چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ - 22 May 2024
 
۰

اخذ عوارض واردات روغن به نفع کشاورزان

يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۷
کد مطلب: 465287
دبیر انجمن روغن نباتی گفت: برای جبران ضرر و زیان کشاورزان کیلویی ۷۰ تومان عوارض از واردات روغن خام اخذ و به تولیدکنندگان پرداخت می‌شود.
به گزارش جهان، ابوالحسن خلیلی دبیر انجمن روغن نباتی کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص عوارض واردات روغن خام اظهار داشت: از ابتدای سال ۹۴، ستاد تنظیم بازار تصمیمی مبنی بر واگذاری مسئولیت خرید تضمینی دانه‌های روغنی به صنعت روغن نباتی را گرفت و از طرفی در راستای حمایت از کشاورزان و افزایش سطح زیر کشت و کاهش وابستگی به واردات روغن خام قیمت خرید تضمینی محصول در کشور ما بالاتر از قیمت‌های جهانی است.

وی افزود: پس از واگذاری خرید دانه‌های روغنی به انجمن روغن نباتی کارگروه ستاد تنظیم بازار مصوب کرد که برای جبران ضرر و زیان کشاورزان کیلویی ۷۰ تومان عوارض واردات روغن خام اخذ و به تولیدکنندگان پرداخت شود.

خلیلی با اشاره به پرداخت عوارض دانه‌های روغنی بیان کرد: در مرحله اول بخش خرید دانه کلزا از کلزاکاران، این امر صورت گرفت به طوری که حدود ۴۴ هزار تن کلزا از کشاورزان خریداری و وجه آن پرداخت شده است.

دبیر انجمن روغن نباتی در خصوص کاهش واردات روغن خام اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهد که اگر کشاورزان از خرید تضمینی به موقع اطمینان حاصل کنند مطمئنا این امر در عملکرد کشت محصول در سال زراعی آینده تأثیرگذار خواهد بود به طوری که بر اساس آمار و با توجه به زمان کشت کلزا شاهد افزایش عملکرد سطح زیر کشت محصول هستیم.

وی تصریح کرد: در واقع سالانه ۱.۵ میلیون تن روغن خام به کشور وارد می‌کنیم و از طرفی با توجه به اینکه تولید داخل کشور کمتر از ۱۰ درصد است باید گفت: یکی از سیاست‌های تأثیرگذار در توسعه کشت دانه‌های روغنی خرید تضمینی از سوی دولت است و گفتنی است با توجه به اینکه روغن کالای استراتژیک است باید در سند چشم‌انداز به خودکفایی این محصول دست یابیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *