چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۱
۱۶

تعیین تکلیف یک مقام دولتی برای شورای نگهبان

يکشنبه ۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۵
کد مطلب: 463940
محمد اشرفی اصفهانی رئیس هیئت رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری خواستار رد صلاحیت دو تن از نمایندگان فعلی مجلس از سوی شورای نگهبان شد.
تعیین تکلیف یک مقام دولتی برای شورای نگهبان
به گزارش جهان، محمد اشرفی اصفهانی رئیس هیئت رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری که چندی پیش سازمان بازرسی کل کشور انتصابش به این سمت را مغایر قانون و احکام صادره از سوی هیئت را مخدوش اعلام کرد، با تعیین تکلیف برای شورای نگهبان خواستار رد صلاحیت حمید رسایی نماینده تهران و عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شد.

وی که با پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد امید ایرانیان وابسته به محمدرضا عارف رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت‌وگو می‌کرد، در ادامه سخنانش با اشاره به احتمال تایید صلاحیت رسایی نتیجه‌گیری کرده تأیید صلاحیت او محصول لابی با شورای نگهبان خواهد بود و در سخنانی تامل برانگیز، افزود: لابی برای برخی تاثیرگذار است اما اگر عدالتی در کار باشد و شورای نگهبان آنها را ملاک قرار دهد، با این افراد برخورد می‌کند.

اشرفی اصفهانی همچنین مدعی شد که علاوه بر رسایی که به گفته او ۵ سال حکم دارد، فرد دیگری از همفکرانش در مجلس نیز ۱۰ سال حکم گرفته اما با بیان اینکه فعلا صلاح نیست نامی از ایشان ببریم، به هویت نماینده موردنظر اشاره‌ نکرد.

وی همچنین با رد تلویحی نظر سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر مخدوش بودن احکام هیئت رسیدگی به تخلفات اداری اضافه کرد: ما اعلام کردیم که بررسی‌ها تمام شده است اما الان بیشتر دنبال رایزنی هستند که بخشیده شوند؛ چون حق وتو هم داشتند و به دیوان عدالت اداری هم شکایت کرده‌اند اما نمی توانند رأی ما را نقض کنند و پرونده دوباره به هیئت رسید و ما گفتیم که رأی را پس نمی‌گیریم.

این مقام دولتی درباره ترکیب آینده مجلس هم اینگونه اظهار نظر کرد: باید دید که چه اتفاقی می‌افتد و به‌نظر من مردم باید ببینند عملکرد نمایندگان فعلی مجلس چه‌طور بوده است. یک نمونه‌اش هم بررسی برجام است. داستان‌هایی که در مجلس و اهانت‌هایی به دکتر ظریف شد را باید در نظر بگیرند و من فکر می‌کنم مردم به اندازه کافی آگاهی دارند. امیدوارم در نهایت کسانی رأی بیاورند که دنبال جیب خودشان نباشند و دنبال خدمت و حل مشکلات مردم باشند.

محمد اشرفی اصفهانی از جمله نیروهای اصلاح‌طلب دولت یازدهم است که همراه با مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور، برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خوب فردی اگر محکومیت مالی دارد قطعا باید رد صلاحیت شود این که اظهر من الشمس است و همه مردم هم همین قانون و را قبول دارند.
سعید110
شورای نگهبان که دلیل را اعلان عمومی نمی کند. لذا پیشاپیش، خودش برای رد صلاحیتش، دلیل آورده است.
خب که چی؟؟
الان تو خوبی...
هم وطن
این عمق درستی مواضع اقای رسایی را نشون میده.این اقا ناراحته
United Kingdom
داستان تكراري و نخ نما شده حمله به شوراي نگهبان در استانه انتخابات از سوي ذوق زدگان
مردم
آره خداییش شما و دوستانتون تو دولت به فکر مردم هستید ایضا" سرکار خانم ابتکار
Iran, Islamic Republic of
کارش درسته با کسی خرده برده نداره...خدا حافظش باشه
کاظم
دقیقا شورای نگهبان باید از ورود مجرمان مالی و اقتصادی جلوگیری کند.
حسن
مگر دیروز دانشجویان طی نامه ای به جنتی خواهان رد صلاحیت هاشمی نشدند؟ راستی این تعیین تکلیف برای شورای نگهبان نبود؟
لایکککککک
تو تفاوت یه مقام دولتی با یه گروه دانشجویی رو متوجه نیستی سیاست مدار؟
جعفر
اگر کسی در شمایل غیر روحانی این حرف ها را می زد به یک رفتار صرف سیاسی تعبیر می شد . اما از جناب آقای اشرفی اصفهانی که متعلق به خانواده ای با سابقه درخشان علمی و افتخار آمیز شهادت است ، شنیدن صحبت هایی که فاقد تقوای سیاسی است .جای تامل دارد . دین خود را برای دنیای دیگران از دست ندهیم . اللهم انطقنی بالهدی و الهمنی التقوی
یکی را تو ده راه نمیدادن،‌
سراغ کدخدا را می گرفت!!
این اقا چون خودش میدونه که رد صلاحیت میشه داره ....
مجتبی
رمز فرار دزدها

آی دزد !!آی دزد!!