شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

ساخت‌بزرگترین نیروگاه‌خورشیدی‌دنیا درایران

دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب: 468338
شهردار اصفهان با اشاره به حرکت اصفهان به سمت انرژی های پاک گفت: در همین راستا بزرگترین نیروگاه خورشیدی دنیا در اصفهان با مشارکت بخش خصوصی احداث می شود.
به گزارش جهان به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مهدی جمالی نژاد با اشاره به شرایط مساعد اقلیمی اصفهان برای تولید انرژ‍ی خورشیدی افزود: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده در همایش “فرصتهای سرمایه گذاری شهر خلاق اصفهان” با مشارکت کننده آلمانی نیروگاه یک هزار مگاواتی خورشیدی در منطقه سجزی اصفهان احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: در فاز نخست بهره برداری از این نیروگاه ۱۵۰ مگاوات برق تولید خواهد شد.

جمالی نژاد بیان داشت: پیش بینی می شود با تولید این میزان انرژی سالانه از پراکنده شدن حدود ۲۵۰ هزار تن دی اکسید کربن در هوای اصفهان جلوگیری شود.

شهردار اصفهان در ادامه بیان داشت: در صورت اجرای کامل طرح تولید یک هزار مگاوات برق در نیروگاه مزبور تمام ساکنان شهر اصفهان می توانند تحت پوشش انرژی پاک قرار بگیرند و این پروژه نه تنها بزرگترین نیروگاه خورشیدی در سطح دنیا به شمار خواهد رفت بلکه اصفهان را به پایتخت انرژی خورشیدی جهان تبدیل خواهد نمود.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *