دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

ائتلاف‌ علیه کشورهای اسلامی، بی‌ثمراست

چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب: 468785
دبیر شورای عالی امنیت ملی، ائتلاف‌ها علیه کشورهای اسلامی را بی حاصل دانست و گفت: ایجاد الگوی همگرایی منطقه‌ای با مشارکت و تفاهم همه کشورها تنها راهبرد تاثیر گذار در ایجاد امنیت است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، «راحیل شریف» رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان عصر امروز با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون مسائل منطقه‌ای و همکاری‌های دفاعی و راهبردی گفتگو کرد.

شمخانی با اشاره به روابط گسترده و سازنده دو کشور در زمینه‌های مختلف تاکید کرد: تهدیدات ناشی از گسترش حضور گروه‌های تروریستی در منطقه نیازمند افزایش همکاری‌ها و پیگیری راهبردهای نوین مبتنی بر بهره گیری از ظرفیت تمام کشورهای منطقه است.

وی با تقدیر از نقش مثبت و موضع مناسب پاکستان در عدم ورود به جنگ با مردم یمن خاطر نشان کرد: افزایش تنش و درگیری و اتلاف سرمایه‌های کشورهای اسلامی تنها به سود دشمنان اسلام و موجب قدرت یافتن گروه‌های تروریستی است.

نماینده مقام معظم رهبری تفکری که موجب می‌شود مسلمانان به نام اسلام یکدیگر را تکفیر کرده و از بین ببرند را خطرناکتر از اصل نیروهای تکفیری دانست و تاکید کرد: این تفکر داعش ساز، خطری برای تمام مسلمانان اعم از شیعیان و اهل سنت است.

وی با تاکید بر بی حاصل بودن ائتلاف‌هایی که اهداف آن علیه کشورها و ملتهای مسلمان است، آن را بی حاصل و غیرقابل دوام عنوان کرد و اظهار داشت: ایجاد الگوی همگرایی منطقه‌ای با مشارکت و تفاهم همه کشورها تنها راهبرد تاثیر گذار در ایجاد امنیت و ثبات پایدار است.

دریابان شمخانی گفت: قدرت و توان نظامی ایران و پاکستان تاکنون عاملی بازدارنده در برابر بسیاری از شیطنت‌ها و توطئه‌های خارجی بوده و این توان همچنان در خدمت دفاع از منافع جهان اسلامی و حفظ وحدت و ثبات در منطقه باقی خواهد ماند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به حضور اشرار و گروه‌های مسلح در مرزهای میان دو کشور تاکید کرد: این ناامنی‌ها کاملاً هدایت شده و مبتنی بر برنامه‌های سرویس‌های اطلاعاتی برخی کشورها و به منظور ممانعت از توسعه اقتصادی و روابط تجاری-فرهنگی بین دو کشور صورت می‌گیرد.

وی فرصت پیش رو پس از برجام را زمینه مناسبی برای تکمیل طرح‌های اقتصادی و عمرانی مشترک دانست و تصریح کرد: با امنیت و ایجاد ثبات در مرزهای مشترک شاهد ریشه کن شدن فقر، قاچاق کالا و سوخت و شکوفایی اقتصادی منطقه و بهره مندی مردم و از میان رفتن زمینه‌های جذب اشرار و گروههای تروریستی خواهیم بود.

«راحیل شریف» رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان نیز در این دیدار با عمیق و گسترده خواندن روابط ایران و پاکستان خاطر نشان کرد: با تهدیدات تروریستی و امنیتی در منطقه و به ویژه مرزهای مشترک دو کشور با تمام قدرت مقابله می‌کنیم.

وی با ارائه گزارشی از اقدامات گسترده ارتش پاکستان در مقابله با گروههای تروریستی در منطقه وزیرستان افزود: همکاری مشترک ایران و پاکستان در زمینه‌های اطلاعاتی، امنیتی و مرزی می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در ناامن سازی منطقه برای گروههای تروریستی داشته باشد.

راحیل شریف افزایش سطح تعاملات و همکاری‌های دوجانبه برای استقرار امنیت در منطقه را ضروری دانست و افزود: امنیت ایران و پاکستان را کاملاً به هم پیوسته و مشترک می‌دانیم و با قاطعیت در برابر هرگونه عامل تهدید کننده امنیت جمهوری اسلامی ایران خواهیم ایستاد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *