دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
۹
رئیس شورای اسلامی شهر تهران:

دولت بدهی ۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومانی‌به‌شهرداری‌تهران رانمی‌دهد

جمعه ۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب: 463450
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مطالبات شهرداری‌ها از دولت گفت: متاسفانه دولت مطالبات شهرداری‌ها را نمی‌پذیرد.
دولت بدهی ۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومانی‌به‌شهرداری‌تهران رانمی‌دهد
به گزارش جهان، مهدی چمران در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اختلاف دولت با شهرداری‌ها بر سر میزان مطالبات اظهارداشت: تا کنون چندین نشست برای حل این مشکل برگزار شده است اما همچنان نتیجه مشترکی حاصل نشده است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت نابسامان مالی و درآمدی شهرداری‌ها بیان داشت: بسیاری از شهرداری‌های کشور با توجه به رکود موجود در کشور و افت ساخت و سازها حتی از پرداخت حقوق کارمندان خود بازمانده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در کشور بیش از ۱۰۸۴ شهر وجود دارد که هرکدام از شهرداران مطالباتی را از دولت دارند اما دولت تا کنون هیچ کدام از این مطالبات را نپذیرفته است.

چمران در ادامه افزود: به عنوان مثال شهردار تهران مبلغ مطالبات خود را از دولت بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرده و دولت زیر بار پرداخت این مبلغ نرفته و طرح مطالبات خود را از شهرداری‌ بیان کرده است.

وی در خصوص راهکار پرداخت مطالبات شهرداری‌ها توسط دولت گفت: تا کنون هیچ دستوری مبنی بر پرداخت مطالبات شهرداری‌ها اعلام نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به الزامات دولت در خصوص حمل و نقل عمومی بیان داشت: در برنامه ششم توسعه، هیچ مورد جدیدی به این بخش اختصاص نیافته و در کمیسیون‌ها نتیجه براین شد که همین مصوباتی که دولت و مجلس در مورد حمل و نقل عمومی داشته اند را اجرا کنند، ما راضی هستیم.

چمران ابرازداشت: بر اساس مصوبه دولت که مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان در سال برای بخش حمل و نقل عمومی برون شهری و درون شهری صرف شود که در هیچ سالی گذاشته نشده و همانی که خود دولت تصمیم گرفته و تصویب کرده که برای حمل و نقل عمومی مثلا برای اتوبوسرانی ۸۲ و نیم درصد اتوبوس‌ها را بپردازد و به شهرها اتوبوس تحویل دهد که متاسفانه در تهران ۶ سال و در بعضی شهرها ۵ سال است یک دستگاه اتوبوس هم دریافت نشده است.

وی در خصوص عدم توازن در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها تصریح‌کرد: در خصوص مالیات بر ارزش افزوده مقرر شده مالیات اخذ شده در شهرستان‌ها، به خود شهرستان برگردانده شود و این به میزان تجارت، خرید و فروش و دفاتر بازرگانی و همچنین تلاش خود آن شهر بستگی دارد و وقتی یک شهر این پتانسل‌ها را نداشته باشد قطعا دچار مشکل می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان تاکید کرد: ولی از آنجایی که مقداری از مالیات بر ارزش افزوده، عمومی بوده، به نسبت جمعیت شهرها، بین آنها توزیع می‌شود و اگر مشکلی هم باشد مجلس شورای اسلامی آن را حل می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
آن زمان که نفت 150 دلار بود دولت احمدی‌نژاد بدهی خود را نپرداخت، الان با نفت 30 دلار چگونه بپردازد؟
United States
از اسرافهای خودشان کم کنند و حقوق هییت دولت را یک شبه چهار برابر نکنند میتوانند بپردازند .
چه اسرافی،
اگر یک کارمندشان پولی زیادی خرج کند رسانه های اصولگر صدبرابرش واویلا سر می دهند
حرف حق گفتی
جواب نداره
اولا نفت ایران هیچ گاه 150 دلار نبوده قیمت نفت جهان 159 دلار بود ولی نفت ایران 110 دلار دوما مازاد قیمت نفت به دولت ها داده نمی شود
سوما نفت در دولت قبلی با دلاری 1000 تومان بود نه با دلار 3500 تومان
راستی چرا نفت زمان دولت اصلاحات همیشه قیمتش پایین است
در ضمن گیرم همه صحبت های شما درست ایا چون قبلی اشتباه کرده مجوزی می شود برای اشتباه این دولت
تا کی فرافکنی
خب قدری از حقوق دها میلیونی وزار و مدیرانش کم کند به بدهی خود بپردازد
قدری کمک داوطلبانه به نهاد های خارجی را کم کند به تهران برسد
از قدیم گفته اند چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است
چرا دولت 300 میلیون دلار به نهاد های بین الملی کمک بلاعوض می کند
چرا دولت این همه هزینه استخر کاخ سعد اباد می کند
چرا پول جشن زن روحانی را باید ملت بدهد
و...
کارشناس اقتصادی
Romania
برادر عزیزم آن زمان که نفت به 159 دلار رسید زمان محدودی بود و آن هم از همت دولت مهر بود و طبق آمار کارشناسان بین المللی 619 میلیارد دلار در آمد ایران از 8 سال فروش نفت دولت قبل بوده است که 150 میلیارد دلار آن هم اینک در دست دولت پاکدستان است و 230 میلیارد دلار در پارس جنوبی سرمایه گذاری شد تا الآن دولت رکود درآمدش از پارس جنوبی 129 میلیارد دلار باشد (البته فقط امسال وسال دیگر می شود145 میلیارد دلار )و 130 میلیارد دلار نیز برای بازسازی صنعت فرسوده و 70ساله نفت سرمایه گذاری شد کاری که دولت اصلاحات یک دلار هم نکرد با اینکه 4 سال دومش قیمت نفت از 70 دلار به بالا رفت و در پارس جنوبی هم فقط سال 1382و3 بصورت فاینانس کاری شد که تعهدات آن را دولت مهر انجام داد و 420میلیارد دلار واردات انجام شد دولت مهرهزینه دلاری بالایی را پرداخت کرد تا بتواند در سال 1390 و91 توطئه ارزی سیاست بازان و افساد طلبان را مهار کند
230 میلیارد دلار در پارس جنوبی سرمایه گذاری...

الله اکبر
ناشناس
وقتی دلت و دولتمردان میبینند که پولی به شهرداری نمی دهند دز عوض شهرداری از جیب مردم هر ماه مترو ، پارک و بوستان افتتاح میکند خدای ناکرده مریض که نیست پول به شهزداری بدهد.
Romania
دولت پولی به شهرداری تهران بابت مترو و اتوبوس رانی نمی دهد که مبادا قالیباف در نظر مردم لایق جلوه کند و رای بیاورد ولی به این فکر نمی کنند که با این روند امکان رای آوردن این دولت با هیاهوی افسادطلبان کمتر از 5 درصد است (این آمار متعلق به شهرستان ها می تواند باشد نه تهران )