شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
۱

تاسف برای مرگ «زهران علوش» در بحرین

سه شنبه ۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب: 464336
شماری از شخصیت‌ها و روزنامه‌هایی که به نظام حاکم بر بحرین نزدیک هستند کشته شدن سرکرده گروه تروریستی «جیش الاسلام» را تلسیت گفتند و وی را در زمره مجاهدان دانستند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، روزنامه‌ها و شخصیت های بحرینی وابسته به رژیم آل خلیفه  در واکنش به کشته شدن «زهران علوش» سرکرده تحت حمایت عربستان گروه «جیش الاسلام» وی را «شهید» و «انقلابی» خطاب کردند.
 
«إبراهیم الشیخ» نویسنده بحرینی یکشنبه گذشته با انتشار یادداشتی در روزنامه «اخبار الخلیج» مدعی شد: «ترور زهران علوش فرمانده جیش الاسلام در جریان دو روز پیش، در واقع تأکید عملی و واقعی بر نقش مشکوک روسیه در سوریه است».
 
وی همچنین ادعا کرد: «عجیب و غریب است که یک معامله‌ای با نظارت سازمان ملل در اردوگاه یرموک صورت می‌گیرد تا امنیت عقب نشینی عناصر داعش و خانواده‌هایشان تأمین شود ولی بمباران افراد غیر نظامی و رهبران معارضان میانه‌رو همچنان ادامه دارد».
 
وبگاه خبری «مرآه البحرین» گزارش داد، عجیبتر آنکه این نویسنده علوشِ تروریست را «شهید» و «معارض میانه‌رو» قلمداد کرده است ولی اپوزیسیون بحرینی را که یک اقدام سیاسی مسالمت‌آمیز را در پیش گرفته‌اند «تروریسم» می‌خواند.
 
«عبدالمنعم إبراهیم» نویسنده دیگری است که در همین روزنامه نوشته بود که کشتن علوش بر هم زدن «قواعد بازی» است و «جیش الاسلام نیز یکی از گروه‌های میانه‌رو» است.
 
وی همچنین گفته بود که «روسیه می‌گوید کشور ناظر بر مذاکرات مسالمت‌آمیز در سوریه است...ولی فرماندهان گروه‌های میانه‌رو را می‌کشد و داعش را رها می‌کند تا مانند اختاپوس گسترش پیدا کند».
 
اما خبرگزاری «فرانس پرس» فرانسه خبر داد که علوش «به آراء افراطی و حمایت از برپایی یک دولت اسلامی [دروغین] معروف است. وی از مدتهاست که تنفر خود را از شیعیان علوی‌ها بیان کرده است ولی در همین اواخر قصد داشت گروه خود را یک قدرت میانه‌رو معرفی کند».
 
به گزارش مرآه البحرین، چه بسا موضع زهران علوش در قبال شیعیان سبب شد که شخصیت های مذهبی تندرو نزدیک به رژیم بحرین را به سوی تمجید وی سوق داده است.
 
«محمد خالد» یکی از نمایندگان اخوان المسلمین در توئیتر خود علوش را «قهرمان» نامیده است. وی همچنین پیام « خالد المهاوش» نویسنده عربستانی را تمجید کرده بود که در جریان آن از علوش به خاطر مبارزه با شیعیان تقدیر شده است.
 
«حسن الحسینی» نیز در حساب کاربری خود در توئیتر مدعی شد: «شهادت زهران علوش فرمانده جیش الاسلام به همراه شماری از فرماندهان...از خداوند برای شما بهشت را مسئلت دارم..خداوند شما را را بیامرزد».
 
به گزارش مرآة البحرین، گروه اخوان المسلمین و جریان سلفی در بحرین همپیمان خانواده حاکم است تا در برابر معارضان ایستادگی کنند. این گروه‌ها طی سال‌های اخیر حمایت‌هایی از گروه‌های تروریستی حاضر در سوریه داشته‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اللهم اهلک و العن آل سعود و و آل خلیفه و آل عثمانی جمیعاً الی یوم القیامه