شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
۱

واکنش عمان به حادثه سفارت عربستان

چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب: 466044
مسقط حمله به سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد را اقدامی «غیرمقبول» اعلام کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، وبگاه «عُمان نیوز» به نقل از وزارت خارجه این کشور اعلام کرد حمله به سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد اقدامی غیرمقبول و مخالف با کنوانسیون وین است.

در این بیانیه آمده است: مسقط حمله مذکور را مخالف با کنوانسیون وین می‌داند، توافقی که حمله به سفارت‌های دیپلماتیک کشورهای دیگر را ممنوع و حمایت از این اماکن را بر دولت‌های میزبان ضروری می داند.

در ادامه گزارش مذکور آمده است: عمان بر اهمیت ایجاد قواعدی جدید که مداخله در امور کشورهای دیگر را به هر شکلی ممنوع بداند، تاکید دارد.

پس از آنکه عربستان سعودی شنبه هفته جاری شیخ «نمر النمر» رهبر شیعیان عربستان را اعلام کرد، سفارت و کنسولگری این کشور در تهران و مشهد مورد حمله قرار گرفت.

از میان شش عضو شورای همکاری تا کنون عربستان و بحرین روابط خود را با ایران قطع کرده‌اند، امارات سطح روابط دیپلماتیک خود را کاهش داد، کویت سفیر خود را از تهران فراخواند و قطر تا کنونی اقدامی انجام نداده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این هم از عمان، رفیق جان جانی و نزدیک مان.
خودسرها الان خیالشان راحت شد؟