يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۱
۲

کم‌کاری وزارت خارجه در پیگیری فاجعه منا

سه شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۵۲
کد مطلب: 470223
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه وزارت خارجه تاکنون هیچ گزارشی از پیگیری حقوقی فاجعه منا به این کمیسیون نداده است، بر لزوم پیگیری جدی و با اولویت این پرونده تأکید کرد.
به گزارش جهان، مهدی دواتگری در گفتگو با مهر با اشاره به گذشت ۴ ماه از فاجعه منا و ضرورت تعیین تکلیف مسئله حج و سلطه آل‌سعود بر آن، اظهار داشت: تعیین تکلیف مدیریت حج، نیازمند همگرایی در جهان اسلام است و لازم است که با احساس مسئولیت نخبگان جهان اسلام و با توجه به سابقه عملکرد آل‌ سعود، تدبیری برای آینده اداره حج اندیشیده شود.
 
وی با تاکید بر لزوم پیگیری جدی پرونده فاجعه منا و فرودگاه جده توسط دستگاه دیپلماسی کشورمان، گفت: لازم است دستگاه دیپلماسی این مسئله را در اولویت جدی خود قرار دهد و از طریق مراجع قضایی بین‌المللی کار را به سرانجام برساند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه در خصوص پرونده تعرض به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده کارهای قضایی انجام شده است اما سرانجام آن معلوم نیست، تصریح کرد: وزارت خارجه در رابطه با پیگیری حقوقی فاجعه منا تاکنون هیچ گزارشی به ما نداده است و ما نیز با جدیت پیگیر آن خواهیم بود.
 
دواتگری در ادامه اظهار داشت: عربستان سعودی به دلیل شکست سیاست‌های منطقه‌ای خود در عراق، سوریه و لبنان که آن هم به خاطر حضور فعال جمهوری اسلامی در صحنه مناسبات بوده است، سعی می‌کند با این قبیل کارهای انفعالی، سیاست‌های شکست خورده خود را پوشش دهد.
 
وی تاکید کرد: با وجود این تلاش‌ها، جمهوری اسلامی صرفنظر از اظهارات سعودی‌ها همواره سیاست خارجی خود را مبتنی بر عزت، حکمت و مصلحت تنظیم کرده و روابط خود را با سایر کشورها به ویژه همسایگان برقرار کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حق گرفتنی است
این هم مثل اصل موضوع هضم می کنند!!!
اگه در حادثه منا امریکایی هم تلف میشدند ، انگیزه دولت برای پیگیری بیشتر میشد.