جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

اقرارمعارضان به قدرت ایران در سوریه

شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب: 470819
معارضان مسلح سوریه با اشاره به کارآمدی و ماندگاری آتش‌بس‌های آغاز شده به ابتکار روسیه و ایران خواستار کمک این دو کشور برای ادامه روند مذکور شده‌اند.
اقرارمعارضان به قدرت ایران در سوریه
به گزارش جهان به نقل از فارس، نشریه «فارن‌افرز» از قول معارضان سوریه نوشته آنها خواستار کمک ایران و روسیه برای برقراری آتش‌بس با دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه هستند.

«فارن‌افرز» پس از اشاره به نقض مکرر پیمان‌های قبلی آتش‌بس بین معارضان سوریه و دولت این کشور می‌نویسد آتش‌بس‌هایی که تهران و مسکو مبدأ آغاز یا ضمانت‌کننده آن بوده‌اند مسیری متفاوت را دنبال کرده‌‌اند.

 این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که در مذاکرات بین‌المللی برای حل بحران سوریه، بر ضرورت برقراری آتش‌بس‌های ماندگار تأکید شده است.

فارن‌افرز می‌نویسد مصاحبه‌های انجام‌شده با قدرتمندترین گروه‌های معارض در حال نبرد با دولت بشار اسد حاکی از آن است که اکثر آنها از برقراری آتش‌بس با دولت و ایجاد یک منطقه حائل غیررسمی حمایت می‌کنند.

با این حال، آنها به مقاصد دولت سوریه مظنون هستند و اعتمادی به آن ندارند.

این نشریه سپس می‌نویسد: «بسیاری از سران (گروه‌های معارض) به این نکته اشاره کردند که تا کنون آتش‌بس با دولت سوریه تنها زمانی موثر بوده که کشورهای ثالث مانند ایران یا روسیه آغازگر آنها بوده و یا از آنها حمایت کرده‌اند.»

این گزارش می‌افزاید: «ایران و روسیه، به گفته معارضان، واسطه‌هایی محوری برای توافق‌هایی صادقانه بوده‌اند، چرا که دولت (سوریه) عموماً یا خواستار تسلیم (معارضان) است و یا به مفاد توافق پایبند نمی‌ماند.»

«فارن‌افرز»، اشاره‌ای به اینکه کدام گروه‌های معارض در سوریه درخواست مشارکت ایران و روسیه برای برقراری آتش‌بس را مطرح کرده‌اند نمی‌کند، اما در بخشی از گزارش خود به امتناع گروه تروریستی «احرارالشام و سایر گروه‌ها» از پذیرش حدود 30 پیشنهاد دولت سوریه برای ایجاد آتش‌بس در منطقه غوطه شرقی و سپس پذیرش آتش‌بسی با وساطت مسکو اشاره می‌کند.

علاوه بر این، بسیاری از گروه‌های معارض هم بر ضرورت گفت‌وگو با دولت سوریه، به جای آتش‌بس، تأکید می‌‌کنند.

آنها، به نوشته فارن‌افرز بر این اعتقادند که آتش‌بس، تنها راه حلی موقت است که دولت سوریه از آن برای اعزام نیرو به سایر مناطق جنگی یا تصرف مناطق مختلف استفاده می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *