دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

تقدیر آل خلیفه از خوش خدمتی‌های انگلیس

يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب: 432778
حمد بن عیسی شاه بحرین به پاس خدمات چند ساله سفیر انگلیس در این کشور نشان درجه یک بحرین را به وی اعطا کرد.
به گزارش جهان، ایرنا به نقل از پایگاه مرآه البحرین خبر داد، حمد بن عیسی در پاسخ به تلاش های ایان لیندسی سفیر انگلیس، نشان درجه یک بحرین را برسینه وی چسباند.

لیندسی ازسال ۲۰۱۱ و پس ازآغازجنبش ملت بحرین برای آزادیخواهی وعدالت، به عنوان سفیر انگلیس دربحرین منصوب شد.

بر اساس این گزارش، سفیرانگلیس دربحرین بارها به مخالفان رژیم آل خلیفه اهانت و در موضوع مخالفت با ایجاد پایگاه نظامی انگلیس دربحرین آن ها را به مخالفت با تلاش های بین المللی برای مبارزه با داعش متهم کرد.

عملکرد وی بارها با اعتراض گروه های سیاسی بحرین روبه رو و خواستارعذرخواهی و خروج وی ازاین کشورشده بودند.

رییس شورای جمعیت ملی اسلامی الوفاق بحرین نیز درمورد سخنان ایان لیندسی سفیر انگلیس در بحرین گفته بود که این سخنان ما را به یاد دوران استعمارگری این کشور می اندازد.

جمیل کاظم در صفحه توئیتر خود نوشت: این اظهارات فقط زنده کننده خاطرات روزهای ننگین استعمار است که انگلیس برخی ملت ها را نابود و برخی دیگر را به بردگی گرفت و ثروتهای بسیاری از ملت ها را در آن دوره به غارت برد.

ائتلاف جوانان ۱۴ فوریه بحرین نیز آذرماه سال۹۳ با صدوربیانیه ای سخنان وقیحانه سفیر انگلیس و استمرار دروغ های وی درمورد آنچه دربحرین درجریان است نشانه دشمنی وی با ملت بحرین است.

دربیانیه ائتلاف جوانان ۱۴ فوریه بحرین آمده بود: ادعاهای سفیهانه این سفیر درمورد پیشرفت خوب حقوق بشر دربحرین فقط یک شهادت دروغ ازسوی یک شخص دروغگو و مزدوراست.

آن ها دربیانیه خود اضافه کردند: پیشرفتی که این سفیر از آن سخن می گوید فقط در زمینه کشتار، ظلم و ستم به شهروندان، یورش های بامدادی به منازل و شکنجه های سازمان یافته درزندان ها مشاهده می شود.

ائتلاف جوانان۱۴فوریه بحرین اعلام کرد که ایان لیندسی سفیر انگلیس یا باید خفه شود یا منامه را ترک کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *