سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۱

خاموشی ۹۶۳ دکل نفتی آمریکا در سال ۲۰۱۵

شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب: 466513
حفاران آمریکایی، سال گذشته میلادی ۹۶۳ دکل نفتی را خاموش کردند که نخستین کاهش سالانه از سال ۲۰۰۲ و بیشترین کاهش سالانه از سال ۱۹۸۸ به شمار می‌رود.
به گزارش جهان، فارس به نقل از رویترز خبر داد، حفاران آمریکایی سال جدید را با کاهش تعداد دکل‌های نفتی به کمترین میزان در ۵ سال گذشته آغاز کردند.

به اعتقاد تحلیلگران، قریب به یقین کاهش‌های بیشتری اتفاق می‌افتند چراکه این اتفاق واکنش تولیدکنندگان به آشفتگی کاهش قیمت نفت است.

بیکر هیوز بزرگ‌ترین شرکت خدمات نفتی جهان اعلام کرد: حفاران آمریکایی در هفته منتهی به ۸ ژانویه ۲۰ دکل نفتی را از فعالیت خارج کردند که سومین کاهش یک هفته‌ای بزرگ محسوب می‌شود.

بر اساس این آمار، ۵۱۶ دکل فعال باقی مانده، کمترین تعداد از آوریل ۲۰۱۰ به شمار می‌روند اما انتظار می‌رود این کاهش در اینجا پایان نیابد. طی ۲ ماه گذشته قیمت نفت ۱۰ دلار کاهش یافته است که نیمی از آن طی هفته گذشته اتفاق افتاده است. کاهش بیشتر قیمت نفت در غیرفعال کردن چاه‌های بیشتر طی یک یا دو ماه‌ آینده خود را نشان می‌دهد.

آرتور جلبر رئیس موسسه جلبر گفت: «تاوقتی که قیمت نفت پایین بماند، کاهش تعداد دکل‌ها ادامه خواهد یافت.»

تعداد دکل‌ها نفتی آمریکا برای هفتمین هفته متوالی با کاهش روبرو شده و کل دکل‌های فعال نفتی این کشور به یک سوم ۱۴۲۰ دکل نفتی فعال در هفته مشابه سال گذشته رسیده است.

به گزارش بیکر هیوز، در سال ۲۰۱۵، حفاران ۹۶۳ دکل نفتی را خاموش کردند که نخستین کاهش سالانه از سال ۲۰۰۲ و بیشترین کاهش سالانه از سال ۱۹۸۸ به شمار می‌رود.

تولیدکنندگان طی ۵ سال گذشته، به طور متوسط، سالانه ۲۱۶ دکل نفتی به دکل‌های درحال فعالیت افزوده‌اند. درحالی‌که به طور متوسط ۱۸ دکل نفتی را در هفته از فعالیت خارج کرده‌اند.

در عین حال، تعداد دکل‌های گازی فعال آمریکا در هفته گذشته ۱۴ عدد کاهش یافت و تعداد دکل‌های فعال نفت و گاز روی هم رفته به ۶۶۴ عدد کمترین تعداد از سال ۱۹۹۹ رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


وقتی این همه قیمت نفت پایین آمده چرا باید استخراج کنند مثل نقل و نبات میتونن بخرن ذخیره کنند به همین راحتی هم خودشون سود میکنند هم صنایعشون که نفت ارزون گیرشون اومده ولی قیمت محصولاتشان کاهش پیدا نکرده...