جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

یک مثقال مرغ تاریخ مصرف گذشته نداریم

سه شنبه ۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب: 464287
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با تأکید بر اینکه حتی یک مثقال مرغ هم معدوم نشده است، گفت: بیان اینگونه مسائل مغرضانه و با اهداف سیاسی انجام می‌شود.
به گزارش جهان، علیرضا ولی مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در گفت‌وگو با فارس در مورد اخبار منتشر شده درباره گذشتن تاریخ انقضای ۶۰۰ تن مرغ در خراسان رضوی، گفت: مرغ‌های نو خریداری شده در شرکت پشتیبانی امور دام مدام با مرغ‌های کهنه جابه‌جا و تعویض می‌شود و در ذخایر این شرکت مرغ‌های قدیمی‌تر که دارای تاریخ مصرف‌ هستند به بازار عرضه می‌شود.

وی افزود: در ذخایر مرغ شرکت پشتیبانی امور دام هیچ مرغی برای دفن و معدوم سازی وجود ندارد و این موضوع را تکذیب می‌کنم.

وی با بیان اینکه حتی یک مثقال مرغ و مواد پروتئینی در شرکت پشتیبانی امور دام معدوم و دفن نخواهد شد، گفت: افرادی که اقدام به انتشار چنین شایعاتی می‌کنند، مغرض و مریض‌ هستند و قصد بهره‌برداری سیاسی از انتشار این مطالب را دارند.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام تصریح کرد: در صورتی که در شرایطی برای معدوم سازی مرغ قرار گیریم، حتما شهامت اعلام آن را خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این سؤال که انتقادات زیادی به شرکت پشتیبانی امور دام در مورد عرضه مرغ‌های خریداری شده به بازار وجود دارد و تولید‌کنندگان معتقدند که عرضه بدهنگام مرغ به بازار توسط شرکت پشتیبانی بر روی افت قیمت مؤثر است، گفت: برای رفع این مشکل در صددیم تا با کمک و همفکری اصناف، تشکل‌ها و دست‌اندرکاران، راه‌حلی را بیابیم.

ولی بیان داشت: سعی می‌کنیم تا با عرضه مرغ در بورس و کنترل تولید، این مسئله را رفع کنیم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام تصریح کرد: در حال حاضر شرکت پشتیبانی امور دام مرغ زنده در استان مازندران را با قیمت ۴۱۰۰ تومان خریداری می‌کند اما قیمت خرید بستگی به کیفیت مرغ دارد و ممکن است در برخی مناطق کمتر باشد.

وی افزود: مرغی که توسط شرکت خریداری می‌شود از بهترین کیفیت برخوردار است تا در صورت فراهم شدن شرایط صادرات، مانعی از لحاظ کیفیت نداشته باشیم.

ولی بیان داشت: اقداماتی برای صادرات توسط شرکت انجام شده اما برای صادرات باید زیرساخت‌های لازم را برای بخش خصوصی فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: شرکت پشتیبانی امور دام هیچ مرغی را با تاریخ‌ انقضای کمتر از ۳ ماه به بازار عرضه نمی‌کند و اگر در جایی مرغ با کمتر از این مدت عرضه شده باشد، خریدار مرغ را نگهداری و به موقع عرضه نکرده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام تصریح کرد: در حال حاضر هر کیلوگرم مرغ کشته با قیمت ۶۵۰۰ تومان از تولید‌کنندگان خریداری می‌شود.

به گزارش فارس: یکی از رسانه‌ها چندی پیش از گذشتن تاریخ‌ انقضای ۶۰۰ تن مرغ خریداری‌شده توسط شرکت پشتیبانی امور دام در خراسان‌رضوی خبر داده و اعلام کرده بود که این مرغ‌های تاریخ مصرف گذشته آماده دفن است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *