جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

داعش بهانه جنگ‌افروزی‌های آمریکاست

چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب: 468891
یک کارشناس سیاسی اتریشی گفت که گروه تروریستی داعش بخشی از استراتژی آمریکا برای تحریک جنگ در هر نقطه از جهان است.
به گزارش جهان، "ویبرن  ویزر" کارشناس سیاسی اتریشی و از مؤسسان کمیته حقیقت‌یاب حوادث 11 سپتامبر سال 2001 در مصاحبه با تسنیم به نامه اخیر مقام معظم رهبری به جوانان غربی اشاره کرد و گفت: آیت‌الله خامنه‌ای در این نامه دو تفاوت عمده در کاراکتر و امتداد مفهوم تروریسم را که توسط مردم در کشورهای غربی و اسلامی احساس می‌شود ارائه کرده است.

رهبر ایران از جوانان غربی خواسته تا تروریسم و سرکوب را در هر جایی از جهان محکوم کنند

ویزر در ادامه گفت: بر اساس نامه رهبر ایران، مسلمانان مدت‌ها پیش از کشورهای غربی، قربانیان تروریسم هستند. جدای از دورویی غرب (و مؤسسات بین‌المللی که توسط غربی‌ها هدایت می‌شود) در قبال سیاست‌های اسرائیل، وی از جوانان خواست تا این رفتار را تغییر داده و تروریسم و سرکوب را در هر جایی که اتفاق می‌افتد محکوم کنند.

بسیاری از گروه‌های تروریستی توسط سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای غربی تشکیل شده‌اند

این کارشناس سیاسی غرب در ادامه این مصاحبه گفت: من معتقدم که بسیاری از گروه‌های تروریستی نظیر القاعده و داعش توسط سازمان‌های اطلاعاتی و نظامی کشورهای غربی ایجاد می‌شوند و پرورش می‌یابند. در واقع این سازمان‌ها بهانه‌ای برای ادامه یافتن جنگ‌ها در جهان و از بین رفتن آزادی در تمامی کشورها هستند. این جنگ‌ها در راستای منافع شرکت‌های تجاری بزرگ بوده که ارتباط بی‌پایانی با گریه‌های تصنعی برخی سازمان‌ها دارند.

داعش بخشی از استراتژی آمریکا برای تحریک جنگ در هر منطقه از جهان است

ویزر در بخش دیگری از این مصاحبه درباره نقش آمریکا و برخی کشورهای غربی در ایجاد و تسلیح داعش گفت: تردیدی وجود ندارد که تمامی این گروه‌های تروریستی بخشی از استراتژی آمریکا و متحدانش برای تحریک جنگ در هر منطقه از جهان و در هر زمان ممکن است. در گذشته این گروه‌ها توسط متحدان آمریکا به‌صورت آشکارا یا پنهانی مسلح و تأمین مالی می‌شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *