چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

رزمایش مشترک دریایی چین و پاکستان

يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۵۸
کد مطلب: 466610
رزمایش مشترک دریایی چین و پاکستان از فردا در آبهای دریای عمان شروع می شود. هدف از این رزمایش مشترک برقراری امنیت دریایی کریدور اقتصادی چین و پاکستان است.
به گزارش جهان، مهر به نقل از «جیو نیوز» خبرداد: رزمایش مشترک دریایی چین و پاکستان از فردا در آبهایی دریای عمان به منظور برقراری امنیت پروژه کریدور اقتصادی چین و پاکستان شروع می شود.  
 
دریاسالار «عارف اللہ حسینی» یکی از فرماندهان نیروی دریایی پاکستان گفت: تجارت در سایه برقراری امنیت دریایی امکان پذیر است. نیروهای دریایی تمام کشورها در دنیا بر علیه دزدان دریایی متحد است.
 
دریاسالار «یومان» یکی از فرماندهان چینی این رزمایش گفت: از نظر سیاسی در صورت بسته شدن مسیر دریایی، نیروی دریایی هر کشوری موظف است آن مسیر را بازگشایی کند.
 
وی در ادامه افزود: چین و پاکستان از دیر باز روابط دوستانه ای با هم دارند. با انجام رزمایش دریایی وضعیت تجاری و اقتصادی دو کشور بهبود پیدا می کند و نیروهایی دریایی دو کشور کسب تجربه می کنند. با شروع کریدور اقتصادی چین و پاکستان اقتصاد منطقه بهبود پیدا می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *