شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
منصوری آرانی:

تیم هسته ای مغرور موفقیتها نشود

چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۲۹
کد مطلب: 461751
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: فراموش نکنیم که موفقیت‌های تیم مذاکره‌کننده را باید در جای خود ارج نهاد، باید هوشیارانه مراقبت کرد تا مغرور موفقیتها نشد، نه غرور ما را بگیرد و نه بدبینی مطلق.
به گزارش جهان، عباسعلی منصوری آرانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر با اشاره به بسته شدن پرونده پی ام دی در شورای حکام، گفت: با این اتفاق بعد از سالها حقانیت جمهوری اسلامی روشن شد.
 
وی افزود: زمینه‌ساز قطعنامه‌های شورای امنیت علیه جمهوری اسلامی ایران و تحریم‌های ظالمانه علیه ملت، باز شدن پرونده پی ام دی بود، اما امروز با بسته شدن این پرونده جهانیان فهمیدند که نظام جمهوری اسلامی ایران هیچ انحرافی از قواعد متعارف آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نداشته است.
 
نماینده مردم کاشان با اشاره به اینکه این مسئله می‌تواند مبنای مثبتی در ادامه فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران باشد، ادامه داد: مسئولین کشور ما بارها اعلام کرده بودند که قطعنامه‌های شورای امنیت علیه ایران ظالمانه بوده و فعالیت‌های هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است، اما غرب توجهی به این مسئله نداشت.
 
این نماینده مجلس افزود: با بسته شدن پرونده پی ام دی که عامل اصلی همه اقدامات سوء علیه جمهوری اسلامی ایران بود، قطعنامه‌های شورای امنیت نیز لغو خواهد شد و در نهایت مسیری فراهم است تا اجرای برجام پیش رود و این مسئله به تعهدات ۱+۵ بستگی دارد.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره اینکه به نظر می‌رسد مسئولان دیپلماسی کشور بیش از حد نسبت به این اتفاق خوشبین بوده و آن را پیروزی مطلق قلمداد می‌کنند، خاطرنشان کرد: بدیهی است هر دیپلمات کارکشته‌ای حواسش جمع است و ضمن اینکه تعامل می‌کند، با رصد رفتارهای طرف روبرو مراقب است تا دچار خطا و اشتباه نشود.
 
وی گفت: این هنر دیپلماسی است که از طرف مقابل رودست نخورد چون کوچکترین اشتباهی می‌تواند لغزش بزرگی را به دنبال داشته باشد.
 
منصوری آرانی با بیان اینکه بسیاری از مسائل که از نظر ما ارزش است برای غرب ضدارزش محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: فراموش نکنیم که موفقیت‌های تیم مذاکره‌کننده را باید در جای خود ارج نهاد، باید هوشیارانه مراقبت کرد تا مغرور موفقیتها نشد، نه غرور ما را بگیرد و نه بدبینی مطلق.
 
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه در این مسیر باید سرعت مطمئنه را پیش بگیریم، گفت: باید با بررسی دقیق کار را جلو برد.
 
وی درباره اظهارات برخی اعضای تیم مذاکره کننده مبنی بر خوش‌بینی به بسته شدن پرونده پی ام دی در شورای حکام، گفت: بسیاری از اعضای تیم مذاکره‌کننده همچون بعیدی‌نژاد و عراقچی به سرعت مطمئنه معتقد هستند.
 
منصوری آرانی گفت: از آنجا که مطبوعات در داخل اعضای تیم مذاکره کننده و نتیجه مذاکرات را مورد انتقاد قرار می‌دهند، این افراد برای دفاع از خودشان این گونه صحبت می‌کنند، اما آنچه در داخل بیان می‌کنند با آنچه در صحنه عمل انجام می‌دهند منطبق نیست، چون با بررسی همه جانبه امور کار را پیش می‌برند، به هر حال در داخل کشور باید از خودشان دفاع کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *