دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

حمله جنگنده های فرانسه به نفت داعش

شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب: 464976
جنگنده‌های فرانسه به میادین نفتی تحت سیطره داعش در نزدیکی شهر رقه سوریه حمله کردند.
به گزارش جهان، جنگنده‌های فرانسه به میادین نفتی تحت سیطره داعش در نزدیکی شهر رقه سوریه حمله کردند.

  جنگنده های فرانسه در ساعات اولیه روز جمعه، میدان های نفتی تحت تسلط گروه تروریستی داعش در نزدیکی شهر رقه در مرکز سوریه را هدف قرار دادند.

ژان ایو لو دریان، وزیر دفاع فرانسه در بازدید از پایگاهی نظامی در اردن گفت: خلبانان فرانسوی صبح جمعه به پایگاه های نفتی داعش در نزدیکی شهر رقه سوریه حمله هوایی کردند.

وی در سخنرانی خود در حضور نظامیان و خبرنگاران گفت: گزارش هایی درباره عملیات امشب دریافت کرده ام و باید در این راستا به فعالیت خود ادامه دهیم.

جنگنده های میراژ ۲۰۰۰ فرانسه که به پایگاههای داعش در سوریه حمله کردند، از یک پایگاه نظامی در اردن برخاسته بودند.

گفتنی است پس از حملات خونین پاریس، فرانسه در قالب ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در عراق و سوریه حملات هوایی خود را به پایگاههای داعش در سوریه افزایش داده است.

پاریس از زمان حملات تروریستی به این شهر در ۱۳ نوامبر گذشته که ۱۳۰ قربانی بر جای گذاشت و داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، حملات هوایی خود را بر ضد گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف سوریه از جمله شهر رقه و نقاطی که با مراکز نفتی ارتباط دارد، افزایش داده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *