سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۶
۵۴

سیدحسن خمینی: اعتراض می‌کنم/ اینکه نتوانستند صلاحیتم را احراز کنند تعجب دارد

جمعه ۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۹
کد مطلب: 470749
یادگار امام خمینی با اشاره به شرایط پیش آمده در خصوص اعلام عدم احراز صلاحیت علمی وی برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، گفت: بیت امام راحل برای همیشه خادم مردم خواهد ماند و «جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم، نه یک کلمه بیش» را وجهه همت خود قرار داده و خواهد داد و چنین اتفاقاتی نباید در امید مردم نسبت به آینده درخشان نظام جمهوری اسلامی خللی ایجاد کند.
به گزارش جهان، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی ظهر امروز در دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاههای تهران و گروهی از روحانیون در جماران، اظهار کرد: حضور اینجانب در انتخابات خبرگان بر حسب وظیفه و بنا به دغدغه‌ای بود که نسبت به آینده انقلاب و نظام اسلامی وجود دارد.

وی افزود: در این مسیر گروه‌ها، اقشار مختلف و شخصیت های بزرگ حوزه و نظام از اینجانب دعوت کردند و پس از مشورت های مختلف، اینجانب تصمیم به شرکت در انتخابات گرفتم و در انتخابات ثبت نام کردم که این امر بر حسب گزارش‌های رسیده با اقبال بسیار شایسته و پر شور مردم عزیز ایران اسلامی رو به رو شد که بیش از هر چیز نشان از محبوبیت و مقبولیت امام عظیم الشأن دارد؛ اقبالی که نشان داد امام خمینی برای مردم ایران تنها یادآور گذشته پرافتخار ایشان نیست؛ بلکه با زندگی آنان و دیروز و فردای آنها هم پیوند خورده است.

یادگار امام سپس در خصوص روند بررسی صلاحیت داوطلبان خبرگان رهبری گفت: شورای نگهبان که مرجع احراز صلاحیت داوطلبان است، ابتدا به نوعی صاحبان دروس مطرح را دارای صلاحیت دانست و سپس تنها طریقه احراز را امتحان قرار دارد و پس از آن به گفته بزرگان آن شورا، پذیرفت که امتحان موضوعیت ندارد و امکان احراز از راههای دیگر هم ممکن است.

سید حسن خمینی یادآور شد: در این میان، بزرگان و مراجع و اساتید عظیم الشأن نسبت به صلاحیت علمی این حقیر شهادت دادند و ده‌ها ساعت نوارهای درس و چندین جلد کتاب نیز ضمیمه این پرونده شد که بر خلاف انتظار نتوانست احراز حضرت آقایان را باعث شود؛ احرازی که در سال‌ها و دوره های قبل، از راه‌های به مراتب ساده‌تر برای دیگران حاصل شده بود و در همین دوره نیز برای برخی دیگر از عزیزان، از طریقه‌ای غیر از امتحان ممکن شده است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به برخی شایعات، اظهار کرد: در روزهای گذشته شایعاتی مطرح شد که از اینجانب برای مصاحبه‌های علمی -جدای از امتحان معهود- دعوت شده است که لازم است به اطلاع عموم برسانم که این مطلب کاملا خلاف واقع است و هیچ گاه هیچ کس به هیچ نوع از اینجانب جهت مذاکره یا مصاحبه یا طریقه‌ای که به کشف علمیت بیانجامد دعوت نکرده است.

یادگار امام تصریح کرد: اینکه بعضی از حضرات آقایان محترم فقهای شورای نگهبان نتوانستند از شهادت علمای اعلام که بر بسیاری از ایشان سمت استادی دارند و اساتید معظم که قوام حوزه علمیه به آنهاست و از نوشته‌ها و کتاب‌های اینجانب، صلاحیت علمی را احراز کنند حداقل برای من و بسیاری دیگر جای تعجب دارد.

سید حسن خمینی همچنین در مورد امکان اعتراض در مهلت قانونی اعلام شده، افزود: بر حسب قانون امکان اعتراض وجود دارد، ولی جداً معتقدم که در این میان نکته نامعلوم و مبهمی وجود ندارد و بنده هم فردی ناشناخته نیستم که اعضای محترم با بررسی مجدد بتوانند هویت و یا سندی را به دست آورند، لذا تلقی اینجانب آن نیست که شکایت مسیری جدید را بگشاید و لذا بر آن باورم که اگر آقایان نتوانستند از شهادت مراجع و علما و درس ها و نوشته ها به احراز برسند، بعید است بتوانند در آینده نیز به چنین مهمی دست یابند؛ اما تنها با توجه به درخواست عمومی مردم و برخی بزرگان حوزه و سیاست به این امر اقدام می‌کنم.

یادگار امام در ادامه سخنان خود تأکید کرد: بیت امام راحل برای همیشه خادم مردم خواهد ماند و «جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم، نه یک کلمه بیش» را وجهه همت خود قرار داده و خواهد داد و چنین اتفاقاتی نباید در امید مردم نسبت به آینده درخشان نظام جمهوری اسلامی خللی ایجاد کند.

وی افزود: لازم است مردم عزیزمان همچون گذشته، نسبت به آینده حساس بوده و برای رسیدن به سعادت گام بردارند و با حضور پرشور خود در انتخابات هفتم اسفند، پایه‌های سعادت و بهروزی امروز و فردای جامعه مان را فراهم کنند؛ چرا که سعادت مردم جز با دست و حضور ایشان و عزم و اراده آنها ممکن نخواهد شد.

یادگار امام گفت: سید حسن خمینی تنها یک سرباز برای مردم و اندیشه و راه امام خمینی است و هر جا که باشد به این خدمت افتخار خواهد کرد و هرگز هیچ چیزی نخواهد توانست مانع از این افتخار گردد.

سید حسن خمینی سپس اظهار داشت: امیدوارم که همه به این مهم توجه داشته باشیم که هیچ رفتاری نباید این تلقی را ایجاد کند که رقابت در جمهوری اسلامی با سختی مواجه است و نهادهای دموکراتیک این نظام از جمله مجلس خبرگان که ثمره خون پاک شهیدان است، خدای نکرده با شائبه بسته بودن رقابت در درون خانواده انقلاب مواجه است.

وی افزود: ناگفته پیداست که بُعد مردمی بودن نظام همانند بُعد اسلامی بودن و دینی بودن آن از اهمیت ویژه برخوردار است و شرط اولیه تحقق آن، باز بودن امکان رقابت های غیر سازمان یافته است و امیدوارم این امر در انتخابات مجلس نیز خود را نشان دهد.

یادگار امام در پایان سخنان خود گفت: دست یکایک مراجع بزرگواری که اینجانب را مورد تفقّد قرار دادند می بوسم و از اساتید بزرگوارم کمال تشکر را دارم و نسبت به مردم عزیز ایران سر تعظیم فرود آورده و برای همیشه خود را خادم ایشان می‌دانم. همچنین لازم است از لطف و عنایت خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و رسانه‌های مختلف مکتوب و مجازی تشکر کنم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محسن
جناب سید حسن عزیز

اگر واقعا از نظر علمی آنقدر قوی هستید که علما و مراجع قم اجتهاد شما را تائید کردند پس چرا در امتحان علمی شرکت نکردید ؟؟؟


آنکس که حساب پاک است ، از محاسبه چه باک است ، شما در امتحان علمی شرکت می کردید و این همه هزینه برای خودتان و بیت حضرت امام ق درست نمی کردید

و خودتان هم میدانید که این امتحان برای همه بوده و باز بهتر میدانید خیلی از اصولگرا ها هم بخاطر عدم شرکت در امتحان علمی عدم احراز صلاحیت خوردند

در ضمن خودتان و ما بهتر میدانیم که فضائی که در حوزه بشما داه شد بخاطر نام حضرت امام (ق) بوده و .....
سرور
Romania
اگر امتحان داده بودی الان مجبور نبودی فرافکنی کنی.
دفعه بعد امتحان بده انشاالله قبولی البته اگر به قول خودت جمهوریت را قبول داری.وگرنه چه دلیلی وجود داشت شورای نگهبان از حسن خمینی جداگانه امتحان بگیرد؟ در مورد راههای دیگر تشخیص صلاحیت علمی هم نظر قاطبه شورای نگهبان نبوده است که قابل ارجاع وی باشد.
قرار نیست تا صد نسل دیگر هم یادگار باشند و هرچه خواست بکنند.عکس های دختر اشراقی را یادمان نرفته است.
فقط امام خمینی رحمت الله علیه امام خمینی بود و همیشه در قلب ما جای دارد.
ایرانی
بهرحال جهت ثبت نام برای کاندیتاتوری از مراحل قانونی مثل دیگران باید گذر کرد هرکس دیگر هم مثل بزرگان دیگر اگر مراحل قانونی را نادیده بگیرند احراز نمیشوند.
Ethiopia
خدا حفظش کنه
الحق که یادگار امام خوبیها هستی
خوبی به ارث نمیرسد.
خودش رو نشون داد. نشون داد در نقشه دشمن قدم میزنه و قصد بازگشت از خطاهای فتنه 88 رو نداره.
ثابت کردی که شورای نگهبان، در عدم تأیید شما، درست عمل کرده بود. به قول شاعر که میگه:
آفتاب آمد دلیل آفتاب.
حداقل چیزی ک اعتراض در بر دارد اینست ک امتحان بصورت خصوصی از ایشان گرفته میشود ان وقت معلوم میشود حضرت علامه اجتهاد دارند یا نه!!
در همین حول واحوال شبکه خبر نشان داد یکی از دوره ها کروبی میخواسته بدون امتحان بره واسه خبرگان نذاشتن حتی از حضرت آقا خواستن واسطه بشه حضرت آقا فرمودن نمیشه!!!!!!!!
حبیب دهکردی
امتحان نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر
به سید حسن بگید اگه این همه کتاب نوشته و مراجع هم تایید کردن خب امتحان هم میداد ! اونوقت دهن همه بسته میشد ! با توجه به فشارهای رسانه ای اگه تایید میشد همه میگفتن به خاطر اینکه نوه امامه و به خاطر فشارهای وارده تایید شده ! لذا راه حل ساده مسئله شرکت در آزمون بود. راستی چندتا از علمایی که شما میگید ، تکذیب کردند تاییدشون را ! بقیه را هم خدا عالمه ! مثلا تاییدیه ای که انتخاب از آیت الله وحید خراسانی گذاشته بود هیچ صحبتی در مورد اجتهاد سید حسن نگفته بود بلکه صرفا به علت انتساب ایشان به امام گفته بود باید احترام ایشان حفظ شود. حالا این میشه تاییدیه اجتهاد؟!!!
ربیعی
تمکین نمودن ازقانون نشانه عشق ومحب به نظام بودن است ومرزبندی باخطوط فتنه سال88 وفای بعهد وحفظ آرمانهای امام راحل میباشد.
یعنی انتظار داری که بدون امتحان، قبول بشی ... چرا هیچ کسی جز شما همچنین ادعایی نداره؟
جناب سید حسن خمینی میشه لطف کنید دست از سر خانواده شهدا بردارید !
Iran, Islamic Republic of
آقای سید حسن برای ما هم جای تعجب است که چرا یادگار خاج احمد آقا خودش را تافته جدا بافته میداند؟؟؟؟
جانباز
Iran, Islamic Republic of
آقای سید حسن مصطغوی
ایکاش قدری از پدر بزرگوارت یاد می گرفتی که خود را سربازی برای انقلاب و امام خامنه ای می دانستی
United Kingdom
من معنی این عبارت رو نفهمیدم :"اقشار مختلف و شخصیت های بزرگ حوزه و نظام از اینجانب دعوت کردند و پس از مشورت های مختلف، اینجانب تصمیم به شرکت در انتخابات گرفتم و در انتخابات ثبت نام کردم که این امر بر حسب گزارش‌های رسیده با اقبال بسیار شایسته و پر شور مردم عزیز ایران اسلامی رو به رو شد"....
میشه ایشون بگن از کدوم مردم سخن می گن؟ نکنه از همونایی که تو 9دی تودهن فتنه گران و حامیان انها زدن!!!!!!!!!
جناب سید حسن از شما بعنوان نوه امام اینگونه سخن گفتن خیلی بعید بود امام با اون عظمت وبزرگیشون اینطور صحبت نمی کردند این تذهب...؟
مگر خونت از بقیه که رفتند امتحان دادند رنگین تر است.
می رفتی امتحان میدادی.
اینکه می گویی من خبر نداشتم بیشتر شبیه جوک است.
اگه شنگول و منگول رو هم نگاه می کردی می فهمیدی برای امسال امتحان اجتهاد گذاشتند.

مردمی بودن امام امت با رویکرد شما در ساختن کاخ مجلل برای پیشواری مستضعفان هم نمی سازد.
اینن قدرخود را به امام نچسبانید.
سلام
Romania
اگر امتحان ميداديد مشكل حل بود.
ای کاش این امتحانو داده بودند که این همه حرف و حدیث درست نشه!!
اگه مجتهدی خوب برو امتحان بده
ایمان
خب عزیزم تلویزیون ایران رو هم روشن کن کافیه بزنی شبکه خبر که هر نیم ساعت در مورد مجلس و خبرگان تیزر میذاشت و از تاریخ و شرایط و ... برنامه داشت.
کسی که کاندید میشه نمیدونه کی امتحان ازش گرفته میشه که ببخشید تکلیفش رو خودش معلوم کرده دیگه!!
Iran, Islamic Republic of
سید حسن تایید شده دوستداران خمینی کبیر می باشد
Iran, Islamic Republic of
وقتی تعدادی از کاندیداها بدون آزمون تایید شدند راه برای اعتراض باز شد
Iran, Islamic Republic of
درود و سلام بر نواده خمینی کبیر سید حسن خمینی که مورد تایید مراجع علما و ملت ایران میباشد
شما هم از مراجع هستيد كه تاييديه صادر مي فرماييد؟ همه بايد تابع قانون باشند.
مشك آن است كه خود ببويد نه آن كه هاشمي بگويد!
seyed
ای کاش از مرام و سیره امام راحل اندک بهرا ای داشتی !
حامد ر
این جانب نیز امیدوارم ایشان در جاهای دیگر به مردم خدمت کنند و برای تلاش عدالت اجتماعی و اقتصادی و گسترش فرهنگ ساده زیستی در میان مسئولان و کاهش شکاف طبقاتی تلاش کنند.
درود بر سید حسن عزیز
درود بر امام وخاندان او.
ولی عجب به وصیت امام عمل کردند.؟؟
این دلواپسان ....
كدام دلواپسان؟ دلواپسان از شهامت انقلابي و قانون مداري؟
يا دلواپسان از خيانت به انديشه و آرمان امام توسط فتنه گران بي دين؟؟
كدامشان؟؟
Iran, Islamic Republic of
اگر ایشان واقعا رهرو و پیرو حضرت امام (ره) هستند از قانون (ولو غلط) پیروی نکردند ؟
چرا ایشان مانند دیگران در" امتحان" شرکت نکردند ؟
چرا باید برای ایشان استثنا قائل شوند ؟
چرا از حالا قصد دارند سنگ بنا راکج بگذارند ؟
خاك پاى خانواده هاى شهيد :
جناب سيد حسن ! ما همه جنابعالى را كه نوه محترم امام (ره)
واز يادگاران حظرتش هستيد را ميشناسيم ، وميدانيم در اين
سى سال اخير قبل وبعداز انقلاب شما بجز اينكه بعداز رحلت
امام رحمت الله عليه توليت حرم ايشانرا بدست گرفتيد در هيج
مقام اجرايى يا خدماتى نبوده ايد واميدواريم كه هيچ منافقى نتواند از انتساب شما ببيت مكرم امام براى خود سپر بسازد،
Spain
از کجا معلوم که پایبندی و اعتقاد و التزام ایشان به ولایت فقیه احراز نشده باشد؟!!!!!!!!
ما هم از تعجب شما تعجب میکنیم
از اینکه تاحالا متوجه نشدین چرا تایید صلاحیت نشدین ، تعجب میکنم .خوی و منشی خمینی داشتن با ژن منتقل نمیشه .بهتره تو انتخاب دوستان و همنشیناتون تجدید نظر کنید
دکتر اسلامی میانجی
اولا ایشان یادگار حضرت امام خمینی کبیر نیستند بلکه فقط یکی از نوادگان حضرت امام هستند . درثانی او برای ملت چه کرده که خود را ذیحق میداند؟؟/ ایا او در انقلاب زندان رفته و شکنجه شده یا مبارزه کرده ؟؟؟؟ و یا در جنگ تحمیلی رشادت و ایثار از خود بروز داده ؟؟؟ ثالثا با خود باختگی فکری و شخصیتی او در مقابل رفسنجانی بیشتر او سید حسن رفسنجانی است تا مصطفوی (خمینی)
سرور
Romania
امام خمینی رحمة الله علیه: تو غلط میکنی قانون را قبول نداری قانون تو را قبول ندارد.
این جمله را ایشان برای مردم و سیاستمداران سیرالئون و گینه بیسائو نفرموده بودند.برای من و شماست.
Iran, Islamic Republic of
درود بر سيدحسن
البته سيد حسن نصرالله نواده واقعي روح الله!
رضايي
Iran, Islamic Republic of
ياد گار امام ؟؟؟؟؟
اگرجناب عالی دغدغه انقلاب اسلامی را دارید چرا دررابطه با فتنه 88که دقیقا ارمانهای اصیل انقلاب اسلامی وخط امام خمینی ره را نشانه گرفته بود حتی یک کلمه نگفتید.به خدا پناه ببریم ازاینکه درگفته هایمان صداقت نداشته باشیم .
Iran, Islamic Republic of
حسن اصلا" تو مجتهد!
شما در فتنه جزء ساکتین نبودید؟
شما با فتنه گران جلسه نمی گزارید؟
علامه خواندن شما آیا سوء استفاده از سادگی شما نیست ؟
وصیت امام در خصوص اطرافیانش چطور درکی دارید؟

ما به امام لبیک گفتیم، تو که هستی از این نام سوء استفاده می کنید.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
خدمت جناب اقای حسن آقای خمینی عرض ادب و احترام دارم ولی چندنکته از تاریخ و گذشته را که قطعا ایشان هم میدانند یادآوری میکنم اولا اینکه نوه امام بودن و وابستگی به بیت امام داشتن علی رغم اینکه خوب و میمون است ولی هیچ مزیتی دیگر ندارد ، بلکه وظیفه و شرایط فرد را سخت تر و حساس تر مینماید ثانیا اینگونه با کنایه و طعنه به فقهای شورای نگهبان تاختن بازی در زمین دشمن است و باعث سوء استفاده ایشان خواهد شد. جناب حسن آقای خمینی دعوت چند ده هزار نفر باعث شده تا شما این موضوع رو (شکایت به علت عدم احراز صلاحیت)پیگیری کنید؟؟؟؟؟؟ برادر بزرگوار مراقب باشید و باشیم که بازیچه دست سیاست ورزان کینه ای که متاسفانه برخی از ایشان با بیت امام رفت و آمدی پیدا کرده اند نشویم . راستی موضع گیری های شما در خصوص فتنه چه بوده و چه هست؟؟؟؟ بگذریم التماس دعا دارم ولی یاد جمله پدر بزرگوارتان افتادم با این مضامین که هر کس ولایت امام خمینی و امام خامنه ای را نپذیرد قطعا در مسیر آمریکا حرکت میکند.
حسن
Iran, Islamic Republic of
احترام به اقا سید حسن خمینی مادام که بر خط امام راحل حرکت می کند برهمه واجب اما واقعا تعجب اور است که شما چرا اینقدر اصرار دارید تا ایشان را یادگار امام راحل عنوان کنید تا جایی که سن ما قد می دهد عنوان یادگار امام راحل تنها برای مرحوم اقا سید احمد خمینی فرزند امام بکار رفت که در این صورت اولا با فرض عنوان یادگار ایشان یادگار یادگار امام راحل هستند و ثانیا اینکه نمی شود همه منصوبین به امام راحل را یادگار ایشان عنوان کرد که اگر اینگونه باشد حسین خمینی فرزند مرحوم اقا سید مصطفی هم یادگارامام راحل هستند که البته اینگونه نیست !!
بیچاره مردمی که نظاره گر این فیلمها هستند.
هادی
با سلام
جناب آ سید حسن!
اولا هیچ مرجعی صلاحیت علمی شما را ثابت نکرده و فقط غیر مستقیم چیزهایی گفتند که به اطرافیانتان به زور از آنها خواستند.

ثانیا: دروس و کتاب های شما به سمع 6 نفر از اساتید قوی رسیده که باید سه نفر حداقل تایید می کردند و حال از 6 نفر 4 نفر نتوانستند صلاحیت علمی شما را بپذیرند.

بهتر نیست به جای مظلوم نمایی کمی ممحض در دروس حوزه شوید و خود را ارتقاء دهید؟
بزرگتر از شما جناب رفسنجانی تایید شد.پس دلیلی بر دشمنی و غرض با شما نیست.
طالقانی
United States
اینکه نتوانستن احراز صلاحیت بشی اصلا هم تاجب ندارد چون صلاحیت نداری چون دلن با مردم و اسلام و حرف های رهبر و امام نیست . شما که بنیانگذار و رهبر ایران را بهتر از هر کسی دیگر می شناختی . صد بار اگ رتوبه شکستی باز ا
United States
سلام . بخاطر دغدغه خودت و بخاطر امید مردم در امتحان شرکت می کردی برادر .
پس معلوم که همش حرفه ....... البته آقا سید حسن انسان بزرگوارند و در مثل جای مناقشه نیست
" پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد."
امیر علی
Russian Federation
آقا سید حسن مصطفوی...تعجب نداره؟؟؟وقتی یک فردی خودش رو فراتر از قانون میدونه این قضیه پیش میاد...دیگرانی هم بودند که هم وزن علمیشون خیلی بزرگتر از شما بود و هم وزن اخلاقی و سیاسیشون...اما اونها هم احراز صلاحیت نشدن...ولی گفتن راضی هستن به رضای خدا...اگه این صلاحیت علمی رو تو خودتون میدیدین میرفتین امتحان...خیلی بزرگتر و علمی تر از شما هم رفتن وامتحان دادن و این اداها روهم در نیاوردن...این کار زشتیه که شما خودتونو فراتر از قانون میدونین...البته اگه منتسب به بیت حضرت امام خمینی نبودین اشکالی نداشت...چون خیلی ها هم مثل شما خودشونو وزنه اصلی و فراتر از قانون و یا خود قانون میدونن...اما از شما بعیده...ضمناً اون آقایونی هم که میگفتین اجتهاد علمی شمارو تأیید کردن هم که یکی یکی اینموضوع رو تکذیب کردن...
United States
از اینکه بعضی وقتها خادمها هم هزینه تراشی می کنند و نام امام و یادگار سفر کرده ی ایشون را تخریب می کنند متاسفم
تو صلاحیت داری صدیقی ندارد. جل الخالق
Iran, Islamic Republic of
خوب است ایشان، از کسانی که مدعی هستند بدون شرکت در آزمون، صلاحیتشان تأیید شده است، نام ببرند تا معلوم شود آیا این حرف واقعی است، یا کذب محض است.
ظاهراً ایشان شأن خود را اجل از این میداند که بیاید کنار سایر روحانیونی که از همین ملت هستند و ایشان، خودش را خادم ایشان میداند، بنشیند و با هم امتحان بدهند!
Iran, Islamic Republic of
من هم چندین تحقیق و مقاله در مجلات خارجی دارم نمیدانم چرا صلاحیتم را برای ورود به مقطع PhD تایید نمیکنند و میگن باید امتحان بدی.
Iran, Islamic Republic of
سید حسن مصطفوی تا زمانیکه خودت را تافته جدا بافته از جامعه می دانی هرگز تایید صلاحیت نخواهی شد. امام بزرگوارمان با آن سختی که برای پیروزی انقلاب کشیدند خودش را یک طلبه می دید و از تجملات و مفت خوری بیزار بود خون این عزیز ملت جهان اسلام اصلا در رگهایت موجود نمی باشد. فقط این را میدانم فریب دنیوی را خورده ای.