دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

بررسی 32 طرح جدید ضد ایرانی در آمریکا

پنجشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۲۸
کد مطلب: 469112
عضو هیأت علمی دانشکده مطالعات جهان گفت: 32 طرح جدید ضد ایرانی در کنگره آمریکا مطرح شده است که قبل از برجام آن را پیش‌ بینی می‌کردیم، زیرا مقامات آمریکایی اعلام کرده بودند بعد از برجام و اتمام مسئله هسته‌ای به عرصه‌های دیگر ورود می‌کنند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، فواد ایزدی بعدازظهر امروز در بیست و یکمین همایش کشوری دفتر پژوهش‌های فرهنگی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) که با عنوان «بررسی شیوه‌های نفوذ دشمن در انقلاب اسلامی و راهکارهای مقابله با آن» در شبستان کربلا مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با بیان اینکه مقامات آمریکایی به دنبال نفوذ در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی کشورهای اسلامی هستند، اظهار کرد: حکومت عربستان متاثر از تفکرات وهابی است و استکبار به خوبی نسبت به این موضوع آگاهی دارد.
 
وی با تاکید بر اینکه استکبار نمی‌تواند نسبت به درگیری‌های جهان اسلام بی‌تفاوت باشد، اضافه کرد: استکبار این درگیری‌ها را جنگ ایده‌ها می‌داند و با جهت‌گیری‌های مشخص برای رسیدن به منافع خود تلاش می‌کند.
 
عضو هیئت علمی دانشکده مطالعات جهان از تفکر روشنفکران غرب نسبت به اسلام یاد کرد و گفت: مقامات آمریکایی به دنبال تهاجمات فرهنگی در جامعه اسلامی هستند، زیرا اسلام‌گرایی را معضل دانسته و نه مقابل ایران بلکه مقابل دین مبین اسلام ایستاده‌اند.
 
ایزدی به فعالیت موسسه‌های بین‌المللی آمریکا برای دخالت در وضعیت منطقه اشاره کرد و افزود: اسلام‌گرا از دید این موسسات فردی است که با اعتقاد به قرآن برای اجرایی شدن آموزه‌های آن تلاش می‌کند.
 
وی ترویج ارزش‌های آمریکایی را یکی از اهداف استکبار خواند و گفت: رهبر انقلاب اسلامی در سخنان روز گذشته توصیف مناسبی از نیروهای انقلابی داشتند، استکبار انقلابیون را افراطی می‌خواند و از گروه‌هایی که از این تفکر تبعیت می‌کنند برای رسیدن به اهدافش حمایت می‌کند.
 
عضو هیئت علمی دانشکده مطالعات جهان با تاکید بر اینکه نفوذ به عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، امنیتی و اقتصادی تقسیم می‌شود، اضافه کرد: دشمن برای مبارزه با اسلام‌گرایی در این عرصه‌ها هزینه‌های متفاوتی را پرداخت کرده است.
 
ایزدی با اشاره به اینکه استکبار با عبادت عالمان مشکلی ندارد، خاطرنشان کرد: اگر مسلمان بخواهد براساس مبانی دینی از قانون تعیین کرده و حکومت اسلامی را برپا کند به تهدیدی برای استکبار تبدیل می‌شود.
 
وی اظهار کرد: براساس تعاریف غرب، مسلمان معتدل فردی است که با اسلام سیاسی کاری ندارد به همین علت با خواسته‌های استکبار هماهنگ بوده و نسبت به سیاست‌های آنها بی‌توجه می‌شود.
 
عضو هیئت علمی دانشکده مطالعات جهان دین‌سازی را یکی از راهکارهای دشمن برای ایجاد اختلاف میان آموزه‌های دینی برشمرد و ادامه داد: دشمن جنگ احادیث را آغاز کرده و در مقابل احادیثی که بر اسلام سیاسی تاکید شده است، احادیث مخالف را ترویج می‌دهد.
 
ایزدی با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی نسبت به خطر اسلام آمریکایی هشدار داده است، اضافه کرد: دشمن عامل اصلی بدبختی‌های کنونی خود را ایران اسلامی می‌داند به همین علت به اسلام سیاسی نگاه منفی دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: برجام به مدیریت برنامه هسته‌ای ایران کمک کرده است و می‌تواند دستاوردهای مثبتی به دنبال داشته باشد، اما اختلاف استکبار و ایران مسئله هسته‌ای نیست بلکه هویت اسلامی مردم ایران است؛ استکبار در طراحی اخیر خود اهرم‌های قدرت را شناسایی کرده و به دنبال تضعیف آنهاست و فکر می‌کند که با برجام توانسته توانایی هسته‌ای ایران را کاهش دهد.
 
این کارشناس مسائل سیاسی از دستاوردهای ایران اسلامی در عرصه تجهیزات نظامی نوین به ویژه دستاوردهای موشکی یاد کرد و افزود: برخی می‌خواهند به بهانه برجام تسلیحات و دستاوردهای موشکی را مورد تاثیر قرار دهند به همین علت طی هفته‌های اخیر تحریم‌های موشکی را مطرح کرده‌اند؛ در برجام تحریم‌ها لغو نمی‌شود بلکه آنها به تعلیق انداخته می‌شود و بعد از 120 الی 180 روز بار دیگر رئیس جمهور آمریکا در مورد ادامه این تعلیق تصمیم‌گیری می‌کند.
 
ایزدی یادآور شد: طبق مصوبه اخیر آمریکا تردد مسافران ایرانی به آمریکا ممنوع شده است و اکنون این کشور اجازه بازگشت برخی از نیروهای خودی را هم به این کشور نمی‌دهد.
 
وی با اشاره به جایگاه کنونی نظام اسلامی در عرصه تجهیزات موشکی ادامه داد: طی 120 روز آینده اگر در نظام اسلامی آزمایش موشکی داشته باشیم، تعلیق تحریم‌ها لغو می‌شود و اگر این آزمایش‌ها نباشد پیشرفت در حوزه تجهیزات نظامی کشور متوقف و مشکلات مختلفی برای امنیت نظام اسلامی ایجاد می‌شود.
 
این کارشناس مسائل سیاسی تغییر عملکرد نظام را از دیگر اهداف استکبار برای براندازی نظام اسلامی دانست و اضافه کرد: 2 میلیارد و 300 میلیون دلار بودجه در سال 2016 برای برنامه‌های دموکراسی در ایران تعریف شده که مسئول این برنامه‌ها جان‌کری وزیر امور خارجه است.
 
ایزدی گفت: 32 طرح جدید ضد ایرانی در کنگره آمریکا مطرح شده که قبل از برجام این موضوع را پیش‌بینی می‌کردیم، زیرا مسئولان آمریکایی اعلام کرده بودند بعد از برجام و اتمام مسئله هسته‌ای به عرصه‌های دیگر ورود می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *