دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱

بیانیه روحانیون زندانی بحرینی علیه آل‌خلیفه

دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۴۹
کد مطلب: 459779
پنج تن از روحانیون بحرینی زندانی در زندان‌های حکومت آل‌خلیفه با صدور بیانیه‌ای خواهان آزادی همه زندانیان شدند.
به گزارش جهان به نقل از شبکه العالم، شیخ سعید نوری، شیخ میرزا المحروس، شیخ محمدحبیب المقداد، شیخ عبدالجلیل المقداد و شیخ علی سلمان با صدور بیانیه‌ای از زندانیانِ خواهان آزادی روحانیون در بند، تشکر و قدردانی کردند.
 
امضا کنندگان این بیانیه ابراز داشتند: آزادی همه زندانیان و برقراری عدالت برای مردم و زندگی آزادانه و شرافتمندانه در چارچوب نظام دموکراتیک نوین هدف آنان است.
 
در این بیانیه خاطرنشان شده است: شمار زیادی از زندانیان بزرگوار ما با نوشتن نامه‌ای خواهان آزادیِ علمای زندانی شده‌اند، پس از قدردانی از آنان به اطلاع می‌رسانیم آزادی همه زندانیان و در رأس آنان دختران و پسران این مردم بزرگ و تحقق عدالت قانونی برای مردم و برخورداری از زندگی شرافتمندانه در چارچوب حکومت دموکراتیک نوین هدف ماست.
 
بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.
 
این درخواست‌ها با سرکوبگری رژیم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبه‌رو شده است. رژیم بحرین در راه سرکوب بحرین همچنین عناصر پاکستانی را به خدمت گرفته است.
 
نیروهای نظامی مشترک شورای همکاری خلیج فارس موسوم به سپر جزیره نیز در این راه به رژیم بحرین کمک می‌کنند.
 
در این مدت، صدها نفر شهید یا زخمی شده و یا به زندان افتاده و شکنجه شده‌اند.
 
رژیم بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراضات شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده سازی به زندانهای طولانی‌مدت محکوم کرده است.
 
با وجود همه این اقدامات، جنبش مردم بحرین برای دستیابی به خواسته‌های خود همچنان ادامه دارد و آنها با برپایی تظاهرات خواهان برآورده شدن این خواسته‌ها هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *