جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۱

العبادی: حق داریم به اعدام نمر اعتراض کنیم

شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب: 466541
نخست‌وزیر عراق با هشدار درباره تنش ایجاد شده میان ریاض و تهران، گفت که این مسئله به نفع تروریسم و دشمن داعشی است و اگر عراق نبود، اکنون تروریسم به دورترین نقطه خلیج فارس رسیده بود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق، شنبه (امروز) در سخنانی ضمن تبریک سالروز تاسیس ارتش عراق، برخی تلاش دارند مقابل پیروزی‌های حاصل شده، بایستند.

به نوشته خبرگزاری عراقی «المعلومة»، وی درباره پیامدهای به وجود آمده درباره تنش به وجود آمده میان عربستان و ایران گفت: هر بحران منطقه‌ای موجب تقویت صفوف دشمن و تروریسم داعش می‌شود و اگر عراق نبود، تروریسم به دورترین نقطه در خلیج [فارس] می‌رسید. هر گونه تنش منطقه‌ای به نفع هیچکس نیست و عراق نمی‌خواهد که با طرفی وارد منازعه شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مسئله اعدام شیخ «نمر باقر النمر» رهبر شیعیان در عربستان سعودی اشاره کرد و با تاکید بر ضرورت کاستن خفقان بین‌المللی گفت: ما حق داریم که به اعدام یکی از علمای عربستان سعودی اعتراض کنیم و بگوییم که این مسئله مجاز نبود.

نخست‌وزیر عراق بار دیگر از ترکیه خواست تا نیروهایش را از عراق خارج کند زیرا وی اجازه نخواهد داد که این نیروها در عراق باقی بمانند به همین دلیل بغداد تمام تلاش خود را برای اخراج این نیروها صرف خواهد کرد.

وی گفت: ما به ترکیه بار دیگر می‌گوییم که نیروهایش را از عراق خارج کند زیرا آنها بدون اطلاع و اجازه دولت عراق وارد خاک این کشور شده‌اند به همین دلیل عراق به آنها اجازه نمی‌دهد که بیش از این در خاک این کشور باقی بمانند.

العبادی توضیح داد: عراق تمام تلاش خود را در این زمینه مبذول خواهد داشت و تمامی کشورها نیز باید از ما حمایت می‌کنند. عراق هیچ نیازی به نیروهای نظامی خارجی نداردو هر مستشار نظامی خارجی که بخواهد وارد عراق شود باید حتما، روادید داشته باشد.

العبادی خواستار آن شد که سال ۲۰۱۶، سال غلبه بر فساد باشد و آغاز این مبارزه با فساد در وزارت کشور عراق روی دهد. زیرا فساد دین و مذهبی ندارد و باید پذیرفت که میان فاسدان و تروریست‌ها همگرایی‌هایی وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *