چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰
مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان تهران مطرح کرد؛

لزوم بازنگری در آئین‌نامه "کمیته اضطرار"

سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۹
کد مطلب: 461521
مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان تهران با اشاره به وضعیت آلودگی هوا اظهار داشت: به دلیل اینکه در وضعیت هشدار قرار داشتیم تعطیلی مدارس طبق آئین‌نامه امکانپذیر نبود و این آئین‌نامه باید تغییراتی کند تا در وضعیت هشدار نیز تعطیلی مدارس انجام پذیرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، هادی حیدرزاده روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به تبیین علل آلودگی هوا در روزهای گذشته پرداخت و گفت: این پدیده وارونگی هوا همه ساله در فصل سرما اتفاق می‌افتد و شاهد چنین موضوعی در تهران و کلانشهرها بودیم. 
 
وی در توضیح شرایط هشدار و اضطرار گفت: تنها در شرایط اضطرار است که تعطیلی مدارس و فوریت‌های ترافیکی انجام می‌پذیرد و آلودگی روزهای گذشته به مرز هشدار رسید و در شرایط اضطرار قرار نداشت. 
 
مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان تهران با بیان اینکه باید در شرایط هشدار نیز روند تعطیلی مدارس و فوریت‌های ترافیکی انجام پذیرد گفت: در آئین‌نامه باید تغییراتی انجام گیرد تا در شرایط هشدار نیز تعطیلی مدارس موفق شود. 
 
حیدرزاده به تشکیل کمیته ملی آلودگی هوا در روز چهارشنبه اشاره کرد و گفت: کمیته ملی آلودگی هوا ظهر فردا درباره آئین‌نامه شرایط اضطرار و هشدار تصمیم‌گیری می‌کند تا بررسی‌های لازم برای این منظور انجام پذیرد و در صورت لزوم اصلاحاتی در آئین‌نامه انجام شود. 
 
وی همچنین روند روزهای سالم در سالجاری را مناسب دانست و گفت: این روند نسبت به سالهای گذشته مثبت بوده است و شاهد تعداد بیشتری از روزهای سالم بوده‌ایم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *