جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۱

احمدتوکلی:"تجارت نفود" فسادآور است

چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۵۴
کد مطلب: 460488
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس کنونی مقابل برخی مشکلات حساسیت لازم را نشان نمی‌دهد، اما معتقدم مجلس، مجلسی است که بیشتر نمایندگان آن سالمند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، احمد توکلی ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه یاسوج با اشاره به مباحثی که دولت در خصوص وضعیت اقتصادی پسابرجام مطرح می‌کند، اظهار کرد: عوامل مختلفی هستند که اقتصاد را شکل می‌دهند و موجب رکود و یا موفقیت در آن می‌شوند.
 
وی گفت: برخی از عللی که موجب مشکلات اقتصادی می‌شود از جنس اقتصادی نیست بلکه وقتی فساد می‌آید تخصیص منابع از بین می‌رود و از مسیر خود منحرف می‌شود و تولید اینگونه کم می‌شود.
 
نماینده مردم تهران در مجلس، فساد را موجب نادیده گرفتن شایسته‌سالاری دانست و گفت: در فساد افراد را می‌خرند و یکی از راه‌های فساد تجارت نفوذ است.
 
توکلی تصریح کرد: رفیق‌بازی، تبارگرایی، ویژه‌خواری و تجارت نفوذ عوارضی برای اقتصاد درست می‌کند و این موجب می‌شود که درآمد سرانه کاهش یابد.
 
وی با بیان اینکه در قوه قضائیه، نیروی انتظامی و در مجلس ممکن است که فساد پیدا شود، خاطرنشان کرد: فساد سیستمی است و اما به این معنا نیست که همه سیستم فاسد است هر چند در این دوره می‌بینیم که در قوه قضائیه برخورد با قضات فاسد بیشتر شده است.
 
این نماینده مجلس در ادامه به عزم دولت برای مناطق آزاد اشاره کرد و گفت: با وضعیتی که از گذشته در مناطق آزاد شاهد بوده‌ایم به غیر از بیکاری و مشکلات اقتصادی، این مناطق برای ما هیچ سودی نداشته‌اند.
 
توکلی بیان کرد: به خوبی می‌بینیم که آقازاده‌ای سر از منطقه جاسک در می‌آورد و چون فهمیده و به او اطلاع داده‌اند که این منطقه تبدیل به منطقه آزاد خواهد شد، به فکر خرید زمین‌ها بوده تا این زمین‌ها را به قیمت ارزان از مردم بخرد و آن را به دیگران بفروشد که البته جلوی این کار هم گرفته شد.
 
توکلی در ادامه در پاسخ به برخی از سئوالات در زمینه‌های مختلف، اظهار کرد: در خصوص پرونده کرسنت دبیرخانه شورای امنیت ملی حکم کرده که این پرونده را پیگیری خواهد کرد و هرچند ما به این موضوع انتقاد داریم اما چون دستوری قانونی است به آن گردن می‌نهیم و اطمینان می‌دهیم که این پرونده به نتیجه لازم خواهد رسید.
 
وی با بیان اینکه هر چند مجلس کنونی در برابر برخی از معضلات حساسیت لازم را نشان نمی‌دهد اما معتقدم که مجلس، مجلسی است که اغلب نمایندگان آن سالم است.
 
توکلی در خصوص مجازات رحیمی تصریح کرد: من هم معتقدم که هرکسی که مقامش بالاتر است در صورت تخلف باید مجازات او بیشتر شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


باز هم تنور انتخابات داغ شد و بگم بگم ها شروع شد.
آقای توکلی ببخشید کاندیدا شدن برای حوزه انتخابیه تهران چه ربطی به سخنرانی برای اهالی شهر یاسوج داره؟
مشکلات تهران چی میشه پس؟
چرا موقع انتخابات که می رسه همه یاد بگم بگم می افتند، بعد از انتخابات و وقت زنگ تفریح که می رسه بگم بگم یادشون می ره و می روند باهمان افراد مذکور عکس یادگاری هم می گیرند که انگار نه انگار! تازه معذرت خواهی هم می کنند که ببخشید اگه یه چیزایی گفتیم.
خدا به داد ملت برسه.