جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۲

بیانیه حزب‌الله طی اعدام شیخ النمر

شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۲۳
کد مطلب: 465123
حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای اعدام شیخ نمر باقر النمر توسط رژیم سعودی را محکوم کرد و مسئولیت مستقیم آن را متوجه آمریکا و هم پیمانانش که حامی آل سعود هستند دانست.
به گزارش جهان، مهر به نقل از شبکه المنار خبرداد: حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای جنایت رژیم آل سعود در اعدام شیخ نمر باقر النمر را محکوم کرد.
 
در بیانیه حزب الله لبنان آمده است:حزب الله جنایت ننگین رژیم آل سعود در اعدام شیخ نمر باقر النمر را به بهانه های واهی و ادعاهای پوچ که هیچ اساس منطقی نداشته و عادلانه نیست به شدت محکوم می نماید. علت حقیقی اقدام مقامات سعودی در اجرای حکم اعدام شیخ نمر حق طلبی وی و مطالبه حقوق از دست رفته مردم مظلوم عربستان است که از سوی یک گروه فاسد محکوم به استبداد شده و حقوق و ثروت های آنها سلب شده است.
 
حزب الله لبنان همچنین در بیانیه خود جامعه بین المللی و موسسات و سازمان های حقوق بشر و تمام عناصر بیدار در امت اسلام را به محکومیت این جنایت ننگین مسئولان سعودی فراخواند.
 
حزب الله در بیانیه خود آورده است: ما مسئولیت مستقیم این جنایت ننگین را متوجه آمریکا و هم پیمانان آن می دانیم که به صورت مستقیم از رژیم سعودی حمایت می کنند و بر جنایات بزرگ این رژیم علیه مردم خود و ملت های منطقه سرپوش می گذارند و از تجاوزگری آن حمایت می کنند. امری که ثابت می کند شعارهای آنها در خصوص آزادی، مردم سالاری و حقوق بشر حرف های یاوه و دروغی بیش نیست و کسی در امت ما فریفته آن نمی شود.
 
حزب الله لبنان همچنین به خانواده شهید شیخ نمر باقر النمر و نیز تمام امت اسلامی تسلیت گفته و از خداوند برای روح این شهیدکه در راه مبارزه با ظلم و دفاع از حق و حقیقت مجاهدت می کرد طلب آموزش و مغفرت نمود.
 
گفتنی است، وزارت کشور عربستان سعودی امروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ۴۷ نفر را در این کشور اعدام کرده است که آیت الله «شیخ نمر النمر» و «فارس الشویل» نیز در میان آنها قرار دارند. دادگاه عالی عربستان حکم اعدام شیخ نمر النمر را تأیید کرده بود و این حکم در مرحله ای قرار داشت که تنها به دستور پادشاه عربستان اجرا و یا لغو می شد که به مرحله اجرا درآمد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
اللهم اهلک و العن آل سعود جمیعاً الی یوم القیامه
رضا
لعنت الله علی آل سعود