شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

«پایتخت قتل» در آمریکا کجاست؟!

شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب: 440021
رشد فزاینده آمارهای مربوط به قتل و کشتار در بالتیمور آمریکا در شرایطی است که موارد قتل در این شهر از نیویورک نیز پیشی گرفته و بالتیمور در حال تبدیل به پایتخت قتل در آمریکا است.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از اسپاتنیک خبر داد، تا روز چهارشنبه ۲۰۸ مورد قتل در نیویورک به ثبت رسیده و این در شرایطی است که این رقم برای بالتیمور به بیش از ۲۱۳ مورد رسیده است.

در حالی که جمعیت نیویورک بیش از ۸.۴ میلیون نفر است، جمعیت بالتیمور به کمتر از ۶۲۰ هزار نفر رسیده است. این بدان معناست که نرخ قتل و کشتار در نیویورک به ۲.۵ در ۱۰۰ هزار رسیده است ولی این رقم در بالتیمور به ۳۴ در ۱۰۰ هزار نفر بالغ گردیده است.

البته از نظر تعداد موارد قتل، شیکاگو با ۲۸۴ مورد قتل همچنان مرگبارترین شهر آمریکا به شمار می رود ولی با توجه به جمعیت ۲.۷ میلیون نفری این شهر نرخ قتل و کشتار در شیکاگو نیز به کمتر از ۱۰.۴ در ۱۰۰ هزار نفر رسیده است که این رقم یک سوم نرخ قتل و کشتار در بالتیمور است.

پیش از این بالاترین نرخ قتل و کشتار در بالتیمور مربوط به سال ۱۹۹۳ میلادی بوده که در این سال بیش از ۳۵۳ مورد قتل اتفاق افتاده است. سال گذشته نیز به طور کلی بیش از ۲۱۱ مورد قتل در بالتیمور اتفاق افتاد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *