شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۶
۳۴

کلینتون ۶۸ ساله به هنگام تهدید کردن ایران گاف داد!

دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب: 459834
یکی از حضار روی سن که از مقامات بلندپایه دستگاه قضایی آمریکا بود به هیلاری ۶۸ ساله گوشزد کرد که اشتباه کرده؛ هیلاری کلینتون گفته خود را تصحیح کرد و گفت «منظورم گزینه نظامی بود.»
کلینتون ۶۸ ساله به هنگام تهدید کردن ایران گاف داد!
به گزارش جهان، «هیلاری کلینتون» که علاوه بر تصدی سمت همسری یکی از روسای جمهور سابق آمریکا و وزیر خارجه دولت اول «باراک اوباما»، این روزها سمت دیگری به عنوان «امید دموکرات‌ها برای ماندن در کاخ سفید» و برنده شدن در انتخابات تصدی کرده، در خصوص مواضع خارجی دولت احتمالی‌اش سخن گفت.

همانگونه که انتظار می‌رفت، نقطه تمرکز این سخنرانی خانم کلینتون، توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ و واکنش آمریکا در برابر آن بود.

توافق هسته‌ای باید تهاجمی اجرا شود

محل سخنرانی هیلاری کلینتون، در نشست «سابان» در موسسه بروکینگر بود؛ وی ابتدا گفت که او هم مانند دولتمردان آمریکا موافق است که «ایران نباید به بمب اتمی دست پیدا کند. خانم وزیر سابق برای اجرایی شدن این خواسته آمریکا پیشنهادی داشت و گفت: «توافق هسته‌ای توافق کاملی نیست ولی اگر آن را تهاجمی اجرا کنیم، از دستیابی ایران به بمب جلوگیری می‌کند.»

این سیاستمدار آمریکایی ادامه داد: «ایران میزان جدیت ما را می‌آزماید و این کار را با اقدامات تحریک‌آمیز خود شروع کرده است.»

هرجا درگیری هست، ایران هم هست

هیلاری ادامه داد: «هر جای خاورمیانه که نزاع و درگیری است، رد پای ایران را می‌بنیم؛ حتی سپاه پاسداران (انقلاب اسلامی) با تسلیح حزب‌الله سعی می‌کند از بلندی های جولان، اسرائیل را تهدید کند.»

وزیر خارجه سابق آمریکا که پیش از «جان کری» بر مسند دستگاه دیپلماسی کشورش تکیه زده بود، در ادامه سخنان خود باز هم به پرونده هسته‌ای بازگشت و یکی از تکه‌کلام‌های رایج هسته‌ای دولتمردان آمریکا را تکرار کرد.

سلاح هسته‌ای روی میز است/ نه ببخشید، منظورم گزینه نظامی بود

هیلاری کلینتون گفت: «من مطمئن‌ام که ایران (میزان جدیت آمریکا در) توافق هسته‌ای را آزمایش می‌کند؛ مطمئن‌ام آن را نقض می‌کند و شروع می کند به اقدامات خصمانه.»

کلینتون گفت: «ایران بداند که آمریکا قاطعانه تصمیم می‌گیرد و اگر توافق هسته‌ای شکست بخورد یا ایران آن را نقض کند، گزینه اتمی روی میز می‌آید.»

یکی از حضار روی سن که از مقامات بلندپایه دستگاه قضایی آمریکا بود به هیلاری ۶۸ ساله گوشزد کرد که اشتباه کرده؛ هیلاری کلینتون گفته خود را تصحیح کرد و گفت «منظورم گزینه نظامی بود.»

تخطی از برجام عواقب دارد، ایران!

وزیر خارجه سابق آمریکا ادامه داد: «باید به ایران بگوییم که حتی نقض جزئیات برجام هم برای آنها عواقبی ناگوار در بر خواهد داشت.»

برجام همان متن توافق هسته‌ای ایران است که هنوز اجرایی نشده و منتظر تصمیم شورای حکام و قطعنامه ۱+۵ است؛ قطعنامه‌ای که بناست بر اساس گزارش «یوکیو آمانو» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نگاشته شود؛ گزارشی که گمان می‌رفت لغت پی‌ام‌دی را از خبرهای هسته‌ای حذف کند و مهر پایانی بر این ادعا باشد ولی بخش‌هایی از آن بگونه‌ای بود که صدای اعتراض اعضای فنی تیم مذاکره‌کننده ایرانی را هم بلند کرد.
منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسن
شما که میگفتید گزینه نظامی روی میزه، چی شده حالا میگید میاریم روی میز.بزدل های ترسو.اشکال نداره بیارید، با یک اشاره امام خامنه ایی میزتون و گزینه های زیرش و روش ، ایل و تبارتون رو نابود میکنیم.
سید وحید
هشت سال دفاع مقدس نشان داد که ملت غیرتمند ایران تا آخرین نفس ایستاده. بنابراین، ای از خدا بی خبران عالم بدانید که ما ملت ایران یک قدم عقب نخواهیم نشست. به قول پیر جماران:
بكشيد ما را؛ ملت ما بيدارتر مي شود. ما ازمرگ نمي ترسيم ؛ و شما هم از مرگ ما صرفه نداريد. دليل عجز شماست كه در سياهي شب ، متفكران ما را مي كشيد. براي اينكه منطق نداريد. اگر منطق داشتيد كه صحبت مي كرديد؛ مباحثه مي كرديد. لكن منطق نداريد، منطق شما ترور است !
Iran, Islamic Republic of
گاف نبود اتفاقا حرف دلش رو زد سياست مداران امريكايي طبيعتشون وحشي گري و قتل عام هست مثل انچه كه در هيروشيما مرتكب شدند
به نظر بنده نیز، این یک تهدید در لایه های زیرین خود داشت. بلکه در اواخر جنگ هم به صورت غیر رسمی تهدید به بمب هسته ای کردند.
United States
هر جای دنیا جنگه یک طرفش آمریکاست!!!!
مرگ بر امریکا و پیروانش ..........
زرديني
قابل توجه حقوقدان محترم
کدخدا بیچاره شده
در واقع درست گفته و قصد انها همین است چون بدجوری ذلیل شده اند و کدخدا منزلت خود را از دست داده و تعدادی از عواملش در منطقه بدنبالش هستند.
تهدید به حمله هسته ای؟
چشم دولتی ها روشن اینم نتیجه اعتماد به آمریکا، اینا هنوز روی کار نیامده این قدر شاخ و شانه میکشه وای بحال.... گرچه هیچ غلطی نمیتوانند انجام بدن
قابل توجه عده ای از برخی که سعی در حذف شعار مرگ بر امریکا دارند اینهم جواب اربابشان. این جنایتکاران از دید ملت ولایتمدار ایران اسلامی هیچ غلطی نمی توانند بکنند و ملت ولایتمدار هم هیچ ترسی از این ابلهان ندارند و همیشه شعار مرگ بر امریکا از دهان ملت حذف نشده و نخواهد شد.
United States
بشین بینیم بابا ...
حسن
اشکالی نداره به ما حمله کنید ما کویرهای زیادی داریم نمدیونیم چیکارشون کنیم اونجارو قبرستون سربازان امریکایی میکنیم لااقل این زمینا حروم نشن
چــغــوک
United States
ضعیفه مفلوک بدبخت،قلاده صهیونی به گردنش خوب میدرخشد!!!
Netherlands
د خترش در دست صهیونیستهاست
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا کلینتون اصلا گاف نداد و نیت واقعی امریکایی ها رو گفته
ح
Iran, Islamic Republic of
هیچ غلطی نمی توانید بخورید.
اشتباه نکرده
طرف گفته اینقد رتند نباش تعدیلش کن!
اراکی
سلاح اتمی ایران یعنی ایمان و توکل بخدا ،سایه رهبری داهیانه امام خامنه ای و جوانان غیرتمند و، شجاع وانقلابی ما هم روی میز است که تا حالا فقط گوشه ای از آن را امریکایی ها دیده اند . به فضل الهی دنیا را بر سر دنیاطلبان و قلدران آمریکایی خراب میکنیم و اثری از اسرائیل و صهیونیزم باقی نمیگذاریم .
گاف نداد بلکه امریکائیها در مبارزه با ی کشوری وقتی کم میارند اقدام هستهای روی میزشون میاد
United Kingdom
سوره رعد 11

این ایه در مورد ایران هم صادق است

إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّي يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ وَ إِذا

أَرادَ اللَّهُ بِقَوْمٍ سُوْءاً فَلا مَرَدَّ لَهُ وَ ما لَهُمْ مِنْ دُونِهِ مِنْ والٍ

خداوند سرنوشت هیچ قوم ( و ملّتی ) را تغییر نمی دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند! و هنگامی که خدا اراده سویی به قومی ( بخاطر اعمالشان ) کند ، هیچ چیز مانع آن نخواهد شد و جز خدا ، سرپرستی نخواهند داشت!

اللهم اصلح کل فاسد من امور المسلمین
حسین
زنیکه گاوچران به اندازه دهانت حرف بزن ، گاگول
علی
خانم کلنگ تون حالت خوبه؟ به نظر نمیاد ها. خودتو به یک دامپزشک نشون بدی بد نیست :)
بیشین بینیم عجوزه
کیوان
Iran, Islamic Republic of
به نظر من کلینتوت اشتباه نکرده بود و با برنامه استفاده از گزینه هسته ای را مطرح کرده و بعد حرفش را اصلاح کرده.
یه جورایی خواسته حواس ما به تهدید هسته ای هم باشه.
البته خیلی غلط کرده
Iran, Islamic Republic of
تو اگه عرضه داشتی مونیکا و بیل قالت نمیذاشتن!
Netherlands
مونیکا صهیونیست بود و داماد این خانم هم صهیونیست. اینها بخاطر سرگرمی دنیا تو شکم گاو هم می روند.
سبحان الله
مهدی
افرادیکه هنوز اعتقاد به روابط بی حد وحدود با امریکا دارند بخوانند وبدانند که این رابطه بنا به فرمایش رهبرعزیزمان "نا مبارک وتماما ضرر" خواهد بود.حامیان ترور چگونه میتوانند دلسوز ودوست ما باشند؟
استقلالمان فقط درسایه توکل و ولایتمداری واعتماد به خود خواهد بود. اللهم عجل لولیک الفرج
شما شوهرت رو جمع کنی ،بسه.
محمد
تبریک به آقای روحانی و ظریف... تهدید جدید بمب اتم....
fahim
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند ب لطف ایزد منان
Iran, Islamic Republic of
زنيكه مفت گو اگه عرضه داري جلوي جنايات اسراييل وعربستان را بگير . اگه عرضه داري دست از حمايت تروريستها در خاورميانه بردارين.
ضیعفه پیر .. برو بشین توخونت
چقدر امریکا بدبخت شده که تو میخوی رییس چمهور بشی
مسئولين صرفا جهت اطلاع ؟ضريف الممالك
Iran, Islamic Republic of
طعم قدرت ، شهرت و ثروت چگونه با این زن 68 ساله بازی می کند