جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

شیر خشک موجب آسیب هوشی می شود

جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۳
کد مطلب: 460746
رئیس بیمارستان کودکان مفید گفت: به دلیل وجود ضد میکروب و اسیدآمینه‌ها در شیر مادر، کودکانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند در نسبت به مصرف‌کنندگان شیرخشک‌، از ۸ درصد ضریب هوشی بالاتری برخوردار هستند.
به گزارش جهان به نقل از فارس؛ فرید ایمانزاده رئیس بیمارستان کودکان مفید و دبیر علمی یازدهمین کنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب کودکان؛ گفت: به دلیل مصرف فست فود ها و خوراکی‌های شور، احتمال ابتلا به فشار خون در کودکان بسیار زیاد شده است.

وی اختلال عملکرد فعالیت کلیه، کبد و التهاب در عروق، بیماری‌های غدد، استرس شدید و عفونت‌های اورولوژیک را از دلایل ابتلا به فشار خون عنوان کرد.

رئیس بیمارستان مفید با اعلام این خبر که در حال حاضر تنها ۲۰-۳۵ درصد از نوزادان از شیر مادر تغذیه می‌کنند و ۲.۳ از تغذیه شیرخوارها با شیر خشک است تصریح کرد: به دلیل وجود ضد میکروب و اسیدآمینه‌ها در شیر مادر، کودکانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند در نسبت به مصرف‌کنندگان شیرخشک‌، از ۸ درصد ضریب هوشی بالاتری برخوردار هستند.

وی ادامه داد: کودکانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند بدنشان سوخت‌وساز بیشتری دارد و نسبت به دیگر افراد در وضعیت وزنی نرمال‌تری به سر می‌برند.

رئیس انجمن علمی تغذیه با شیر مادر در ایران، افزایش ارتباط عاطفی میان فرزند و والدین و کاهش بیماری‌های گوارشی و تنفسی را از دیگر مزایای شیر مادر برشمرد و تأکید کرد: کودکانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند مرگ میرشان کمتر است.

ایمانزاده شیر خشک را یکی از عوامل افزایش احتمال ابتلا به فشار خون خواند و گفت: شیر خشک خورها چاق‌تر هستند چون غلظت سدیم و پروتئین دریافتی آن‌ها بیشتر است.

وی اظهار کرد: باید به سمت ترویج تغذیه از شیر مادر پیش برویم، چراکه بدترین فرم‌های سینه برای شیردهی هم قابل‌درمان هستند و با مشاوره می‌توان به مادران نحوه شیردهی صحیح را آموزش داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *