جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

ایلام؛ کشتارگاه عظیم حیات وحش!

سه شنبه ۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب: 464309
کشتار پرندگان و حیات وحش در استان ایلام به یک معضل اساسی و جدی تبدیل شده است که نیازمند عنایت ویژه مردم و مسئولان است.
به گزارش جهان به نقل از فارس از ایلام، گویا برخی از انسان‌ها برای شکار که قبلا یک ورزش و آمادگی جسمانی به حساب می‌آمد واژه دیگری انتخاب کرده و خیلی از شکارچیان به صورت پیام‌آوران مرگ حیات‌وحش عمل کرده دانسته و یا ندانسته بی‌رحمانه به هر جنبنده‌ای شلیک کرده و به این شیوه سبب نابودی گونه‌هایی از حیات وحش می‌شوند.

خشکسالی سال‌های گذشته و خشک شدن بسیاری از چشمه‌ها در فصل گرم و سوزان تابستان در ایلام و محدود شدن آبشخور حیوانات محلی برای شکار ناجوانمردانه این وحوش را یافته که سبب از بین رفتن گونه‌های مختلف پرندگان و حیوانات وحشی در استان ایلام شده است.

یکی از فعالان اجتماعی در استان ایلام در این باره معتقد است: عده‌ای از شکارچیان با ترفندهای مختلف از جمله قرار گرفتن در مسیر آبشخور پرندگان و حیوانات به ویژه در فصل گرما سبب از بین رفتن نسل و گونه‌های حیوانات و پرندگان شده‌اند.

حجت‌الله عالی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: این دسته از شکارچیان با شکار بی‌رویه خود، پرندگان و حیوانات را زخمی کرده و از بین می‌برند.

وی ادامه داد: در شرایط سخت محیط زیست استان ایلام که تابستان گذشته بسیار گرم و سوزان و در شرایط کنونی بسیار سرد و یخبندان است شکارچیان بی‌رحمانه به حیات وحش ایلام هجوم برده و بی‌‌رحمانه به شکار حیوانات وحشی می‌پردازند.

این فعال اجتماعی اضافه کرد: شکار حیوانات و پرندگان در فصل گرما با کدام وجدان بیدار از سوی شکارچیان اعمال می‌شود زمانی که پرنده و یا حیوان از فرط تشنگی به محل آبشخورها رجوع می‌کند و به جای جرعه‌ای از آب با گلوله‌های سربی مواجه می‌شود و جان خود را از دست می‌دهد.

عالی‌پور تصریح کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام باید در این رابطه چاره‌جویی کرده و با همکاری رسانه‌های فعال استان ایلام مانع این رویداد در استان شود.

این فعال اجتماعی که از شکارچیان با سابقه ایلامی و از بزرگان ایل خزل محسوب می‌شود، اضافه کرد: تلاش حوزه‌های فرهنگی از جمله رسانه‌ها و به ویژه صدا و سیما در این رابطه ضروری است که باید مد نظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: از دوستداران طبیعت استان ایلام انتظار است که به هر نحو ممکن در این رابطه چاره‌جویی کرده و وارد عمل شوند تا طبیعت استان ایلام دستخوش حوادث دردناکی نشود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *