جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

بولیوی: صندوق جهانی ابزارامپریالیسم‌است

چهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب: 463149
رسانه بولیویایی «بولیویا تی‌وی» به نقل از رئیس‌جمهور بولیوی نوشت: صندوق بین‌المللی پول، ابزار مالی کاپیتالیسم و امپریالیسم است.
به گزارش جهان، فارس به نقل از «بولیویا تی‌وی» خبر داد، «اوو مورالس» رئیس‌جمهور بولیوی روز گذشته طی یک سخنرانی عمومی در «کامیری» (جنوب شرقی بولیوی) ضمن رد پیشنهادات صندوق بین‌المللی پول در زمینه اقتصاد این کشور، از این سازمان خواست که به فکر جبران سیاست‌های غلط خود در گذشته باشد.

وی در این رابطه عنوان کرد: صندوق بین‌المللی پول مدام نظارت می‌کند و پیشنهاد می‌دهد؛ به عقیده من بهتر است این سازمان به جای پیشنهاد دادن به ما به فکر جبران خسارت‌هایی باشد که در گذشته با سیاست‌های نئولیبرالیسمی خود به بولیوی و سایر کشورهای جهان وارد کرده است.

«مورالس» افزود: بهتر است صندوق بین‌المللی پول سیاست‌های مالی خود را تغییر دهد تا کشور دیگری را به ورطه نابودی اقتصادی نکشاند.

رئیس‌جمهور بولیوی در ادامه صندوق بین‌المللی پول را ابزار مالی کاپیتالیسم و امپریالیسم خواند.

صندوق بین‌المللی پول در گزارش اخیر خود اعلام کرد: بولیوی در سال گذشته توانسته است ثبات اقتصادی خود را حفظ کند و به موفقیت‌های قابل توجهی در زمینه کاهش سطح فقر و بی‌عدالتی در این کشور دست پیدا کند.

قریب به یک دهه است که بولیوی برنامه مشترک و معتبری با صندوق بین‌المللی پول ندارد چراکه دولت «مورالس» معتقد است که این سازمان خلاف جهت منافع ملی این کشور گام برمیدارد؛ دولت بولیوی پیشنهاد فروش شرکت‌های دولتی استراتژیک این کشور را از جمله پیشنهادات مخرب صندوق بین‌المللی پول عنوان می‌کند.

روز شنبه نیز رئیس‌جمهور بولیوی به تشریح توسعه اقتصادی در این کشور پرداخت و از صندوق بین‌المللی پول خواست که در امور داخلی بولیوی دخالت نکند.

در ماه آگوست (مرداد) نیز «مورالس» اعلام کرد: پس از آن که بولیوی از بند اسارت سیاسی و اقتصادی آمریکا و صندوق بین‌المللی پول آزاد شد، به پیشرفت‌های عظیمی در مبارزه علیه فقر و تضمین خوشبختی مردم این کشور رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *