شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۲

انتقاد دنیامالی از رفتار دوگانه با تاکسیرانان

يکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب: 460946
زمانی که بیمه رانندگان تاکسی قطع می‌شود و سوخت یارانه به آنها تعلق می‌گیرد، تاکسی‌ها وسیله نقلیه خصوصی در نظر گرفته می‌شوند اما زمانی است که قرار است نرخ کرایه‌های تاکسی تعیین شود، وسیله نقلیه عمومی شناخته می‌شوند؛ این تضاد باعث مشکلاتی برای معاش رانندگان تاکسی شده است و باید تلاش کنیم تاکسی را از این وضعیت غیراستاندارد نجات دهیم.
س کمیسیون عمران شورای شهر تهران:
مبنای قیمت‌گذاری نرخ کرایه تاکسی با مترو و اتوبوس متفاوت است
کراپ‌شده - تاکسی
شناسهٔ خبر: ۲۹۹۸۱۳۵ - یکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
جامعه > شهری
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران گفت: نحوه نرخ‌گذاری برای کرایه‌های تاکسی با مترو و اتوبوس در سال ۹۵ متفاوت است.

به گزارش جهان به نقل از مهر، احمد دنیامالی در جمع خبرنگاران با اشاره به نحوه قیمت‌گذاری نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی در سال ۹۵، گفت: نحوه نرخ‌گذاری تاکسی با اتوبوس و مترو در سال ۹۵ متفاوت است و تلاش می‌کنیم نرخ بلیت‌های مترو و اتوبوس کمتر از هر سال افزایش پیدا کند و در حوزه نرخ کرایه تاکسی، افزایش هزینه رانندگان تاکسی را در نظر خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم تاکسی را در زمانی که قرار است یارانه سوخت دریافت کند، خصوصی در نظر بگیریم و در سایر موارد به عنوان حمل و نقل عمومی، گفت: زمانی که بیمه رانندگان تاکسی قطع می‌شود و سوخت یارانه به آنها تعلق می‌گیرد، تاکسی‌ها وسیله نقلیه خصوصی در نظر گرفته می‌شوند اما زمانی است که قرار است نرخ کرایه‌های تاکسی تعیین شود، وسیله نقلیه عمومی شناخته می‌شوند؛ این تضاد باعث مشکلاتی برای معاش رانندگان تاکسی شده است و باید تلاش کنیم تاکسی را از این وضعیت غیراستاندارد نجات دهیم؛ یعنی تاکسی، یک خانواده یا یک نفر را از یک مبدا به یک مقصد برساند نه اینکه در طول مسیر، مسافر را پیاده و سوار کند و گرفتار وضعیت کنونی باشد.

دنیامالی با بیان اینکه در قیمت‌گذاری بلیت اتوبوس و مترو، نگاهمان حمایت از شهروندان و توسعه فرهنگ حمل و نقل عمومی است، گفت: ما برای اینکه اشتیاق مردم را برای استفاده از حمل و نقل عمومی بیشتر کنیم، تا خودروی کمتری در شهر وجود داشته باشد، باید قیمت‌های مصوب را بر اساس اقتصاد شهروندان مشخص کنیم، زیرا توسعه حمل و نقل عمومی، درآمد بزرگتری برای شهر در پی دارد. امسال نیز تورم نقطه به نقطه تک رقمی می‌شود؛ بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم نسبت به سال‌های گذشته در این حوزه افزایش کمتری داشته باشیم.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران همچنین با اشاره به نرخ آرم طرح ترافیک در سال ۹۵، گفت: اعتقاد داریم نرخ‌ها باید واقعی شود و هر خودرویی که قصد تردد در محدوده طرح ترافیک را دارد، باید هزینه‌هایش را بدهد.

وی در خصوص آخرین وضعیت موتورسیکلت‌های برقی در پایتخت، گفت: شرکت‌های زیادی، موتورهای برقی وارد کرده و مورد تائید مدیریت شهری نیز قرار گرفته اما در حال حاضر مشکل اصلی، تسهیلاتی است که قرار بود ارائه شود و هنوز این منابع بانکی تامین نشده است.

دنیامالی تاکید کرد: انتظار داشتیم در سه، چهار سال اول تعداد زیادی موتورسیکلت برقی وارد شهر تهران نشود اما باید تلاش کنیم در طول زمان، به تکنولوژی ساخت موتورسیکلت‌ برقی دست پیدا کنیم.

وی در خصوص اینکه چرا پیک بادپا از موتورسیکلت برقی هنوز استفاده نمی‌کند، گفت: مشکل تامین منابع برای این شرکت نیز وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خدا به خیر کنه معلوم نیست این بابا چه خوابی دیده !!
با این وضعیت بیکاری بسیاری از جوانان تحصیل کرده دهه شصتی میرن سراغ تاکسی و مسافر کشی لااقل برای تاکسی داران بیمه را کنسل نکنید