يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2 Jun 2024
 
۰
۲

آیا شرکت پست هم ورشکسته می شود؟

يکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب: 460967
مدیرعامل شرکت پست گفت: در حالیکه نسبت درآمد به هزینه شرکت پست در شهرهای بزرگ ۵ به ۱ و در استان تهران ۳ به ۱ است، اما پست در استان‌های کوچک به شدت زیان‌ده است.
به گزارش جهان، حسین مهری در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این سوال که آیا با تشکیل یک اپراتور پستی دولتی، بازار برای فعالیت اپراتورهای خصوصی پستی اقتصادی خواهد بود و تجربه تشکیل شرکت بزرگ مخابرات ایران که شرکت‌های خصوصی ارائه دهنده تلفن‌ثابت را با شکست مواجه کرد، تکرار نخواهد شد؟ اظهار داشت: اگر قوانین مربوطه به نوعی تصویب شوند که اپراتور دولتی پستی تشکیل شود و اپراتورهای خصوصی نیز در بازار شکل بگیرند، در این صورت اپراتورهای خصوصی پستی علاوه بر اینکه مجاز به ارائه تمامی اعمال اصلی پستی هستند، اما الزامی برای ارائه خدمات غیر اقتصادی ندارند و این شرایط در زمینه‌های سوددهی فعالیت آنها بسیار موثر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت پست توضیح داد: وظایف حاکمیتی از جمله خدمات پایه پستی (مطبوعات، نامه پستی و مرسولات رایگان ویژه نابینایان و ...) که در حال حاضر برعهده شرکت پست است توجیه اقتصادی ندارد و مواردی از این دست هزینه‌های شرکت پست را افزایش داده است.

وی ادامه داد: در حالیکه ایجاد شبکه بزرگ پستی و به‌کارگیری نیروی انسانی لازم به منظور ارائه سرویس پستی به تمام مردم در سراسر کشور، یکی از وظایف پست دولتی است، اما اپراتورهای خصوصی پستی الزامی برای سرویس‌دهی در نقاط غیراقتصادی ندارند.

مهری با اشاره به اینکه اپراتورهای پستی خصوصی می‌توانند به پروژه‌های اقتصادی وارد شوند، گفت: برای مثال صرف‌نظر از وظایف حاکمتی و غیراقتصادی پست دولتی، هم‌اکنون نسبت درآمد به هزینه شرکت دولتی پست در شهرهای بزرگ ۵ به یک است و این نسبت در استان تهران ۳ به یک است.

مدیرعامل شرکت پست ادامه داد: اما از سوی دیگر در استان‌های کوچک پست به شرکت ضررده است که اپراتورها خصوصی الزامی به سرویس‌دهی در مناطق غیراقتصادی ندارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شرکتهای مخابرات استانی نیز توسط شرکت مخابرات ایران و همراه اول تا چند ماه دیگر ورشکسته میشوند.
حسین
اما شرکت پست این بیمار رنجور را با مسکنهای دولتی و هزینه های تحمیلی به مردم کماکان سرپا نگه داشته میشود