سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

حل بحران سوریه به وسیله مذاکرات در وین

پنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۲۵
کد مطلب: 461763
نماینده روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی در اظهاراتی مذاکرات هسته ای گروه ۱+۵ با ایران را الگو خوبی برای حل و فصل بحران کنونی در سوریه اعلام کرد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از اسپوتنیک خبرداد: نماینده روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز در اظهاراتی مذاکرات به انجام رسیده پیرامون برنامه هسته ای ایران را نمونه ای برای حل و فصل بحران کنونی در سوریه خواند.
 
«ولادیمیر ورونکوف» نماینده روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی در سخنان امروز خود در این باره گفت: نمونه مذاکرات بسیار فشرده ای که درباره سوریه هم اکنون با حضور ۱۹ کشور در جریان است، پیشتر حین مذاکرات کشورهای ۱+۵ با ایران درباره برنامه هسته ای ایران نیز تجربه گردید.
 
ورونکوف در «وین» پایتخت اتریش و در مقر آژانس بین المللی انرژی اتمی در این باره به خبرنگاران گفت: بازگرداندن اعتماد یک فرایند تدریجی و گام به گام است.
 
وی ادامه داد: به عقیده من، پیشرفت مثبتی در چارچوب مذاکرات ۱۹ کشور مذکور درباره سوریه حاصل شده است و در مراحل بعد، سوریه نیز به آن خواهد پیوست.
 
لازم به ذکر است، سوریه از مارس سال ۲۰۱۱ تا کنون با گروه های تروریستی از قبیل داعش و جبهه النصره که مورد حمایت جبهه غربی-عربی -عبری هستند، در حال مبارزه بوده و به موفقیت های چشمگیری نیز در این زمینه دست یافته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *