جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

رایزنی برای آزادی شیخ زکزاکی

چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب: 461682
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، با محکوم کردن برخورد صورت گرفته با شیعیان نیجریه از سوی ارتش این کشور، اظهار کرد: شیعیان در آن منطقه باید بدانند تنها نیستند و دیگر مسلمانان از آنها حمایت می‌کنند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، آیت‌الله اختری در مصاحبه با برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت وگو، با غیرعقلانی و غیرمدبرانه عنوان کردن اقدام ارتش نیجریه در حمله به شیعیان این کشور، اظهار کرد: اتفاق صورت گرفته، حادثه بسیار ناراحت کننده و دلخراشی بود و برخلاف برخی از سخنان مبنی بر اینکه این شیعیان قصد داشتند اقداماتی را علیه دولت و ارتش نیجریه انجام دهند هیچ برنامه‌ای برای این موضوع ازسوی آنها وجود نداشته است و در مکانی که تجمع کرده بودند هیچ بحث و برنامه ای برای تعرض به دولت و نیروهای نظامی مطرح نبوده است.

وی با بیان اینکه ارتش با این شیعیان بسیار سخت و ناجوانمردانه برخورد کرده است، تصریح کرد: آنها حسینیه‌ای که شیعیان در آن تجمع کرده بودند را تخریب نموده و سپس خانه زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه را مورد حمله قرار داده اند.

اختری با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی رئیس جمهور با رئیس جمهور نیجریه و همچنین رایزنی‌های وزیر امور خارجه کشورمان با وزیر امور خارجه این کشور آفریقایی،‌ اظهار کرد: در مورد وضعیت شیخ ابراهیم الزکزاکی تلاش داریم که ایشان هرچه زودتر آزاد شوند، تماس‌ها و گفت‌ وگوهایی را در این زمینه داشته‌ایم. دوستانمان در مجمع جهانی اهل بیت(ع) نیز اقداماتی را در این زمینه انجام دادند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تأکید بر اینکه نباید دیگر شاهد چنین اتفاقاتی باشیم و از دیگر سو مسببان این حادثه باید مورد مجازات قرار بگیرند، تأکید کرد: متأسفانه در برابر این جنایت‌ها بسیاری از موسسات بین‌المللی و حقوق بشری اقدام خاصی انجام نداده‌اند و به صورت قوی وارد این عرصه نشده‌اند.

وی با بیان اینکه در محکومیت و جلوگیری از اینگونه حوادث باید اقدامات بیشتری صورت بگیرد، افزود: شیعیان در آنجا تنها نیستند و دیگر مسلمانان در نقاط مختلف جهان از مظلومیت آنها حمایت می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *