سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱
مقایسه تطبیقی انقلاب مشروطه با انقلاب اسلامی

اینفوگرافیک/ سرکه ای که شراب شد!

جمعه ۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب: 470701
چرا نهضت مشروطیّت با آن درخواست حدّاقلّیِ محدود شدنِ قدرت مطلقه نتوانست و طاقت نیاورد بماند امّا انقلاب اسلامی با این درخواست حدّاکثری و مطالبه‌ی حدّاکثری که ریشه‌کنی سلطنت و رژیم پادشاهی در کشور بود آمد، موفّق شد و ماند؟
به گزارش جهان، رهبر انقلاب در دیدار 19 دی ماه امسال با مردم قم فرمودند: چرا با اینکه در نهضت ملّی هم مردم حضور داشتند  با آن درخواست حدّاقلّی، قادر نشد بماند امّا انقلاب اسلامی با آن درخواست حدّاکثریِ استقلال ماند؟ چرا نهضت مشروطیّت با آن درخواست حدّاقلّیِ محدود شدنِ قدرت مطلقه نتوانست و طاقت نیاورد بماند امّا انقلاب اسلامی با این درخواست حدّاکثری و مطالبه‌ی حدّاکثری که ریشه‌کنی سلطنت و رژیم پادشاهی در کشور بود آمد، موفّق شد و ماند؟ اینها تحلیل لازم دارد. تحلیل را شما جوانها بروید بکنید.

اینفوگرافیکی را با عنوان «سرکه ای که شراب شد!» با نگاه به سخنان مقام معظم رهبری و مقایسه تطبیقی انقلاب اسلامی با انقلاب مشروطه از نظر می‌گذرانید.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *