید که در جمهوری اسلامی همه در برابر قانون یکسان هستند و علامه ها! هم ترسی از آزمون دادن ندارند
Iran, Islamic Republic of
به چی اعتراض میکنی؟
به اینکه مکتب نرفته نمره خواستی؟
به اینکه خود را بالاتر از بقیه میدانی؟
به اینکه ازمون ندادی ؟
به اینکه طلب کار نظام شدی؟
به اینکه تر س از امتحان داشتی؟
به اینکه بازیچه یک عده شدی؟
به اینکه مثل بقیه بلد نیستی بدون سروصدا واز راه قانون واردشوی؟
به اینکه ..............
به اینکه..................
طبل صدایش بلند است چون توخالی است .
این حکایت این روزهای اصلاحیون است.
جوک.گفتی
رسانه ها دست شماست
شهروند درجه چندم
سیدحسن بهانه اصلاح طلبان و فتنه گران است و گرنه بسیاری از حامیان فعلی او نه پدرش را قبول دارند و نه پدربزرگش را
Iran, Islamic Republic of
آقامن كاري به شان و...ندارم اصلا همتون شان داريد فقط توروخدايارانه ملت راقطع نكنيد
ناصر
به تبعیض و بی عدالتی دامن نزن! بایذ با خود برتر بینی مبارزه کرد.
ناصر
رسما باید خمینی بود نه اسما. درواقع بعضی سید حسن هاشمی رفسنجانی هستند تا "خمینی"
به عنوان یک طلبه که با سوابق علمی اقا سید حسن و سید احمد اقا اشنا هست فقط به شما عرض کنم علمیت فرزند به مراتب بالاتر از پدر هست ایشان 6 سال سابقه درس خارج دارند وچندین کتاب تالیف نمودند در حالی که ابوی گرامیشان بیشتر سرگرم انقلاب بودند تا درس وبحث
لطفا منتشر کن
درود بر شما
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
همین شان و شئونات خودساخته است که شما را از خط امام دور انداخته است.
Spain
گیرم صلاحیت علمی شما احراز شد. التزام عملی به ولایت فقیه و نظام اسلامی چی؟ شما که از پدر خانمت اعلم تر نیستی!!!!! اون برای چی رد صلاحیت شد؟ موضع شما در ارنباط با فتنه و فتنه گران چیست؟ و دهها سوال که همان مردن مورد اشاره شما و دوستداران واقعی امام از شما دارند ولی جواب در این سالها
کاظم
جواب شما بوسه ای بود که مقام معظم رهبری بر پیشانی ایشان زدند وقتی که معجزه هزاره سوم (محمود...) اون فیلم رو در مرقد مطهر امام بازی کرد.
آسدحسین
آقا من رو هم یه بار بوسیده
یعنی برم خبرگان
Iran, Islamic Republic of
آقا هيچ شما و امثال شمارو نميبوسه
Iran, Islamic Republic of
آره دیگه برین به مجلس خبرگان!
Iran, Islamic Republic of
آقا پاسدارها و همه جانبازها رو هم میبوسه و به سینه مبارکشون میچسبونه...آیا شما اجازا میدید که همه اونا رو هم بفرستیم خبرگان؟!
راستی آرمیتا رضائی نژاد رو هم بوسید...بفرستیم خبرگان؟!
خانواده شهد ار ارامنه رو هم همیشه میبوسند...اونا رو بفرستیم خبرگان؟!!!
از خودش چی داره ؟اون بوسه که تبرک رهبری عزیز است خودش چی داره غیر از نام خمینی که به ارث برده ؟
Iran, Islamic Republic of
پس لطفا صلاحیت علمی و عدم شرکت در امتحان را بهانه نکنید و بروید سر اصل مطلب
کاش به جز اسم و فامیل و...
Romania
اصل مطلب قانون است. هميشه!
Iran, Islamic Republic of
بنده هم بعنوان یک شهروند اعتراض دارم به شما وبزرگان شما
چرا در امتحان شرکت نکردی؟
چرا ازاینهمه احراز صلاحیت نشده فقط صدای شما در رسانه ها بلند است؟
چرا توقع بیجا داری؟
پسر انیشتین که انیشتین نیست!
چه کسانی وبا چه نیتی شما را در مقابل نظام قرار داده؟
چرا از قبل از ثبت نام تاکنون فقط نام شما در یکسری جراید معلوم الحال میدرخشد؟
88هم شما در ازمون بصیرت تجدید شدید .ایا ترسیدید در ازمون اجتهاد هم تجدید شوید؟
طبال شما کیست که خوب می نوازد؟
ایا ارثیه ای طلبکار هستید؟
به قانون گردن نمی نهی میخواهی بروی در مسند قانون بنشینی؟!
بزرگانی که از انها یاد میکنید در مسلکشان قانون مداری بدون سر وصدا نیست؟
شما اگر اعتراض دارید که از نظر بنده وارد نیست چون در ازمون شرکت نکردید چرا اول در رسانه ها دنبال میکنید؟
منظورتان از رسانه ای کردن مطالباتتان چیست؟تحت فشار قرار دادن ارکان نظام؟
منطق شما بی منطقی است .
حسن
سایت جهان در حدی نیست که بخواهد در رابطه با سیدحسن چیزی بنویسد.
آسدحسین
راس میگی ، کلمه و جرس و بی بی سی فارسی باید بنویسن
یاشیل مغان
یکی از افت های نظام اداری ومدیریتی ما در پست های کلیدی و غیر کلیدی که هست ارادت به جای مهارت است یعنی مدیریت خان سالاری .چشم قربان میگم ماست سیاه است هر چه تو بگی ..
فقط در حد روزنامه آرمان است
فقط سایت هاشمی در حدش است و لاغیر !
در ... سید حسن همین بس که همه آدمهای مشکوک الهویه و السابقه و ستاره دار و آدمای بیسواد ازش حمایت میکنند ....
Germany
حسن اقا نرو با طناب جناب هاشمی در . . . .
سرور
جناب که خودش ته چاه هست.آهان متوجه شدم!
ایشان اگر شانی دارند ازانقلاب اسلامی ایران است که مرهون خون هزاران شهید وجانبازوازاده سرافرازست .شان به قبیله وعشیره نیست .امام خمینی فرمودند اگرازطرف من هم سفارشی اوردند بزنیدبه سینه دیوار.کسانی که اززیر پرچم ولایت خارج شدند عاقبت خوشی نخواهندداشت .
در طول تاریخ حوزه علمیه مراجع با بررسی تحقیقات و نوشته ها ودرس شاگردان اجازه اجتهاد می دادند ولی حال با امتحان است
آقای بجنوردی یا همان پدر خانم سید حسن خمینی از جانب امام ره عضو شورای سه نفره عالی قضایی بود چه طور مجتهد نبود که امام ره او را در راس قوه قضائیه در کنار آیات اردبیلی و موسوی تبریزی گمارد؟
آسد حسین
کی گفته آقای بجنوردی مجتهد نبود
راستی آقای منتظری چی بود؟ چیکار کرد؟ چی شد؟
خوب آقای بجنوردی که دامادش ازش خواسته مصاحبه نکنه و حرف نزنه چون میدونه چه در و گوهرهایی از دهان مبارکش میریزه و فتنه و ...
باید تایید بشه؟
علامه شناس
ایشان نباید امتحان بدهند ایشان خیلی بالاتر ووالاتر از امتحان دادن هستند ایشان امتحانش را بارها داده اند نیازی به امتحان نیست همراهی با سران فتنه سکوت وهمراهی با فتنه گران در 88 و... آزموده را آزمودن خطاست
رعایت قانون برای همه باید یکسان اجرا شود امام بزرگوارمان خودشان را از قانون جدا نمی دانستند
تا حالا عمل خلاف قانونی از ایشان مشاهده نشده، اعتراض هم قانونی هست.
همین که خودش را بدون آزمون بالاتر دونسته کمه ؟
امیرمسعود
Germany
پسرای مقام معظم رهبری از شما خیلی خیلی با سواد تر هستند. پدرشان هم 25 سال است که رهبرند ولی به هیچ عنوان حتی بطور قانونی دنبال استفاده نیستند، چه برسه به سوء استفاده.
اگر از حضرت آقا یاد نمی گیرید از فرزندان ایشان یاد بگیر آ سید حسن آقا.
شاید دوست داره مثل اون چند نفری باشه که بدون امتحان تایید شدن
آسدحسین
متن رو دوباره بخون
چرا همینجوری هویجی نظر میدی؟
اکبر
Norway
اتفاقا عین این توصیه را با همان عبارات ولی تاکید بیشتر بخود شما دارم .
این محبت دست آویزی برای رواج آقازادگی پسر نوح .....
France
خيلي هاي ديگر كه به هيچ وجه شناخته شده تر از يادگار امام و عضو مجلس خبرگان هم نبودند هم بدون آزمون تاييد شدند
چ ربطی داره ؟
مثل این میمونه که ی نفر را برای ی جرمی بگیرن بعد بگه منو آزاد کنید چطور فلانی را که دزدی کرد نگرفتید ؟!
عذر امثال شما بدتر از گناه است.
من اصلا کاری به آقای سید حسن خمینی ندارم. حرفم و دردم از امثال شماست !
مثل کودکان استدلال می کنید و همین برای ایشان بدتر است . دوستی شما برای ایشان دوستی خاله خرسه ست!
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا حرف كاملا منطقي و خيلي اساسي است چون جواب ندارين ناراحت ميشين سوال اينه اگه قراره احراز صلاحيت با آزمون باشه چرا بعضيها بدون شركت در آزمون و در حاليكه قبلا هم عضو خبرگان نبودند احراز شدند لطفا اگه كسي جوابشو بلده بگه
شما مدرک بیار بعد ادعاهاتو مکتوب و منتشر کن!
هيج خانداني محبوب تر از خاندان امام خميني نيست علا مه سيد حسن جان نور وجود شما خفا شان را إزار مي ده وتمام عقده هاي حسادت رو كه نسبت به امام خميني كبير داشتن ولي مجال و جرات بروز ندا شتن حال بر سر شما خالي مي كنن روح مني خميني بت شكني خميني  
!!!!
خوبه !
عجب موج سوارایی هستید شما !!!!
دیروز عکسش را پاره می کردید . حالا شد روح منی ؟!!!!
ما ی عمر از میراث حضرت امام با خون عزیزانمان پاسداری کردیم تا امثال شما آن را دودستی تقدیم دشمن نکنند ، حالا شما برای ما امام شناس شدید ؟!!
ما به حضرت امام حسادت داشتیم یا اونی که در تشییع جنازه ش خودتونو کشتید؟!!!
سرور
خدایی الان شما طرفدار وی هستی؟!
Iran, Islamic Republic of
در جواب اون کسی که در آخر کامنتش نوشته روح منی خمینی(ره)... باید عرض کنم که امام راحل نه روح شماست و نه روح سید حسن و نه هر کسی که به خودش اجازه بده که روال قانونی نظام رو قبول نکنه و بگه که شورای نگهبان"کذا" است...چون اماممون فرمودند هرکسی که بگوید شورای نگهبان کذا است مفسد است.
حالا شماها که دیگه کار رو از کذا گفتن گذروندید و بدنبال قانون شکنی علنی هستید...
شماها باید بگید:
نون منی خمینی...
چرا که اگه منافعتون ایجاب کرد به طرف امام میرید و اگر ایجاب کرد به دامان منتظری و منافقین. یا حق
از جوار امام رضا علیه السلام
خداوند بر صفای دل و باطنت بیافزاید . احسنت بر منطق و استدلال و بیان الهی ات .
محمود
Iran, Islamic Republic of
گر پدر تو بود فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل.
طالقانی
United States
نه برادر اعتراض تو برابر با خود خواهی خودت و دوستانتان با استفاده از رانت و سابقه خانواده است ولا غیر اگر مرد عمل بودی امتحانت را می دادی و با علمت به دهن مخالفانت می زدی نه با هوچی گری و شانتاژ
آقا تمام اين حرفهاي حسن خميني بهانه جويي بيهوده هست و قدرت توهمي است كه به خاطر نوه امام بودن به ايشان دست داده وانتظار داشتند با اين وابستگي وحلواحلواكردنش توسط كساني مانند رفسنجاني شوراي نگهبان چشم و گوش بسته بدون گرفتن آزمون از او و استثا كردنش از ديگران اورا تاييد بكنند درصورتيكه يادش رفته انقلابي كه امام رهبري آنرا برعهده داشتند براي شكستن همين توهمات و ويژه خواريها و امتياز خواهيهاي نابجا بوده!اگر قرا بو
د دوباره همان روند طاغوت و فاميل بازي ادامه داشته باشه و ويژه خواري از بين نرود ديگر چه نيازي به اينهمه مايع گذاشتن از مقدسات و دين و قرآن بوده و اينهمه جوانان كشورشهيد شوند!! انقلاب كرديم كه اين امتيازها و رانتها از بين بره نه اينكه دوباره آدمهاي زياده خواه و قانون شكن هركاري كه دلشان خواست كارهاي غيرقانوني انجام بدهند
دوست
United States
باسلام
اینکه امام بت شکنی کرد شکی نیست ولی یک بام ودو هوای شما را هر آدمی درک میکند دقیقا حالا اگر امتحان می داد قبول ميشد شاید به علتی برگه عوض می شد اون موقع کی ثابت می کرد که برگه خودشه
Iran, Islamic Republic of
شما برو دکتر بگو توهم داری.
شاید علاج شدی.
United States
رک و پوست کنده بگویید چرا از حضور سیاسی سید حسن خمینی هراسان هستید؟؟این سوال را جواب بدهید و تمام...
جای چه کس یا کسانی را تنگ میکند؟
Noh
ما ترس نداریم.
شما بگو چرا سید عزیز از امتحان دادن ترس دارد؟اگه امتحان میداد کسی حرفی نمیزد.
ترس ما از پارتی بازی و ویژه خواری و دور زدن قانونه.
ایشان جای قانون را تنگ کرده است و انتظار رانت دارد.
ما برای نابود کردن این ویژه خواری ها انقلاب کردیم عزیز حالا نوه بنیان گذار انقلاب اساس انقلاب رو زیر پا بذاره نباید بترسیم. این یعنی آغاز نابودی آرمان هایمان که برایش خون هزاران جوان جگر گوشه این ملت ریخته شد.
ما از مرگ آرمان هایمان میترسیم
Iran, Islamic Republic of
چون ایشان از لحاظ علمی و عملی و اعتقادی فاصله شون با انقلاب و امام از فرش و زیر فرش تا عرش اعلای الهی است. افتاد؟!
از بی قانونی و آقازاده بازی هراسانیم
سید حسن بازیگر یک نقش تکراری شده که عاقبتش مشخصه !
مجید
Iran, Islamic Republic of
برای من سوال برانگیز است چرا سید حسن برای نظام هزینه درست می کند؟
یاشار
اولا اینکه یکی از اعضای هیات رئیسه مجلس خبرگان از سید حسن آقا دعوت به امتحان کرده کذب است چون تمامی اعضا تکذیب کردند.
ثانیا غیر از حاج سید حسن آقا کسانی هم بودند که امتحان نداده اند و تایید صلاحیت شده اند.
ثالثا آیت الله مؤمن فرمودند راه احراز لزوما امتحان نیست راه های دیگری هم هست که در مورد سید حسن اجرا نشد ولی در دیگران اجرا شد این بقول آیت الله حائری معما گونه است.
رابعا سید حسن آقارا چندین استاد و مرجع تقلید از نظر علمی تأیید کردند دیگر چه بهانه ای داشتند؟
خیلی از روحانیون را علما تائید کردند آیا این کافی است ؟ اگر از نظر علمی چیزی بارش بود چرا مثل بقیه شرکت نکرد و برای خود رانت خواست ؟
حق گو
Iran, Islamic Republic of
مگرشان فقهای شورای نگهبان ازشان مراجع عظام تقلید بالاتراست که اکثرشان ، اجتهاد و مراتب علمی آیت الله حسن خیمنی راتایید کرده اند ؟ شان حسن خمینی به این علت بالاتراست که اولا نواده مستقیم بنیانگذاراین نظام و انقلاب هستند و حق برگردن مسئولان دارند و ثانیا ، اکثرمراجع عظام شیعه مرجعیت و علم ایشان راتایید کرده اند .
پسر نوح هم پسر نوح بود. عدالت باید برای همه باشه.
کشور سازمان بندی قانونی داره توی قانون این شورای نگهبانه که باید تایید صلاحیت کنه نه مراجع تقلید و مجتهدین.
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیل از اسمت خجالت نمیکشی؟!
حق گو!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
کدام یک از مراجع تقلید مرجعیت!!!!!!!! ایشون رو تایید کردند؟ با ذکر مثال؟ 5. نمره
امیر
از کدام مرجع بزرگوار تأیید رسمی آورده اند؟

با حرف که چیزی اثبات نمی شود عزیزم
آقایان جوادی آملی ، شبیری زنجانی ، وحید خراسانی
تا انجا که من می دانم اکثر فقها و مراجع نامبرده شما این موضوع ( تایید صلاحیت علمی ایشان ) را تکذیب کردند !!!! یه سرچی بکن متوجه می شوی !
Romania
در خراسان بوته هاي زرشك هم كنار زعفران مي رويد اما به يكي مي گويند زعفران و به آن يكي زرشك!!
واقعا صد زرشك بر اين استدلال مسخره شما باد!
Iran, Islamic Republic of
درود برنواده پاک و مجتهد امام باد .
Iran, Islamic Republic of
اگر در مسیر علمی و عملی امام است بله و اگر نه، خیر!
تا وقتی که زیر پرچم قانون است بر او درود اما وقتی رفت زیر پرچم کسانی که خود را برتر از قانون میدانند بدرود
محسن
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت همه عزیزان
به نظر من شأن ایشان اجل از این است که در مناصب سیاسی و حکومتی ظاهر بشن.
بهتر است در همان حوزه به تدریس درس خارج مشغول باشند که برای ایران و اسلام مفیدتر خواهند بود.
ممنون
Iran, Islamic Republic of
سياست ما عين ديانت و ديانت ما عين سياست است
سکولاری گری میدونی چیه؟
Iran, Islamic Republic of
آیت الله حسن خمینی، مجتهدی مردمی و بسیارمحبوب و روشن ضمیراست و نواده پاک بنیانگذاروموسس نظامی است که شمابه برکت آن به نان و نوایی رسیده اید والا شماهارابه کارگری ساختمان هم قبول نمی برند .
شما چی؟!!!
شما رو می بردند ؟ جناب هاشمی را چی ؟ اگر امام نبود استوانه می شد ؟ اگر خون شهدا نبود چه ؟
9
مطمین هستید ما به برکت انقلاب به نان و نوایی رسیدیم نه این به قول شما مجتهد عزیز؟!!!
ما بیشتر همون پابرهنگانی هستیم که به قول پدربزرگ عزیز ایشان باید تا پایان پای این انقلاب بمانیم و این راه را ادامه می دهیم با قدرت هم ادامه می دهیم.
اونوقت خود این جناب نوه امام، به برکت چه کسی به نان و نوا رسیده است؟؟
به برکت نام همان امامی که فرمود: "تو غلط می کنی قانون را قبول نداری. قانون تو را قبول ندارد"
سیدحسن که در زمان امام یک پسربچه بوده چطوری مجتهد وعلامه شده؟؟!! ضمنا شاید تو وامثال تو رو به حمالی و عمله گی قبول نکنند ولی مردم ایران بسیار با شخصیت و با شعور اجتماعی وسیاسی هستند .
سوري
بنظرم مشكل ايشان علامه بودن يا آيت ا... بودنشان نيست
مشكل مواضع سياسي يا عدم مواضع سياسي است عدم مواضع روشن در قبال فتنه گران 88 يا بينابين بودن است.
Iran, Islamic Republic of
یکی از چندین مشکلش اینه که فرمودید.
علی
پس چرا بعضی از کسانی که مثل ایشان امتحان ندادند تأیید شدند؟ اینکه یک بام و دو هوا شد.
عزیز دل اون ها سال های قبل امتحان اجتهاد رو دادند.
امیر
عزیز دل!

برخی از این افراد در آزمون های دوره های قبل قبول شده اند ولی رأی نیاوردند امثال آقایان مستشاری و هادوی و ...
Romania
آخه ايشون هيچ صلاحيت ديگه اي نداشتند كه بشه به اون استناد كرد. اگر نوه امام بودن ملاك باشد سيد حسين خميني فرزند آقا مصطفي صد بار از ايشون بالاتره.
دوستان يك بار همه صفات ايشان را سيد حسن نصرالله نواده واقعي روح الله مقايسه كنند متوجه خواهند شد كه چرا اين علامه صلاحيت نداره.
بهتره بری قانون انتخابات خبرکان را بخونی ... نمیشه برای این آقا بیان قانون را تغییر دهند !
نمیخواد.شما.برای.ما.قانون و.تفسیر.کنید.خوبه.که.همه.میدونن با قانون.تو کشور مابرخورد دوگانه.و چند.گانه.میشه.
سید حسن مواظب باش به بیماری خود برتر پنداری دچار نشی
عباس
من یک پیشنهاد دآرم حسن آقا هم اکنون امتحان غیبت در جلسه امتحان بدهد تا قال و قیل تمام شود من معلمم
Iran, Islamic Republic of
من حاضرم به حسن آقا گواهی استعلاجی بدم تا لااقل غیبت کردن ایشان در امتحان توجیه قانونی پیدا کنه
چراچرا نگران هستيد
شان ايشان اجل بر ازمون است
مطمئين باشيد كه علامه سيد حسن ازخيلي از علامه هاي ... شما علامه تر است مي گوئيد نه مباحثه حضوري برگزار كنيد كه ملت انرا ببينند. البته نه با ان كسي كه قبل از انقلاب مبارزه را حرام مي دانست !!!!
Iran, Islamic Republic of
ترس اصولگرایان از تایید شدن سید حسن خمینی چیست؟ اگر جواب را بدانید خود به پشت پرده عدم احراز پی خواهید برد.
امید
Iran, Islamic Republic of
اگر واقعا باید امتحان گرفته شود چرا آقای مصباح یزدی امتحان ندادند ..
Iran, Islamic Republic of
آیت الله مصباح یزدی از اعضای خبرگان هستند و نیازی به امتحان نیست.
دوما آسید حسن شما، فعلا باید تا سالها کتابهای علامه مصباح یزدی را فهم و تدریس کند و قابل مقایسه با ایشان نیست.
توهم دارید شما.
مردم در آستانه عید نوروز نمی دانند چطور آبروداری کنند و عده ای دنبال اعتراض و انتقاد و نظر و ... هستند.
به خدا مردم از این قیل و قالها خسته شده اند.
حتی رمق اعتراض هم ندارند.
رمق جشن برای برجام هم ندارند...
همه دست به دست هم دهیم و پشت سر رهبر مظلوم و تنها، دولت را کمک کنیم تا این کشور آباد شود...
United Kingdom
چرا بعضی های دیگر در آزمون شرکت نکردند ولی احراز صلاحیت شدند؟؟ جلو وزارت نفت بدون مجوز قانونی تجمع میشه میگید اشکال نداره ولی .......
ایکاش بعضی ها قبل از اظهار نظر پیاز نمی خوردند چه امتیازی شان اجل ایجاد کرده !!! گفتن خواست مردم و بزرگان حوزه ! تکبری بزرگ را در خود نهفته دارد دیگر علما شان علمی ندارند . کمی افتادگی انسان را بزرگ میکند .
آیا می دانید خیلی از آقایان که در مسند قضاوت وتشخیص برای عضویت در خبرگان بوده وهستند خود در آزمون شرکت نکرده اند !؟چرا مسایل را وارونه جلوه می دهید !؟کتمان حقیقت خود جلوه ای از نفوذ است
بله پدرش شرکت کرد اما این دوره خیلیها شرکت نکردند وقبول شدند
محمود
Iran, Islamic Republic of
اقلا ایشان از مرحوم پدرشان یاد بگیرد.
Romania
نه بابا گزارشش را بدهيد به مراجع ذيصلاح نه اين كه پشت مانيتور بشيني و جيغ بنفش بكشي متوهم عزيز!!
United States
امام هم انزمان از بعضی از اعضای خانواده اش دلخور بود و بخاطر مصلحت و اب به اسیاب دشمن نریختن کوتا می امد
علی
Iran, Islamic Republic of
سید حسن بگو امتحان را پیچوندم دیگه !!!
گیرم پدر تو بود فاضل
از فضل پدر تو را چه حاصل
وقتی امام بزرگوارمان با آن همه سختی که در زندگی فقط و فقط بخاطر اسلام و قران کشیدند و خودشان را رهبر نمی دانستند بلکه خود را یک خادم ملت می دانستند و مرحوم حاج احمد خمینی در سخنرانی معروفشان به خانواده و بیت امام سفارش نمودند که ذره احترامی که ملت به ما می گذارند به واسط امام ره بزرگوار است پس ملت و بیت امام و مسئولین بدانند که قانون برای همه یکسان است و همه باید به قانون کشور خود احترام بگذاریم. آقازادگی در کشور باید برچیده شود و تا زمانی که سیدحسن به حرف هاشمی گوش می کند باید منتظر بدتر از این هم باشد.
Iran, Islamic Republic of
وقتی چندشخصیت مرجع رسماوکتبا عنوان زیبای مجتهدوعلامه رابه کسی میدهندبعضی توضیحات یکطرفه ره گم کردن است اوفراترازاین حرفهاست درکوی نیک نامی ماراگذرنباشدگرتونمی پسندی تغییرده قضاراباشدحضرت حق سبحانه تصدیقش فرمایدانشاا
Iran, Islamic Republic of
اقا سید حسن باید سان خود و مهمتر خانواده خود را نگهدارد و با طناب پوسیده انها به عمق چاه نرود !! باید هوشیاری خاندان خود را حفظ میکرد و به هر درخواستی جواب نمیداد . و من مانده ام والده ایشان چرا اجازه میدهد ایشان عجله در تصمیم هایش بخرج بدهند . ؟؟توقع ما مردم بایشان بسیار بالا بود و است . خودش را حفظ کند ووقار ووزانت خانوادگی را بخوبی مدیریت کند !!