چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

چالشهای دولت کانادا برای رفع تحریم

چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب: 468833
یک روزنامه کانادایی با اشاره به تمایل دولت این کشور برای برقرار رابطه با ایران عنوان داشت که وجود دو قانون مانع از این می شود که اتاوا با سرعت در این رابطه عمل کند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سی بی سی نیوز در گزارش خودی می نویسد: دولت قبلی کانادا که محافظه کار بود روابط خارجی و بین الملل خود را با قوانینی گره زده بود که این قوانین مانع لغو تحریم های کانادا علیه ایران می شود.

به گفته «توماس یونیائو» از مقامات سابق وزارت دفاع کانادا که در حال حاضر از کارشناسان خاورمیانه محسوب می شود؛ قانون «قربانیان تروریسم» و وجود ایران در لیست کشورهای تروریسم موجب شده تا دولت جدید کانادا نتواند تحریم های ایران را لغو کند.

دولت سابق کانادا در سال ۲۰۱۲ اقدام به تصویب قانون قربانیان تروریسم کرد. این قانون به قربانیان حوادث تروریستی این امکان را می دهد که علیه کشورهای مختلف اقامه دعوی کنند.

به گفته یونیائو، این قوانین هم اکنون چالش دولت کانادا برای برقراری رابطه با ایران هستند. این دو قانون همچنین تصمیم دولت کانادا برای بازگشایی سفارت در تهران را نیز با مشکل مواجه کرده است.

این وضعیت در حالی است که «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا از برقراری مجدد روابط دیپلماتیک بین ایران و کانادا استقبال کرد. وی از بازگشایی مجدد سفارت کانادا در تهران و از سرگیری روابط دیپلماتیک بین دو کشور استقبال کرد و افزود: از هم اکنون نیز کانادا و ایران دارای روابط هستند ولی برقراری روابط رسمی باید در پارلمان تصویب شود.

«استفان دیون» وزیر خارجه کانادا نیز روز یکشنبه از لغو تحریم های کانادا علیه ایران خبر داد. وی گفت بعد از توافق هسته ای و اعلام اجرای برجام در نشست مشترک وین، این کشور نیز تحریم های خود را علیه ایران لغو می کند.

بر اساس اعلام دولت کانادا، تمام شرکت های متعلق به این کشور می توانند در ایران سرمایه گذاری کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *