جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

زمان تشییع احمد منزوی مشخص شد

شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۵
کد مطلب: 460845
مراسم تشییع پیکر استاد احمد منزوی سه‌شنبه ۲۴ آذر از مقابل مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی برگزار می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی در پیام تسلیتی ضمن ابراز همدردی با فرزندان و خاندان معظم زنده‌یاد احمد منزوی منزوی و دیگر بازماندگان و جامعه فرهنگی ایران، بر ادامه راه وی در شناسایی و معرفی فرهنگ ایران و میراث گرانسنگ زبان فارسی تأکید کرده است.

همچنین مطابق اعلام این مرکز، مراسم تشییع پیکر استاد احمد منزوی، کتابشناس و نسخه شناس فقید، ساعت ۸:۳۰ روز سه‌شنبه ۲۴ آذرماه در مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی واقع در نیاوران، کاشانک، نرسیده به آجودانیه برگزار و پیکر استاد منزوی هم در قطعه نام آوران بهشت زهرا (س) به خاک خواهد شد.

استاد منزوی با تالیف آثاری چون فهرست نسخه‌های خطی فارسی و فهرست مشترک پاکستان و فهرستواره کتاب‌های فارسی در چندین مجلد و هزاران صفحه و تهیه و تدارک میلیون‌ها برگه از فهرست‌های نسخه‌های خطی فارسی، سهمی چشمگیر و شگفت‌انگیز در شناسایی و معرفی میراث ماندگار فرهنگ اسلامی- ایرانی و به ویژه زبان فارسی در گستره‌ای بسیار وسیع در سطح جهانی داشت.

وی از خاندانی اهل علم و کتاب شناس برخاست. پدرش علامه حاج شیخ آقابزرگ طهرانی، مولف دو دانشنامه بزرگ الذریعه و طبقات اعلام الشیعه، بیش از نیم قرن، در راه شناسایی و معرفی میراث مکتوب عالم تشیع، دمی از تحقیق و تتبع نایستاد.

استاد منزوی از سال ۱۳۶۹ و پس از بازگشت از اقامت طولانی مدت در پاکستان، به مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی پیوست و آرزوی دیرینه خود را در گردآوری و تالیف کتابی جامع، در شناسایی آثار فارسی در همه جای جهان، کتابخانه‌های عمومی و شخصی، با تمام وجود و صرف اوقات بسیار و سرپرستی و مدیریت محققان و پژوهشگران به همین منظور، جامه عمل پوشاند. بنیانگذاری و تالیف فهرستواره کتاب‌های فارسی و انتشار آن تاکنون در ۱۲ مجلد، جلوه‌ای از همت والا و کوشش خستگی ناپذیر اوست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *