جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۲

شکایت ریاض از تهران به شورای امنیت

دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۱۸
کد مطلب: 465423
وزارت خارجه عربستان اعلام کرد که به شورای امنیت سازمان ملل و چند سازمان منطقه ای در زمینه حمله به سفارتش در تهران گزارش داده است.
به گزارش جهان، فارس به نقل از اسپوتنیک خبر داد، به دنبال اعلام قطع روابط دیپلماتیک میان تهران و ریاض از سوی وزیر خارجه عربستان، وزارت خارجه این کشور نیز امروز دوشنبه اعلام کرد که ریاض شورای امنیت سازمان ملل، شورای همکاری خلیج فارس، سازمان همکاریهای اسلامی و اتحادیه عرب را از حمله به سفارتش در تهران مطلع کرده است و به آنها در این زمینه گزارش داده است.

به دنبال اعدام شیخ نمر باقر النمر توسط رژیم آل سعود، بسیاری از مسلمانان در مناطق مختلف جهان به این اقدام ریاض اعتراض کردند. در تهران و مشهد دو شهر بزرگ ایران معترضان به سفارت عربستان و کنسولگری این کشور حمله کردند. معترضان اعتراض شدید خود را به اعدام رهبر شیعیان عربستان با پرتاب سنگ و ترقه صوتی به داخل سفارت نشان دادند.

وزارت خارجه عربستان بعد از کنفرانس خبری عادل الجبیر و اعلام خبر مربوط به قطع روابط دیپلماتیک با ایران در شبکه توئیتر خود اعلام کرد که ریاض سازمان ملل و چند سازمان منطقه‌ای را در این زمینه مطلع کرده است.

اسامه التقلی سخنگوی وزارت خارجه عربستان نیز ایران را متهم به سهل انگاری و عدم دخالت در برابر مهاجمان و حمله به سفارت این کشور در تهران کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


به جهنم خودشان مانند انگلیسی ها دوباره به دست و پا می افتند و دوباره سفارتشان را با التماس بازگشایی می کنند همانطور که انگلیسیها انجام دادند.
United States
ما تف می کنیم ریاض شکایت می کنه
حاجی ها را می کشند به حجاج جسارت می کنند ترور در سیستان بلوچستان می کنند و .... وزارت خارجه در خواب می خندد