شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

خلبانی در آب و هوای بد راحت تر شد

دوشنبه ۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب: 464104
معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی گفت: نقشه های جدید هوانوردی به خلبان کمک می کند در شرایط بد آب و هوایی مسیریابی را انجام دهد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمد خداکرمی در مراسم رونمایی از پروژه های ملی حوزه معاونت عملیات هوانوردی اظهار کرد: در صنعت هواپیمایی یکی از تخصص های مهم ناوبری است؛ هم ناوبری که یک خلبان داخل کابین چگونه مسیریابی کند و هم این که بخش تخصصی زمینی چگونه نقشه های هوانوردی مربوطه را تهیه و در اختیار خلبان قرار دهد.

وی بیان کرد: فرض بر این است که خلبان فقط نیاز است زمان پرواز و فرود که باند فرودگاه را ببیند که به دستگاه های کمک ناوبری بستگی دارد.

وی ادامه داد: آنچه که برای خلبان مهم بوده و وی را قادر به مسیریابی در شرایط بد آب و هوایی می کند همین نقشه های هوانوردی و دستگاه های کمک ناوبری است. در بازرسی سال ۲۰۱۱ ایکائو نبود همین نقشه ها یکی از نقایص بود،البته سایر نقشه های ما کامل بود .

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: با تلاش همکاران ما در شرکت فرودگاه ها و اداره اطلاعات هوانوردی این نقشه ها فراهم شد.

خداکرمی بیان کرد: این نقشه ها به خلبان برای درک بهتر از موقعیت جهت مسیریابی بهتر کمک می کند و اطلاعات خیلی بیشتری را نسبت به گذشته در اختیار خلبان قرار می دهد.

به گزارش تسنیم طی مراسمی در شرکت فرودگاه ها از دیتا بیس اطلاعات هوانوردی و محصولات کاربردی دیجیتال برای نخستین بار در کشور رونمایی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *