جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

لغو موقت تحریم شرکت چینی مرتبط با ایران

سه شنبه ۳ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۲:۵۰
کد مطلب: 480864
مقام ارشد وزارت بازرگانی آمریکا روز دوشنبه گفته محدودیت‌های وضع‌شده علیه شرکت چینی متهم به نقض تحریم‌های ایران موقتاً رفع می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، رسانه انگلیسی رویترز روز دوشنبه از قول برخی منابع مدعی شده دولت آمریکا قصد دارد به طور موقت تحریم‌های وضع شده علیه یکی از بزرگترین شرکت‌های تجهیزات ارتباطی چین را موقتاً رفع کند.

رویترز قبلاً با استناد به اسنادی که به صورت اختصاصی به دست آورده بود از تصمیم وزارت بازرگانی آمریکا برای تحریم یکی از بزرگترین شرکت‌های تجهیزات ارتباطی چین به دلیل نقض ادعایی تحریم‌های آمریکا علیه ایران، خبر داد.

محدودیت‌های واشنگتن علیه شرکت «زد.تی.ای» (ZTE) خرید اجناس آمریکایی از سوی این شرکت را دشوار می‌کرد چراکه از این پس تحویل هر قطعه ساخت آمریکا به این شرکت، باید با مجوز دولت آمریکا انجام شود.

یک مقام ارشد وزارت بازرگانی آمریکا روز دوشنبه گفت: «وزارت بازرگانی آمریکا انتظار دارد به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای حل و فصل این موضوع، و بر اساس تعهدات الزام‌آور ZTE به دولت آمریکا، قادر به صرفنظر موقت از الزامات صدور مجوز باشد.»

وی افزود: «این اقدام، ماهیتاً موقت خواهد بود و تنها در صورت پایبندی ZTE به دولت آمریکا نگه داشته خواهد شد.»

در سال 2012 خبرگزاری رویترز در گزارشی مدعی شده بود که که این شرکت چینی با امضای قراردادی چندمیلیون دلاری برای تحویل سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای آمریکایی به شرکت مخابرات ایران، تحریم‌های واشنگتن علیه تهران را نقض کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *