جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

راه مقابله با لینک های مخرب چیست؟

شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب: 470876
معاون اموربين الملل وحقوقي پليس فتا درباره لينک‌هاي ارسالي مخرب برخي از هکرها هشدارداد.
به گزارش جهان به نقل از مردم سالاری، سرهنگ حسين رمضاني با بيان اينکه مجرمان سايبري در فضاي مجازي از روش‌هاي مهندسي اجتماعي براي جرم استفاده مي‌کنند، گفت: اين مجرمان کمتر از روش‌هاي فني براي ارتکاب جرم استفاده مي‌کنند.

وي با بيان اينکه برخي هکرها يک فايل يا نرم افزار آلوده را آماده کرده به يک لينک پيوست مي‌دهند افزود: اين لينک را در شبکه‌هاي مختلف اجتماعي مثل تلگرام يا ايميل و يا حتي به صورت پيامک براي افراد ارسال مي‌کنند.

سرهنگ رمضاني ادامه داد: در تيتر لينک ارسال شده با کلماتي مثل اينکه اگر مي‌خواهيد عکس‌هاي فلان بازيگر مشهور يا فوتباليست را ببينيد اين لينک را باز کنيد و باز کردن بسياري از اين لينک باعث مي‌شود نرم افزار مخرب آلوده مجرم هکر در دستگاه شما (موبايل ، تبلت يا کامپيوتر) فعال شده و اطلاعات فرد را به سرقت مي‌برد و با تصاويري که از شما دريافت کرده در صفحه اجتماعي مثل اينستاگرام صفحات f&k ايجاد و شروع به باج خواهي از شما مي‌کنند.

وي به کاربران توصيه کرد: اگر نيازي به اطلاعات لينک خاصي ندارند کنجکاوي و ريسک نکنند.

سرهنگ رمضاني اضافه کرد: دستگاه‌هايي که به اينترنت وصل مي‌شوند امنيت کافي ندارند و حتي وقتي به اينترنت وصل مي‌شويد ممکن است اطلاعات شخصي شما به يک مبدا نامعلوم مورد توجه مجرمين در داخل يا خارج کشور برود.

 معاون امور بين الملل و حقوقي پليس فتا تصريح کرد: کاربران فکر نکنند دستگاه موبايل که اينترنت بر روي آن وصل مي‌شود حريم خصوصي شماست زيرا بر روي اين دستگاه اپليکيشن‌هاي زيادي نصب است که معلوم نيست که سالم هستند يا نه.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *