چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

بنزین وارداتی استاندارد یورو ۲ هم ندارد

شنبه ۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۷
کد مطلب: 463758
عضو کمیسیون انرژی مجلس بی کیفیتی بنزین وارداتی را عامل اصلی آلودگی هوا دانست و گفت: بنزین وارداتی طبق مدارکی که به طور غیر رسمی به دستش رسیده است؛ حتی استاندارد یورو ۲ را هم ندارد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، مهدی موسوی نژاد  گفت: یکی از مشکلات عمده ما در بخش واردات بنزین، واردات بنزین ناسالم و بی کیفیت است.
 
معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران نیز 80 درصد آلودگی هوا را ناشی از منابع متحرک از جمله خودروها و موتورسیکلت ها دانست.
 
محمد رستگاری افزود: از نظر محیط زیست به عنوان متولی تعیین کیفیت هوا، بنزین متهم ردیف اول آلودگی این شب و روزهای شهرهای بزرگ کشور است.
 
مدیر عامل شرکت ملی پایش وپخش فرآورده های نفتی ایران هم در این باره معتقد است که علت تامه آلودگی هوا و دود و خاکستر کربن است .
 
جلیل سالاری یکی از مدیران سابق وزارت نفت با اشاره به بی کیفیتی بنزین وارداتی از سیاست دوگانه وزارت نفت درخصوص بنزین گفت و افزود: در سال 92 دولت مصوبه ای را تصویب کرد که بنزین یورو 4 وارد شود که 8 کلان شهر کشور زیرپوشش بنزین یورو 4 قرار می گیرند اما الان 8 کلان شهر آلودگی سرسام آور دارد.
 
این در حالی است که محسن قمصری مدیر امور بین الملل شرکت نفت گفت: بنزین وارداتی از بنزین یورو 4 کمی بهتر است و از منابع مطمئن خریداری می شود و مشکل کیفیتی ندارد.
 
کهتری کارشناس ارشد حوزه انرژی با اشاره به وضعیت کیفیت بنزین تولیدی در منطقه از راه حلی اساسی برای حل مشکل بنزین در کشور گفت: باتوجه به اینکه در منطقه، محدودیت در دسترسی به یکسری پالایشگاه برای تولید بنزین با کیفیت وجود دارد تنها گزینه وزارت نفت تکمیل پالایشگاه کشور است.
 
بنابراین، درخصوص سالم بودن یا نبودن بنزین داخلی یا خارجی، به نظر می رسد راه حل همه این مسئله ها ساخت پالایشگاه برای تولید بنزین با کیفیت است تا هم از خام فروشی جلوگیری شود و هم پول ملت به جیب دلان نفتی داخل و خارجی نرود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *